Ik heb al bijna een half jaar mijn eend en ik ben er al een tijd mee bezig om haar te slopen om te restaureren. Dus begin ik maar een topic over mijn eendje.
Allereerst het is rode 2cv6 Club s6 van oktober 1987.
Ik zal binnenkort foto’s plaatsen van hoe ze er nu uit ziet.
Ik wil haar helemaal fabriek origineel maken alleen beter bestand tegen roest maken, hoofdsteun(en) plaatsen op de voorstoel(en)( bestuurdersstoel ook met verstelbare rugleuning) en mis een frame om een vijfde deur te krijgen. Over dat laatste ben ik nog niet zeker. Ze is een Clubje wat normaal vierkante koplampen heeft, die wil ik er mis. weer terug opzetten. Dat weet ik ook nog niet zeker. we zullen zien.
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010
- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Ziet er leuk uit!
Zal het project volgen.
NHkwb.
Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.
Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik wel haar helemaal fabriek origineel maken
De allerlaatste serie had op de Club uitvoering ook ronde koplampen. Alleen geen verchroomde exemplaren.
Dus als je streeft naar orginaliteit, geen rechthoekige koplampen monteren.
In Nederland is de 2cv ook niet geleverd met hoofdsteunen. De Duitse 2cv’s wel.
Succes met je project!!
Jeroen
hier wat foto’s van oktober
met de stickers
zonder
Aan de rechterkant is ze wat krokant
even wat onderhoud geven
Recentere foto’s komen morgen mis
En sorry voor de belabberde kwaliteit, maar op photobucket bijgewerkt; dat zie je hier niet,
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
87er club eend heeft normaal vierkanten lampen. Vanaf 1988 heeft de club ook weer ronde lampen.
Maar wat ga je doen? Vloerplaten al aan gelast zie ik. achterschermen zijn doorgeroest. Chassis nog goed? Dat is al een keer vervangen zo te zien, zou dus best goed kunnen zijn.
Het beter beschermen tegen roest blijft een punt bij een eend. Zeker de serie na 1885 roest gewoon erg hard.
Allles wat je er opnieuw inlast, onthoud dat je geen roest meer mag zien, anders begint ie zo weer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
chassis is nog te redden (is trouwens nog haar eerste)
en aan de linkervloerplaat hoef ik niks te doen maar aan de reckterkant wel.
Ik moet ziezo alles achter vervangen ( reservewielbak, binnenspatborden, rond de 3de zijrtuitjes en rechtervloerplaat); kennelijk heeft de achterkant (vooral rechts) altijd in de regen gestaan.
Het chassis moet ik repareren bij de achterpoten en voor de rest schoon krabben, roest vrij maken en dan tectylen;
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuk projectje om te volgen!
Altijd leuk een 2cv.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
CVosje1994 schreef:chassis is nog te redden (is trouwens nog haar eerste)
;
Weet je echt zeker dat het nog het eerste chassis is? Het ziet er namelijk uit als een imitatie chassis van boven… (oa tectyl doppen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Bij het chassisnummer staan er nog citroen logo’s voor en achter en meestal als het een nieuw chassis op gekomen is gebruiken ze dat logo niet dus.
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Ik zal de geschiedenis ook maar even vertellen.
Het 2cvtje komt uit 1987 (zoals je eerder las) en heeft drie eigenaren gehad (eigenlijk maar 2 want tweede eigenaar heeft haar maar een paar maanden gehad en heeft in feite er niks mee gedaan)
Van de eerste eigenaar/ eigenaresse is helaas geen info.
Wel heeft die persoon goed voor de 2cv gezorgd. In de advertentie stond dat ze voor de apk afgekeurd was van wegen het chassis maar daar was een nieuwe vloerplaat in gezet + koppeling met drukgoep en fusee pennen enz. enz.
Ik wil er eigenlijk wel achter komen wie dat was
Maar genoeg daar over
Vorig jaar augustus zat ik op de 2cv markt te kijken, er waren twee advertenties wat mijn aandacht trok. Van een grijze charleston en deze rode club dan. Bij de charleston moest er heel veel gebeuren ( motor, dorpels enz.enz.) en bij de club een stuk minder werk. Mailtje gestuurd naar de adverteerder en een mailtje terug gekregen en een telefoontje gepleegd—> volgende zaterdagmorgen gaan kijken en gekocht. Twee weken later met trailer ‘s avonds gaan halen en dan +- 22 h. ‘s avonds weer terug thuis. Ben toen naar bed gegaan en de hele nacht slecht geslapen en ‘s morgens om half 7 buiten om m’n eendje te zien (jaja, ik was behoorlijk zenuwachtig)
Toen het rond 8 uur was had ik het interieur er al uit om het schoon te maken ( was een beetje ranzig). Ondertussen kwamen de buren al naar buiten om te kijken wat ik als zestienjarige met een auto moet. Maar ze waren allemaal onder indruk over het eendje. Later kwam een vriend langs die als 15 jarige een porsche 912 heeft.( zijn vader restaureert oude porsches, dus heeft hij er ook een ) Hij zei; Dit is wel iets anders dan mijn porsche maar net zo speciaal.
Samen de eend verder schoongemaakt en tot 8 uur ‘s avonds gepraat over de 2cv
Laatst ook een grapje van m’n zus ( we zijn met 5 thuis) ‘’ We hebben 3 auto’s en ik kan niet weg’’
Dat is mijn verhaal over mijn eendje . En een ding weet ik zeker ‘‘dat’ ze nooit meer weg gaat.
P.S. Als iemand nog iets weet van de eigenaar of over dit eendje specifiek -> tell me
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-12-2010
- Ami 8 break.
- Ami 8 berline van moeders.
Ik ben zelf ook 16, en heb een Acadiane en een Ami 8 break. Dus er is niks raars aan, citrofiel begint jong he?
Trotse bezitter van een ‘89 Volkswagen Polo.
Ex: ‘83 Acadiane, ‘76 Ami 8 Break.
CVosje1994 schreef:chassis is nog te redden (is trouwens nog haar eerste)
Gister avond er achter gekomen dat chassis toch slechter is dan ik verwachte
Ik denk niet dat ik het kan fixen
Dat wordt dus sparen voor een nieuwe gegalvaniseerde versie
Ergste is dat het goedkoopste wat ik tegen ben gekomen duurder is dan de auto totaal voor mij gekost heeft
Waar ben ik aan begonnen?
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Je moet je eerst maar eens afvragen of de koets in deze staat het voor jou waard is om er een nieuw chassis onder te plaatsen. Je zal niet de eerste zijn die leegloopt op een onhaalbaar restauratie-project. En onder onhaalbaar valt ook een gebrek aan voldoende financiële middelen, tijd, kennis en ervaring.
Die zaken kan ik in jouw geval niet beoordelen natuurlijk. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik op zoek gaan naar een exemplaar met een veel betere basis.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan op vanaf de foto’s hierboven niet beoordelen of de basis goed genoeg is voor een chassiswissel, maar mijn gevoel zegt dat dit best redelijk is. Bedenk vooral dat je bij elke andere ongerestaureerde eend ook roest tegen gaat komen als je kitranden weg gaat pulken… Verkeerde kit, constructies waar water in blijft staan, slecht afsluitende daken, slecht metaal, openstaande naden, allemaal af-fabriek…
Heb je nog een stel goede foto’s van alle slechte plekken?
Basis is eigenlijk wel goed om te restaureren
Ik had gisteren eigenlijk een verkeerde bui( om het maar zo te zeggen)
Zal dadelijk/ vanmiddag foto’s proberen te maken van de slechte stukken
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Ben nu momenteel bezig met koets van het chassis af te halen.
Ik weet dat ik alle bouten op de bodemplaten moet losmaken maar die bouten met ringen er rond waar dienen die voor ( de bouten met ringen zitten onder de achterbank)
Niet dat dadelijk de tank onder uit valt ofzo
alvast bedankt voor reacties
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste