Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ree schreef:Die tijd heb ik wel nodig; er zit nog geen interieur in de parel en ik moet de uitlaat provisorisch vastmaken omdat ie best ver opengescheurd is. Daarnaast mag er nog wat pekel van de weg voordat ie weer naar buiten gaat…
Maar eeh, iemand nog tips, of EPS gewoon helemaal los laten gaan?
EPS heeft toen onder de Chevy van mijn vader ter plekke op maat een systeem staan bouwen. Kun je mooi zelf bepalen hoe het eruit ziet & voor een groot deel hoe het klinkt. En het is natuurlijk gewoon leuk om die lui aan het werk te zien! Dus ik zou voor hun creativiteit & vakmanschap met een leuke dosis eigen inbreng gaan
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aan te telefoon kreeg ik al een heel interview over hoe ik wilde dat het allemaal ging klinken. Wat mij betreft zo beschaafd mogelijk. Het liefst dat het motortje zo rustig mogelijk loopt. Ik zie wel waar ze mee komen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm…. Nou ik vond het geluid van de Trax toen we naar de loods reden voor de andere Digit, erg leuk klinken voor de Trax ops: .....
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Heeft iemand nog tips om de startmotor uit mijn trax (DS blok) te krijgen? Bout en pluskabel zijn zo los, maar hij zit muurvast in het blok. Ik spuit er nu al maanden kruipolie tussen, maar hij wil maar niet los. Ik heb met een vuistje en een blok hout ertussen aardig hard lopen tikken, maar harder durf ik niet op het gietijzer te slaan. Heet stoken vind ik eng. Hij loopt al stroef, als ik hem verhit loopt het laatste beetje vet er waarschijnlijk tussenuit…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Geen ruimte om er met een (grote) tang erop te zetten? En dan als een soort hefboom los te draaien\wrikken?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Jawel, die ruimte is er. Ik heb geen tang, maar wel een lijmklem overwogen, maar dat leek me nogal kansloos.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zul je niet met een gereedschap waarmee je de verbollen losdraaid, ervoor gebruiken?
(Kun je toch wel ergens lenen?)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ree schreef:Heeft iemand nog tips om de startmotor uit mijn trax (DS blok) te krijgen? Bout en pluskabel zijn zo los, maar hij zit muurvast in het blok. Ik spuit er nu al maanden kruipolie tussen, maar hij wil maar niet los. Ik heb met een vuistje en een blok hout ertussen aardig hard lopen tikken, maar harder durf ik niet op het gietijzer te slaan. Heet stoken vind ik eng. Hij loopt al stroef, als ik hem verhit loopt het laatste beetje vet er waarschijnlijk tussenuit…
Weet je zeker dat je alle bevestigingen (bouten) los hebt?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij heeft maar 1 bout Oud type ds motor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
O ja. oud type natuurlijk…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ree doe je voorzichtig, dat is geen gietijzer, maar alumium, dus dat breekt nog makkelijker. Overigens is dat natuurlijk ook meteen de reden dat het zo heerlijk vastgerot zit. Twee verschillende materialen die lekker in elkaar vast oxideren. Bij mijn blok heb ik uiteindelijk het motorgedeelte van de neus afgehaald en toen met een hamer de neus uit het oog van het motorblok getikt. Dat is bij jou wat lastig, aangezien de hele boel nog ingebouwd zit…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zelf heb ik inderdaad vwb het sjorren aan de startmotor wel de grens bereikt. Misschien dat ik een stuk verder kan gaan, maar als het mis gaat, ben ik de sjaak. Ik zal eens aan VBemmelen vragen of hij zin heeft er een poging aan te wagen. Eerst volgende week naar EPS voor een nieuwe uitlaat
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vanmiddag is de stoffeerder begonnen aan het herbekleden van de stoelen. Morgen zijn ze klaar. Hier is alvast een voorproefje, geschoten met mijn mobiel:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heb jij een flitser op je mobiel?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ree schreef:Zelf heb ik inderdaad vwb het sjorren aan de startmotor wel de grens bereikt. Misschien dat ik een stuk verder kan gaan, maar als het mis gaat, ben ik de sjaak. Ik zal eens aan VBemmelen vragen of hij zin heeft er een poging aan te wagen. Eerst volgende week naar EPS voor een nieuwe uitlaat
Misschien een hele stomme suggestie: als je nu eens een paar keer start met de startmotor zo los gebout ? Misschien krijgt ie daar net een beetje ‘n optater van en wat speling door ?