Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Je hebt speciale zwarte radiatorverf die tegen de hoge temperaturen bestand is.
Als alternatief voor een thermostaat is er ook een rolhoes mogelijk die van binnenuit met een kettinkje te bedienen is. Ik vind dit persoonlijk een betere oplossing omdat je de temperatuur dan veel beter kunt regelen. Met name als je veel drukte verwacht (stad, file, etc.) kun je al wat gaan koelen. Een thermostaat reageert veel later en dan loopt je temperatuur veel sneller op.
Ik heb de radiator zwart gespoten. Via een garage monteurs heb ik gehoord dat het spuiten, mits dun aangebracht, ontvet en goed uitgehard, ook met gewone lak kan. Een radiatorlak is over het algemeen Wit (voor in huis) en om nou een 650°C Heat Resistant bus te halen leek me ook wat overdreven.
Kortom, ik ben benieuwd of de lak blijft zitten… .. we wachten af.
En dan.. vanavond wil ik ‘m weer gaan inbouwen. Ik zit nu alleen met de Antivries. Er is een groene antivries uitgekomen. maar ja, welke is mij niet duidelijk. Het is net water en smaakt zoet. Blijft overigens lang in de mond hangen die smaak… ..
Volens de site ‘http://www.kulsdom.be/koelvloeistof.htm’ zijn er 2 soorten antivries. Ethyleen en Propyleen. Heeft er iemand ervaringen?
Helaas geen reacties op mijn vorige bericht ... dus gekeken of ik de beste, volgens genoemde website, de Propyleen soort kon krijgen. Helaas kon ik ‘m bij geen één automaterialenhandel of garage krijgen.. dus ja, dan wordt het makkelijker. Ethyleen.
Eenmaal de weer op z’n plaats, heb ik ook HET blikje geinstalleerd (reactie #4 van deze topic)
Ik vind ‘t echt een super oplossing dat blikje! Mooie tip van ‘Traks’.
De hele auto verder ook weer in elkaar gezet.. en lekker een stukje wezen rijden.
Bijgaand nog wat foto’s van ‘t blikje..
Owja, ten aanzien van de normale verf op de radiator gaat ‘t overigens nog aardig goed. De radiator heb ik, dun gespoten, goed ontvet en lang laten uitharden.. Nu heb ik ‘m goed heet laten worden met het rijden van gisteren.. en vooralsnog blijft ‘t goed zitten. Maar goed, dat afbladeren kan natuurlijk nog komen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ziet er allemaal weer netjes uit hoor, mooi werk.