7 van de 53
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

C3 e-HDI
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 05 maart 2011 06:14 PM
  [ # 91 ]

Net wezen kijken bij de dealer. Mijn Ehdi ziet er mooi afgewerkt uit. De diesel loopt mooi rustig maar sloeg na een kort ritje over het terrein nog niet af. Misschien moet ‘ie eerst warm zijn. Wat me wel opviel was de ‘calandre Exclusive’ met chrome lijst en gespoten bumperdeel. Kijk maar:

Profiel  

RobC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 05 maart 2011 07:34 PM
  [ # 92 ]
bert-w schreef:

Mij is opgevallen dat de C3 e-Hdi’s die nu binnendruppelen bij de Nederlandse dealers (zie Marktplaats foto’s en de foto van Feniksje) allemaal een chrome omlijsting hebben om de grill.
Dit was tot nu toe alleen voorbehouden aan de Exclusieve en niet bij de Dynamique.
Zo staat het ook in de prijslijst versie 1 van januari 2011.
In de carconfigurator blijkt sinds kort ook dat er een chrome lijst om de grill zit.
Mij dealer bevestigde ook dat de C3 e-Hdi’s die net bij hem zijn binnegekomen allemaal een chrome lijst hebben.

Mijn inziens een mooi extra-tje. Smile

Ben even verder gaan zoeken en constateer dat er inmiddels een nieuwe prijslijst per 03-2011 op citroën.nl staat. En in deze prijslijst staat dat de chrome lijst standaard is op de Dynamique, Ligne Business en Exclusieve.
De C3 e-Hdi is ook € 250,- duurder geworden.

Dat is dan een duur lijstje Wink

Profiel  

bert-w
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 05 maart 2011 08:53 PM
  [ # 93 ]
RobC3 schreef:

Dat is dan een duur lijstje Wink

Ja dat zal je wel bijna zeggen. Maar bijna alle merken hebben binnen korte tijd na introductie een prijsverhoging doorgevoerd op hun BPM vrije auto’s.
Dus Citroën is daarop geen uitzondering.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 05 maart 2011 10:12 PM
  [ # 94 ]
boeman schreef:

(hebben we straks wel een ‘unieke’ ehdi in blue belle ile)

Ja, die kleur wordt heel uniek, die komt er idd niet dus. Ook vanmiddag zo’n leuk telefoontje gehad met de dealert. Ik heb nu gekozen voor gris thorium, maar de lol van nieuwe auto bestellen is er wel af.  Grrrr

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

dthiemann
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 05 maart 2011 11:52 PM
  [ # 95 ]

Hallo Allemaal,

Net nieuw hier maar lees al een tijdje mee.
Heb zelf in de tweede week van november ook een C3 e-HDI besteld met de volgende opties:

Kleur: Noir obsidien

Fabriek opties:
- My way navigatie & HiFi
- Pack city
- Pack zenith

Dealer opties:
- middenarmsteun
- dakdragers
- zonneschermen achter
- stuurwiel met chroom
- pookknop met chroom
- sierlijsten achterlichten
- sierlijsten handgrepen
- chroom uitlaat eindstuk

Eigenlijk op enkele dingen na geupgrade naar een Exclusive.

Na het zien van de foto’s van GeraldDSuper verbaast het mij dat buiten de grille met de chromen rand ook een chromen sierstuk op de uitlaat zit. Misschien dat GeraldDSuper kan aangeven of dit er al door de dealer is opgezet of dat dit fabriek af is? Ik ga hier namelijk € 78,00 voor betalen…
Hoop dat me dit duidelijk wordt voordat ik straks voor iets moet betalen wat er al standaard op zit.

Uiteraard ben ik benieuwd wanneer hij geleverd wordt.

@GeraldDSuper: Wat is nu de levertijd geweest? Wanneer besteld tot op de parking van de dealer?

Groeten, Dion

Profiel  

ceedrietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 06 maart 2011 01:40 AM
  [ # 96 ]

Ik denk dat als je de kleur niet krijgt die je besteld hebt, je de order op kan zeggen of dat je een leuke deal kunt maken met de dealer voor een tegemoetkoming. Mijn dealer heeft me vanmiddag gebeld,maar ik was niet thuis. Ik ga denk ik wel voor een andere bpm vrije auto, ben gehecht aan een blauwe auto.

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 06 maart 2011 10:20 AM
  [ # 97 ]

Dan ga je toch voor een DS3 in het blauw….
Of regel met je dealer de kosten voor het overspuiten…

Overigens heeft VW de Polo BM ook in alle kleuren.. als het maar saai is
(zwart, wit en grijs)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 807

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 06 maart 2011 11:10 AM
  [ # 98 ]
Scottie schreef:

Dan ga je toch voor een DS3 in het blauw….
Of regel met je dealer de kosten voor het overspuiten…

Overigens heeft VW de Polo BM ook in alle kleuren.. als het maar saai is
(zwart, wit en grijs)

Ach, uiteindelijk gaat het maar ‘om’ de kleur, van binnen blijven ze krek eender. Ik ben/was vooral pissig omdat ze dat ene wat je nu zelf kunt bepalen bij het kopen van een nieuwe auto door de neus boren, namelijk het uitzoeken van je eigen kleur. En dat allemaal na 4,5 maand verheugen op die ene keer dat je een nieuwe auto met strik eromheen uit de showroom mag rijden. Bovendien had het leuk gematched met mijn ds, allebei vernoemd naar water (blue danube en blue belle ile).

