Hallo allemaal,
Ik heb een Traction BN van 1957 en heb het volgende probleem.
De accu is kapot, een nieuwe accu erin geplaatst en direct weer kapot.
De stroomkabels zien eruit alsof ze het erg warm gehad hebben!
Wat kan het probleem zijn, de dynamo (is 3 jaar terug gereviseerd en heb sindsdien ca. 10.000 km gereden, waaronder 2 vakanties, Oostenrijk en Italie) die teveel stroom geeft of de regelaar die niet goed werkt?
Ik hoop dat U me met dit probleem kunt helpen.
Met vriendelijke groet, Tractionellement,
Kees.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Kees,
Het lijkt mij alsof je spenningsregelaar niet werkt. Daardoor komt er te veel spanning op het systeem waardoor je accu droog kookt.
Meet de spanning op 2500 à 3000 toeren met een multimeter, dit mag niet meer dan 14,4 volt zijn. Als dit het geval is, ligt het aan je spanningsregelaar.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mits je een twaalf volt systeem hebt natuurlijk. Indien het een origineel 6 volt systeem hebt zul je maximaal 7,2 mogen meten.