








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Wat ik bedoelde was dat die interne lekkage (die normaal is want daarom is het een lekzak) een externe lekkage word.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oftewel: lekzak is kapot en minstens één van de voor-bollen heeft een kapot membraan of de stikstofdruk is dusdanig laag dat de auto niet meer veert maar slechts nog wil stuiteren.
Advies: zoek een specialist in de buurt, rij erheen en laat de bollen vervangen door nieuwe en de lekzak vervangen. Bollen vullen - als het nog mogelijk is- is n.l. uitstel van executie en heeft slechts korte tijd effect.
Je woont in Amsterdam? Garage Richard Huisman in de Lumeijstraat is een goed adres: Garage Huisman
Bollen… tja, kosten denk ik zo’n € 55 per stuk en arbeidsuren van vervangen hangt af van hoelang er is doorgereden met kapotte bollen. Hoe minder stikstofdruk: hoe vaster ze namelijk gaan zitten. Wacht dus liever niet te lang!
Voorbollen is wel makkelijker dan achterbollen hoor.
Maar zoals gezegd… als dat het enige afkeurpunt is?!
succes! Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Huisman, die was het die ik in gedachten had !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Doorsnede plaatje van de achterste veercilinder met bol en lekzak…Voor zit de cilinder op gelijke manier in elkaar. Hier kan je nog meer van dit moois vinden
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
samuel schreef:Doorsnede plaatje van de achterste veercilinder met bol en lekzak…Voor zit de cilinder op gelijke manier in elkaar. Hier kan je nog meer van dit moois vinden
[off topic] Talk about a useful link!! [/off topic]
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Het euvel is waarschijnlijk gevonden. Lekzak en leidingen zijn nog intact. Probleem zou in het lhm reservoir zitten. De lekkage komt duidelijk hier vandaan. LHM loopt namelijks langs het schutbord naar beneden. Daardoor lijkt het alsof de veercilinder lekt.
Waarschijnlijk heb ik de laatste keer te veel LHM bijgevuld (1 hele liter). Het gele lampje in het dashboard brandde destijds.
Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om alle veerbollen te laten testen in Almere.
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie hulp















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat is eigenlijk het beste adres (prijs/kwaliteit) om je bollen te laten testen/vullen/vervangen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Chyparse in Almere is prima qua prijs/kwaliteit.
Nou jongens en meiden. Hij is eindelijk goedgekeurd. Lekkage kwam door het overlopen van het lhm vat.
Vanochtend ben ik bij Chyparse geweest voor de bollen. 4 bollen laten vullen en 1 laten vervangen. De bol linksvoor was zoals verwacht bezweken. Hier is een tweedehands bol voor in de plaats gekomen.
De dame veert nu weer zoals het hoort. Wat een verschil zeg. En wat een service van de jongens.
De prijzen die worden gerekend zijn ook erg vriendelijk. Kreeg na het bezoek nog zelfs een blad van de cx club gratis mee. Zo kan het dus ook.
Nou nog een nieuw setje mistlampen voor en de witte H4 lampjes vervangen door gele.
Het clubblad kun je ook 4 keer per jaar krijgen . Ook leuk voor de bijeenkomsten zoals een technische dag waar je zelf met behulp van clubleden kleine dingen kunt doen aan je auto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
5 keer per jaar toch?
Way out in the water, see it swimming.
Kan iemand mij helpen aan een luchtfilter voor een TRD Turbo I uit 1986?
Wil de dame namelijk een grote beurt geven, maar het luchtfilter is volgens diverse automaterialenzaken niet meer leverbaar.



Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Citrotech in Oldebroek heeft mij er vorig jaar eentje kunnen leveren.
Son como niños, pero sin como