Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Met een klein potkrikje die je tussen de startmotor en de voorbrug plaatst heb je de startmotor er zo uit zonder geweld.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Die hou ik in gedachte!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Potkrikje heb ik voor je liggen Ree.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En anders heb ik er nog een in de stalling liggen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat ga ik volgende week dan nog een keer proberen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
klinkt als een slim plan met dat krikje. Als je er wat spanning op zet en dan voorzichtig rammen met een hamer om de boel los te laten schrikken komt ie misschien inderdaad wel los!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Inderdaad. Maar eerst de stoelen monteren en dinsdag naar EPS. De bestuurdersstoel had nieuwe vullingen nodig, bij de bijrijdersstoel was dit niet nodig.
Voor de liefhebbers, het originele leer was te verknipt (én vergaan, maar soit) om er ooit nog een stoel mee te kunnen bekleden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er netjes uit hoor!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Niet met een hamer rammen want dan sla je het aluminium van de startmotor kapot!
Alleen een potkrikje gebruiken want die drukt het geheel langzaam uit de motor.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Even laten schrikken met een hamer kan in het begin misschien wel helpen?
Anyway, het nieuwe interieur zit erin. Het was wat matter dan de rest van het interieur. De rest wordt tzt nog wel opnieuw bekleed.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gelikt hoor.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat ziet er weer netjes uit Ree!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het zit ook erg lekker. Ik kan niet wachten tot het tijd is voor een proefritje…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vanochtend stond ik om acht uur scherp in het pittoreske Kiel-Windeweer om bij EPS een uitlaat onder te parel te laten knetteren.
Op de brug:
Eerste bocht gaat nu recht naar beneden en vloeiend in 48mm richting een stuk flexibel:
Daarachter hangt ie met een stukje uit een Honda:
Vervolgens gaat ie in 45mm strak langs de bodem recht naar achter naar een absorptiedemper:
Daarna de bocht om de reflectiedemper in
Met een bochtje onder de achteras door, zoveel dat hij de uitlaat net niet raakt wanneer de wielen van de grond zijn. Er zitten nog twee Nissan bevestigingspunten onder de auto, maar daar heb ik geen foto’s van.
En nog een overzichtje…
Hij is nu muisstil en geeft wat van een grommetje als je het gas vol intrapt.Ik heb nog gevraagd of ze wat beters konden bedenken voor het inlaattraject, maar dat ging niet makkelijk worden. Sowieso zou daar geen vermogenswinst te behalen zijn. Om half twee stond ik weer buiten
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi