9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
2400 GTi 1981 van Marcelka - lange winterslaap maar weer en route!
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 februari 2011 09:55 AM
  [ # 121 ]

Ach, om nou gelijk aan revisie te gaan denken. De motor kan het ook lekken, en dat is makkelijker te verhelpen. Als je geen blauwe rookpluimen ziet valt het wellicht nog wel mee allemaal.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 februari 2011 06:26 PM
  [ # 122 ]
marcelka schreef:

Eerlijk gezegd begin ik een beetje aan die 800 km te twijfelen. Mijn administratie is niet helemaal sluitend…

ah ! dat klinkt relatief gunstig ! anders had je zwarte rook, of een zwart oprijdpad Wink
dus eerst maar eens wat hardere cijfers afwachten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 maart 2011 06:57 PM
  [ # 123 ]

Vandaag weer eens wat anders gedaan.

LHM-vat zag er vreselijk uit dus van het een kwam het ander.
Vat eruit, filters schoon gemaakt, nieuwe LHM erin en..

Nu komt mijn dame niet meer omhoog!

Wat heb ik fout gedaan of vergeten. Rode stoplamp blijft ook branden.
Ik heb wel de ontlastschroef een paar keer open en dicht gedraaid maar geen resultaat.

Hoeveel LHM moet er ongeveer in het vat? Volgens Haynes 4 liter.

Help… red face

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 05 maart 2011 07:01 PM
  [ # 124 ]

Euh, ik mis iets in de zin van ‘oude lhm verwijderd’ of roep ik nu iets overbodigs?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 maart 2011 07:14 PM
  [ # 125 ]

[invoegmodus]Oude LHM verwijderd[invoegmodus/]

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 05 maart 2011 07:27 PM
  [ # 126 ]

Hoi,
wat je moet doen is de aanvoerslang van de pomp vullen, ´prime´ in het Engels, kan even geen Nederlands woord bedenken. het is net zoiets als bij overhevelen, daar zuig je de vloeistof aan tot over het hoogste punt en dan loopt het vanzelf.

In dit geval til je de filter uit het vat, keer hem ondersteboven en giet een bekertje of twee in (het filter van) de aanvoerslang. filter(s) weer in het vat (voorzichtig het lekt)en starten maar. Soms moet je het twee keer doen, tot je er een beetje handigheid in krijgt) Bij mij zit alles zo strak dat ik het vat van haar plek moet schuiven om de filters er weer in te krijgen.

Succes!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 maart 2011 08:20 PM
  [ # 127 ]

Bedankt voor de tip Yke,

Ik snap het. De pomp moet z’n sapje weer makkelijk op kunnen halen zonder lucht te happen.
Is wel balen. Het zit inderdaad allemaal heel strak. Ik was zo blij dat het weer allemaal op z’n plek zat!
Nu dat vat weer vol zit is het weer een gedoe om het van zijn plaats te halen.

Ziet er wel weer glimmend uit dat mooie groene vat. Zal morgen een fotootje maken.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 05 maart 2011 09:50 PM
  [ # 128 ]

En als ik je nog een tip mag geven: zorg ervoor dat er geen oude lhm via het schot naar het interieur kan lekken! Gebruik voldoende ouwe overhemden of zoiets. Bij mij zat er ergens een gaatje (nee geen roestgaatje) onder het voorraadvat waar mogelijk een dopje in hoort.

Je hebt anders kans dat er een druppie of 2 in onder andere je zekeringdoos loopt, en dan sta je zomaar ineens stil, zoals ik vorig jaar heb mogen ervaren. blank stare

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 05 maart 2011 09:55 PM
  [ # 129 ]

Ha, soms kan je de slang ook makkelijk losmaken, en is dit beter dan de filters eruit pulken. Bij mij is dat echter moeilijk vanwege rottige slangenklemmen, maar dat kan bij jou anders zijn..

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 05 maart 2011 11:40 PM
  [ # 130 ]

Die slangklemmen van mij zijn denk ik van diezelfde als die van jou.
Zal morgen eens kijken maar ik vrees het ergste.
Morgen meer. Thanks!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 maart 2011 11:45 PM
  [ # 131 ]

Gewoon eraf knippen die dingen en een paar nieuwe halen die je met de schroevendraaier erop kan zetten, en gelijk ff een kleine trechter kopen om het erin te schudden.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 06 maart 2011 05:40 PM
  [ # 132 ]

Ondanks dat ik er tegen op zag toch maar op de Yke manier besloten te werk te gaan.

Octopus omgedraaid en LHM in de filter/aanzuigleiding van de pomp gedaan.
daarvoor heb ik eerst maar eens wat LHM uit het vat terug geheveld want daar zat al te veel in.
Die 4 liter van de Haynes is echt te veel!

Maar goed, na een middagje groen geklieder (ook al neem ik me steeds weer voor zorgvuldig en netjes te werken..) alles weer ok. Dame kwam weer in de benen!

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 24 juli 2011 12:14 PM
  [ # 133 ]

Eens naar mijn eigen topic gezocht en gevonden op pag. 9. Wat een actie toch op dit forum!
Als je zo eens bij andere merken kijkt dan is dat wel anders.

Mijn dame rijdt gewoon prima. Ik heb de afgelopen week het luchtfilter eens schoon gemaakt. Het leek er soms op of ze bij gas geven na een bocht een beetje verzoop. Ik heb nog niet echt kunnen testen maar bij de eerste rit leek het er uit te zijn.

Maar na de regen van afgelopen tijd was het weer dweilen vanuit het schuifdak. Helaas is nu niet alleen het afwater buisje verstopt. Ook de blikken plaatjes die voor de zijwaartse afwatering zorgen van het boven dak zijn doorgeroest. Dit wordt voorlopig een quick fix. Als we later dit jaar het laswerk aanpakken gaan we grondiger afrekenen met dit probleem.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 24 juli 2011 01:23 PM
  [ # 134 ]

Daar zou ik wel eens foto’s van willen zien, heb je die toevallig? Hoor er altijd veel verhalen over, maar heb het nog nooit zo drastisch gezien!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 24 juli 2011 02:07 PM
  [ # 135 ]

In het draadje van Yke staan soortgelijke foto’s.

Link

Zal later nog foto’s van mijn eigen ellende proberen te maken. Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook