Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011
- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Het lager van de spanrol van de distributiesnaar is kapot gedraaid met gevolg dat de buitenkooi van de rol los gekomen is van de binnenkant. Hierdoor is de snaar van spanning afgekomen en heeft wat tandjes overgeslagen. Gevolg laat zich raden….
Het betreft hier een BX deauville 1.4 uit ‘93. Kop lekte al op de hoek. Dus kop eraf gehaald en gaat voor revisie.
Hetgeen ik wil vervangen is:
distriesnaar
spanrol
(inlaat) kleppen (degene die een tik gehad hebben)
klepseals
waterpomp
thermostaat
natuurlijk de nodige pakkingen
Zuigers hebben een afdruk van de klep in de bovenkant staan, maar zuigerwanden zijn onbeschadigd, Hier wilde ik maar niks aan doen
Als er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag.
Grt, Jeroen
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een blokje van de sloop is een stuk goedkoper. Dan meteen distributie, de nodige keerringen en de waterpomp doen en klaar ben je weer voor een hele poos…
kleppen moet je gelijk per rij vervangen, 4 inlaat en/of 4 uitlaat.
Worden ook per 4 verkocht in dit geval.
Gelijk allemaal doen dus.
Daarna goed inschuren en kop goed reinigen. (vaatwasser is echt een toppie manier daarvoor)
Seals, pakkingen enz natuurlijk gelijk meevervangen.
Bestel 8 nieuwe kleppen, kopbouten en een kopset, zit alles in wat je nodig hebt.
Nieuwe dis-set en waterpomp erop en gaan met die banaan
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap