3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Wat vinden we nu eigenlijk allemaal mooi aan de visa (alle modellen uiteraard) ?
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 25 november 2010 11:32 PM
  [ # 31 ]

Mijn Panda (BJ ‘82) heeft alleen het schoentje Razz Wel een Italiaanse herenschoen overigens…

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 26 november 2010 12:02 AM
  [ # 32 ]

Ik heb nog iets ontdekt. Wat te denken van de gordels achterin waar alleen een kind inpast!

 

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 26 november 2010 11:20 AM
  [ # 33 ]

Is dat mooi dan?

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2010 12:13 PM
  [ # 34 ]

Schoentje…Ja! Dat vind ik ook leuk tongue wink

Maar verder ook zijn/haar laaghangende “kont” in combinatie met de serie II achterlichten en iets bredere achterwielen

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 26 november 2010 12:33 PM
  [ # 35 ]

Misschien moet je die grap even toelichten Björn, want waarom zou een mens een sportschoen aan zijn trekhaak knopen?

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2010 01:12 PM
  [ # 36 ]

Toen mijn Chrono nog als dagelijkse wagen werd ingezet waren er ook vele Opel’s en VW’s (het betrof hier meestal de snellere/sportieve varianten) die het logo van het andere merk aan hun sleepoog hadden vastgemaakt met een iets te lang touwtje zodat het logo over de straat sleepte. Dit ging natuurlijk over het feit duidelijk te maken dat het andere merk minder was dan de ander… .

Kijk, ik met mijn Chrono kon natuurlijk wel alle andere merklogo’s aan mijn sleepoog vastmaken Wink , maar dacht toen daar aan een ludiekere draai te geven. Iets waarmee er een lach tevoorschijn zou komen in plaats van (nog meer?) agressie idiot . Toen kwam ik dus op een sportief schoentje bij deze sportieve wagen excaim

En… Very Happy werkt het nog steeds question Als ik in mijn achteruitrijspiegel kijk in ieder geval wel Laughing

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 26 november 2010 01:23 PM
  [ # 37 ]

Ik vind dit wel een hele goeie, maar heb daar nooit eerder van gehoord,
Maar dat zal aan de tijd gelegen hebben.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 26 november 2010 02:33 PM
  [ # 38 ]

Lachen, ja je ziet dat tegenwoordig nog wel eens zo’n krokant duits gebakje met het logo van zo’n ander krokant duits gebakje onder de achterbumper bungelend…
Ludieke actie met die schoen.

Edit: schoen in actie, met erg mooi motorgeluid music http://www.youtube.com/watch?v=XOG6RNkSViE

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 26 november 2010 07:16 PM
  [ # 39 ]

OK dan, ik dacht dat Björn een hekel aan kinderen had ofzo,maar nu snap ik het ook.
Toch nog een schoonheidje toevoegen :mooi vind ik, als je de Visa recht van voor bekijkt,lijkt het of ie iets bol staat boven en tussen de koplampen,onder de bumper is ie mooi recht.
PS
Zo zie je maar weer dat de troenrijders gewoon ludieke,en géén haatdragende rijders zijn, want die Duitse merkrijders gaan vaak erg ver. nuts (niet met hun autoos!!! maar met hun streken)

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Chrono84
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005

- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2010 01:59 PM
  [ # 40 ]

@Claus very good

Je kunt idd maar beter genieten van alles dan er moeilijk over lopen doen…

Genieten is trouwens ook (wel een beetje Chrono specifiek…) het door het stuur kijken naar alle metertjes in mijn dashboard love1

http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 december 2010 01:41 PM
  [ # 41 ]

Nog een leuke feature:

Het rijden in de sneeuw, met die wieltjes zo breed als een gebaksschoteltje,je ploegt overal doorheen, bijna geen slip!