Nog altijd liever een grijze C3 dan een ander grijs of anderszins gekleurd hok.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

RobC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 06 maart 2011 11:50 AM
  [ # 99 ]

Ik lees net dat dealer opties gemonteerd kunnen worden. Bij het bestellen van de auto deed de verkoper er een beetje moeilijk over. Hij zei dat de middenarmsteun niet leverbaar was op de eHDI…  Ik heb verder alle opties genomen behalve ESP. Weet iemand of dat alsnog ingebouwd kan worden?
Ik heb de C3 op 6 november besteld en tot voor kort zou de verwachtte levertijd week 10 zijn. Inmiddels is dit uitgesteld, wanneer hij wel komt is nog niet bekend. Ik vind het zo wel lang genoeg duren, de 307 kost nu alleen aan belasting al 118 Euro per maand. Wel leuk dat er nu de chromen lijst rond de grille en uitlaat sierstuk er op zit, als ik het goed begrijp.
Onbegrijpelijk dat Citroen Nederland het niet mogelijk heeft gemaakt de auto helemaal naar wens te kunnen configureren zoals dat wel kan op de franse configurator. De opties die het verbruik en uitstoot beinvloeden snap ik wel, maar waarom mag je geen kleuren en andere uitrustings niveau’s kiezen?

Profiel  

Michael NL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 06 maart 2011 12:02 PM
  [ # 100 ]

Heb gisteren voor de tweede keer een proefrit gemaakt in een Citroen C3, ditmaal in een C3 e-HDI. Ik moet zeggen, wat rijdt die auto fantastisch. De e-HDI bevat lekker veel power en je kan er dus aardig mee doorrijden als je zou willen (bij 130 op de snelweg reageert de auto bijvoorbeeld nog redelijk vlot op het gaspedaal).

Verder was hij uitgerust met een Zenith voorruit en dat is ook werkelijk een genot, had het gevoel dat ik soms in een auto reed zonder dak, enorm gevoel van vrijheid krijg je er van Smile

Aantal dingen die mij opvielen:
- Er zit inderdaad standaard een chromen omlijsting op, deze wilde ik eerst als optie bestellen (250 euro incl. inbouw), dus ik gok dat daar ongeveer de prijsverhoging vandaan komt
- Het chromen uitlaatstuk is standaard
- Er zitten schijfremmen aan de achterkant

Al met al weet ik zeker dat dit mijn leasebak gaat worden, fantastische auto!

@GeraldDSuper: Het automatisch afslaan van de motor (start/stop systeem) gebeurd pas wanneer de motor warm is, bij mij ging het werken na een kleine 10 minuten door de stad rijden

@post hierboven: De armsteun staat gewoon nog in de accessoirefolder en kan prima achteraf ingebouwd worden… is volgens mijn dealer nog leverbaar. ESP is volgens mij niet achteraf in te bouwen, slechts als fabrieksoptie

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 06 maart 2011 12:28 PM
  [ # 101 ]

Citroen maakt zich ook hier niet populair! Gisteren telefoon van de dealer: De bestelde kleur Bleu Belle-ile is niet meer leverbaar. De fabriek heeft een brief gestuurd dat er lakproblemen waren met deze kleur. RIGHT, vandaar zeker dat alle andere uitvoeringen WEL in die kleur te krijgen zijn…
En ook de DS3 E-HDi is gewoon nog in die kleur leverbaar. Niets geen lakproblemen, gewoon mensen hun keuze afnemen. Zoals eerder gezegd door anderen: dit is nu juist de keuze vrijheid bij een nieuwe auto! Alle andere merken hadden de leuke kleuren al weg gehaald, nu schijnt Citroen het ook nodig te vinden.. ERG jammer!
Ik zal maandag met Citroen en de dealer gaan bellen, want dit lijkt me niet de juiste gang van zaken. Ik hou van citroen, maar op het gebied van de eHDi zijn ze flink aan het blunderen en falen heb ik het idee… Zowel met dit punt als met de alsmaar uitlopende levertijden..

Profiel  

goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 06 maart 2011 12:38 PM
  [ # 102 ]

@Feniksje:

gefeliciteerd met je E-hdi!

Laat je nog wat weten over verbruik, comfort e.d.?? Verder heb ik de vraag: zitter er schijfremmen bij jullie auto aan de achterkant? Volgens beschrijving niet, maar bij mijn DS3 e-hdi bij afleveren wel nl.. (en niet in het blauw..)

Profiel  

goldlion
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 maart 2011 12:39 PM
  [ # 103 ]

Oh ja, betreffende veranderingen na je contractvaststelling, dan heb je recht op een goed alternatief of ontbinding van je koopcontract.
De Mito’s zijn wel in mooi blauw leverbaar! (maar niet in 5 deuren..)

Profiel  

Michael NL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 06 maart 2011 12:41 PM
  [ # 104 ]
goldlion schreef:

@Feniksje:

gefeliciteerd met je E-hdi!

Laat je nog wat weten over verbruik, comfort e.d.?? Verder heb ik de vraag: zitter en schijfremmen bij jullie auto aan de achterkant? Volgens beschrijving niet, maar bij mijn DS3 de-hdi bij afleveren wel nl.. (en niet in het blauw..)

De auto die ik proefgereden heb had inderdaad schijfremmen achter, was een compleet standaard uitvoeren + zenith raam.

Overigens staat in de nieuwe folder op de Citroen website ook gewoon dat er schijfremmen op de eHDI zitten achter:
http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVP/C3_Prijslijst.pdf?model=

Profiel  

goldlion
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 maart 2011 12:44 PM
  [ # 105 ]

Kijk, krijgt iedereen toch nog wat voor die 250euro! Beetje chroom, sierstukje uitlaat en schijfremmen.

Profiel  

7 van de 53
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook