Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
LHM en het hydrologisch systeem is zo onderhouds vriendelijk daar MOET je niet bang voor zijn! Keertje LHM vervangen en de 5 bollen opnieuw op druk brengen is heel goed te doen maar vaak niet de eerste prioriteit om een betrouwbare GSA te krijgen. In jou geval zolang het LHM pijl goed is en geen rode lampen gaan branden is alles prima. Kijk wel even op hier en daar geen groene plassen liggen, beetje zweten mag (niet goed maar mag). Om het pijl te controleren zet de auto in de hoogste stand en bekijk het glaasje boven op het LHM vat, hier moet het vlottertje tussen de streepjes instaan. Loop een rondje rond de auto en druk op alle hoeken de vering in, deze moet goed hard zijn als de auto in de hoogste stand staat. Daarna wagen weer in de rijdstand zetten en ga maar lekker op het randje van je achterbak zitten (vol gewicht) De auto zak en moet binnen +-30 sec weer op normale rij hoogte zijn. Als dat allemaal goed is maak vooral geen zorgen over het hydrologische systeem!
Zorg dat je eerst het blok droog maakt waarschijnlijk je O ringen en kleppendeksel pakking wellicht ook je olie koeler, als je toch bezig bent de koppelingsplaat vervangen en zeker de distributie riem met de span rollen, vergeet de V-snaar ook niet.
Waarschijnlijk heeft jou GSA al een elektronische ontsteking anders absoluut een aanrader ivp contact punten.
sterkte Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Als de motor eruit gaat moet er toch vanalles los qua LHM?
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
paar hogedruk-leidingen en wat retour slangen maar niks om druk over te maken, grootste deel blijft lekker zitten hoor
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Inderdaad, er moet 1 hogedrukleiding los en 1 retourleiding. Ik zie dat je in Rotterdam woont, als je hulp nodig hebt moet je het maar eens laten weten.
Hulp is altijd fijn, dankje!
Ik heb vandaag de auto geprobeerd te starten, maar de accu was leeg. Na een minuut of 5 slingeren kwam er ineens terugslag, en na 2 zwengels draaide ie. Loopt als een zonnetje.
Auto in de hoogste stand, blokken eronder, en weer laten zakken. Nu kan ik morgen beginnen met het demonteren van de voorkant. Zodra die er af is kan ik wat meer zien, foto’s posten en dergelijke.
Dank zover, allemaal!