geen probleem meer!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Versleten synchromesh van de 2e versnelling of een combinatie van een gare synchromesh en verkeerde bakolie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dit zelf te vervangen? en wat zijn de kosten ongeveer bij een dealer?
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
zelf vervangen, hangt er vanaf hoe handig je bent met versnellingsbakken Bij de dealer betaal je de hoofdprijs en gezien de leeftijd is de wagen dit niet meer waard, in de meeste gevallen is een ruilbak goedkoper.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Naar mijn idee geeft een versleten synchromesch meer problemen (kraken) bij warme motor.
Is de afstelling van de koppeling wel goed? (komtie goed vrij?)
Mogelijk is de bakolie te dik, misschien eerst maar eens laten vervangen!?
synchro dan heb je toch altijd problemen.
bakolie te dik lijkt me vreemd een wat lager peil lijkt mij eerder het probleem.
Heb je het probleem ook als je voor je vertrekt de motor even de toeren in jaagt? Peil is makkelijk te controleren opzij zit een vierkant bout (maat ben ik kwijt) even los zetten op een recht oppervlak deze zou een beetje moeten lekken. Normaal zou ie nog rood moeten zijn maar zeker geen zwart of bruin.