Afgelopen week heeft de Xsara hier stilgestaan voor huis omdat het met de visa veel fijner is in de sneeuw.
Gisteren hadden we de Xsara weer nodig voor een langere reis, en de xsara wilde duidelijk niet uit haar parkeervak worden gehaald, enkel slippen en tegensputteren Grrrr

Ik zit af en toe stiekem wel te denken aan winterbanden voor de visa, zodat ik alles en iedereen uitlach Laughing

BMW-neuroten en Benzfanaten, eat your heart out, party on visarijders!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 december 2010 01:41 PM
  [ # 42 ]

Nog een leuke feature:

Het rijden in de sneeuw, met die wieltjes zo breed als een gebaksschoteltje,je ploegt overal doorheen, bijna geen slip!

Afgelopen week heeft de Xsara hier stilgestaan voor huis omdat het met de visa veel fijner is in de sneeuw.
Gisteren hadden we de Xsara weer nodig voor een langere reis, en de xsara wilde duidelijk niet uit haar parkeervak worden gehaald, enkel slippen en tegensputteren Grrrr

Ik zit af en toe stiekem wel te denken aan winterbanden voor de visa, zodat ik alles en iedereen uitlach Laughing

BMW-neuroten en Benzfanaten, eat your heart out, party on visarijders!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 26 december 2010 08:31 PM
  [ # 43 ]

En wat ook mooi is aan het winterweer, is de wijze waarop de Visa reageert als je hem moet helpen met slippen. Bochten zijn gewoon leuk met die handrem op de achterwielen. Very Happy

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 05 maart 2011 09:26 PM
  [ # 44 ]

Even een oude topic openen. Soms heb je bij auto’s bepaalde accessoires niet op er in zitten. Je krijgt dan dat er een kapje of voorbereiding op zit. BIj de Visa zitten er rechts en links van het dashboard ook een soort van voorbereidingen in. Bij C15’s, kwam ik laatst achter, zitten daar lampen in, net zoals die in AX tussen de zonnekleppen zit.Link:  Dashboard. Links van het stuur en de schakelaars, half in de schaduw zie je zo’n ‘voorbereiding’. Daaronder zit nog een voorbereiding (kun je niet zien), waar dus lampen in zitten, zoals de C15 heeft. Die je wel kan zien op de foto, wat moet daar eigenlijk zitten?

De vraag rijst dan bij mij op. Zijn die lampen nuttig? Zo ja wat is er nuttig aan. Of heeft de C15 geen plafonnière?

Schiet mij nog iets te binnen. De koele lucht roosters, links en rechts. Hebben de ontwerpers nooit gedacht “Goh, laten wij dan aansluiten op de de tunnel waar warme lucht door komt”. In een Visa waar mee ik begon waren de afdichtingen vergaan door de tand des tijds. Waardoor het altijd koud was in die auto! Dus legde ik er maar een sjaal voor (ofzo). Nu is het een rechtstreekse verbinding naar buiten. Bij het maken van de AX hebben ze het wel aangepast. Rooster zitten ongeveer op dezelfde hoogte, maar er kan warme lucht door.

Dat soort dingetjes zijn op haar eigen manier ook wel ‘mooi’.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 maart 2011 10:34 PM
  [ # 45 ]

C15’s van modeljaar ‘93 en later hebben als extra de instapverlichting in het dashboard. Ik vind dat wel een fijne toevoeging. Onder het rijden bijvoorbeeld erg handig om een CD uit het mapje te zoeken zonder dat het je verblindt.
Wat warme lucht betreft, net boven die lampjes zie je een voorbereiding zitten voor uitstroomopeningen voor warme lucht. Maar in geen enkel model Visa of afgeleide heb ik daar ooit daadwerkelijk zo’n opening gezien.
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd of er in een ander Peugeot model of misschien wel een Talbot roostertjes zijn gebruikt die de ontwerpers van de Visa voor ogen hadden om op die plek te gebruiken… Als iemand me dat kan vertellen, dan heel graag, dan bouw ik ze er meteen in.
Dat de verse lucht rechtstreeks door die grote roosters komt vind ik heel erg fijn. Er zijn ook veel auto’s waar je niet genoeg verse lucht binnen kunt krijgen. De saxo bijvoorbeeld is echt zo’n ding om ‘s nachts slaperig in te worden. Ik moet dan echt af en toe het raam open zetten en m’n kop naar buiten steken om wakker te blijven. Bij een Visa / C15 zet je gewoon de koude luchtstroom via dat rooster in je porem.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook