Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
http://link.marktplaats.nl/427331916
Das vanaf zaterdag mijn nieuwe auto. Na een Xantia uit 2000 komt er een BX uit 1992.
Mijn lieve Xantia kreeg last zinderlijkheidsproblemen. Ja dat mag na 370d kilometer. Er stroomde een groen goedje uit een klein slangetje en dat betekende in mijn geval dat de stuurbekrachtiging niet meer werkte. De leiding was best te vervangen maar de rest van de stalen spaghettie was ook al niet meer in oppperbeste staat. Nu wil het geval dat mijn meiske en ik net in het bezit zijn van een eigen huisje en de financiele situatie dus geen rare sprongen toelaat. Dan maar budget zweven in een BX. En dat vind ik ook geen straf: ik heb het altijd al prachtige auto’s gevonden. Tot komende zaterdag heb ik trouwens een leenauto meegekregen voor het woon-werkverkeer. Een DSuper. Ook wel grappig!
Groet’n Michiel
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nogmaals gefeliciteerd dan maar! Maar waarom brand het hydraulieklampje op de foto van de BX?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Werkelijk waar geen idee. Hij brandde vandaag met de proefrit niet. Is ook niet zo vreemd: de dame heeft rondom nieuwe bollen gekregen gister. De leidingen zijn al eens vernieuwd. Het enige wat voor de aankoop moet gebeuren is een nieuwe APK en laswerk in de kofferbak.
Ik volg jou topic trouwens ook als een tijdje Timo. Wat een geweldige kleur heeft je XM. Maar volgens mij is dat al eens vaker tegen je gezegd.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd met deze mooie Deauville! Zo te zien nog met de originele striping.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gaaf! Nog een witte BX in de buurt!
Deze heb ik vrijdag zien staan bij Pasman toen ik mijn nieuwe veerbollen op de BX kreeg. De deauville is van GoofBlikscha van dit forum geweest. Dit vertelde hij toen hij ook aanwezig was bij Pasman.
Heb het beestje bekeken en ziet er goed uit! En er is ook véél aan vervangen hoorde ik.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik geloof dat we binnenkort maar eens een minimeeting moeten houden…..!!!! Trouwens, jij zit ook echt alle auto’s die we bij Pasman wegtrekken te spotten, of nie?? De AX diesel die we laatst hebben opgepikt had je ook al in de smiezen!!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
citroofreak schreef:Ik geloof dat we binnenkort maar eens een minimeeting moeten houden…..!!!! Trouwens, jij zit ook echt alle auto’s die we bij Pasman wegtrekken te spotten, of nie?? De AX diesel die we laatst hebben opgepikt had je ook al in de smiezen!!
Klopt, en de witte BX Basis die Balibennie gekocht heeft!
Die minimeeting lijkt me idd een goed idee! Ben wel benieuwd naar die witte duivel!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gefeliciteerd met de BX, ziet er netjes uit. Ondanks dat het min of meer een soort van ‘stapje terug’ is, valt het rijden in een BX niet tegen, of wel?
Jammer dat je de Xant hebt ingeruild overigens, ik had hem wel gewild met de lekke leiding.
Eveneens ben ik tevens ook.
Leuk dat de BX op het forum blijft. Hij is inderdaad even van mij geweest, het is een erg leuke deauville!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Timo1990 schreef:Nogmaals gefeliciteerd dan maar! Maar waarom brand het hydraulieklampje op de foto van de BX?
De bx had tijdens het maken van de foto’s een klein hydro lek waardoor het vat leeg was. Bleek ergens een slangetje losgeschoten te zijn geloof ik..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
@ Knäckor: Wat geef je voor de Xant?? Ik kan zo overleggen dat ik de Xantia niet inruil. En het rijden valt niet tegen idd. De Bix veert nog weer een stap fijner!!
@ GoofBlikscha: Heb je nog wat extra info over gepleegd onderhoud??
@ Punaxio: Witte duivel slaat hopelijk niet op de snelheid?!?! Die is namelijk ver te zoeken. (Kan ik overigens niet wakker van liggen.)
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Veel plezier met deze mooie stap vooruit. Ga je veel plezier mee beleven. En uhhh… bij deze nooit meer problemen met de stuurbekrachtiging .
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
citroofreak schreef:
@ Punaxio: Witte duivel slaat hopelijk niet op de snelheid?!?! Die is namelijk ver te zoeken. (Kan ik overigens niet wakker van liggen.)
Zo wordt deauville op dit forum wel is genoemd, heb ik is gezien en vond die naam wel grappig.
Wanneer krijg je de BX? Ben erg benieuwd hoe zo’n Deauville rijdt in vergelijking met mijn 1.6.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Ook wel duiville . (Er moet nog ergens een topic zijn over mijn eerste witte deauville (FDZR01) alwaar ik alleen maar problemen mee had. Toen duiville genaamd
Edit: hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/177352/
Qua ounderhoud van jouw BX weet ik niet exact meer wat ik er allemaal aan gedaan heb… Veersysteem is toen gespoeld, bollen zijn vervangen, motor heeft een grote beurt gehad en het scharnier van de bestuurdersdeur heb ik er opnieuw ingelast. Een van de achterdraagarmen is toen voorzien van nieuwe lagers en volgens mij heb ik er ook nog een andere startmotor in gezet.
Maar das ook al weer een jaar of 3 geleden..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Nou ik denk dat het bij mij maar gewoon een witte duif word. Die beesten staan toch voor de liefde en ik hoop dak straks verliefd word op de Bix. Concurrentie voor mn meissie. Zaterdag ga ik um ophalen. Dan kunnen we dus es een proefritje maken in elkaars auto Punaxio. Er word nog even een gat in de koffer dichtgelast en dan kan ze er tegenaan.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Ah dan zie ik je waarschijnlijk zaterdag nog wel even bij Pasman!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993