Heren, dames( als die er zijn),
mijn GTI (TZ-97-ZN) staat gestald, en ik wil er wat mee. Verkopen, of zelf rijden. Stallen kost mij 200 euro per jaar.
Ik kan hem:
- verkopen
- door een sloper hem laten ophalen
- hem opknappen en erin rijden
- een rode carrosserie van uiterlijk 86 op de kop tikken en alles ombouwen. Dit om wegenbelastingachtige redenen. Dat lijkt me erg leuk. Zijn er mensen die dit gedaan hebben?
Jullie raden het al: wat is wijsheid?
Klachten zijn:
- een verotte LHM leiding, “het spuit er uit”.
- een gaatje in de boden door een ongelukje met een krik (zo groot als een rijksdaalder)
- afgebroken vleugel op de achterklep (niet echt gebroken, ik trok eraan om hem van zijn plek te krijgen en hij liet los).
- er moet een nieuwe accu in
- er moet een goed stuk staal in het linker portier worden gelast (bekende klacht, wie doet dat goed?)
- barst in het dashboard
Voordelen:
-Nieuwe goede koppeling
-Nieuwe distributiesnaar
-hij liep erg goed, door de hulp van IJsbrandt de techneut. Een genot om te horen een goed lopend GTI blok.
Mijn vraag is: wat is wijsheid. Wat brengt een GTi op? Waar vind ik goedkope sleutelruimte? Hoe vind ik een 86 er of eerder, liefst rood? Of een gaaf zwart dashboard?
Ik vermoed dat 2ehands een BX niets waard is.
Wat is er over van de oude garde? Ik was een fanatiek poster op BXNL, ik herinner mij nog Roel en uiteraard IJsbrandt, ik hoop dat het hen, en iedereen verder, goed gaat.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Een rode caroserie uit 86 vinden is het makkelijkst in Frankrijk. Of je moet een 86 carroserie rood laten spuiten. Want erg rood zal een orgineel rode uit 86 ook niet meer zijn (waarschijnlijk).
Een goede GTI kan nog wel iets opleveren. Maar laatst ging er ook een rode GTI voor niks weg. (gratis)
Een gaaf zwart dash, wellicht via de Bxclub of marktplaats/sloop. Ze scheuren vaak in die rand voor het raam.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb afgelopen zondag een gti blok voor mijn ‘86-er trs opgehaald bij iemand die een 91-er gti te koop had staan voor 400 euro.
Een behoorlijk nette bx, maar hij raakt hem niet kwijt…
Als je het leuk vindt zou ik de reparaties uitvoeren en ermee gaan rijden,
als je belastingvrij wilt rijden, een goede bx zoeken en de gti slopen voor de onderdelen…
Of gewoon verkopen…