8 van de 43
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 maart 2011 02:33 PM
  [ # 106 ]

Of zelf maken? Kruipt wel wat tijd in,daarom dat deze bij “cfc” zo duur zijn. Maar als je de stekkerbehuizingen kan hergebruiken vind ik dit het voornaamste. De rest is nieuw gemakkelijk te vinden en dan is het een kwestie van alles goed te markeren,mits toch het schema er bij te hebben. In Uw geval,aangezien je een injectie naar carb hebt,zijn er mss bepaalde draden niet (meer) nodig. Wink

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2011 02:35 PM
  [ # 107 ]
waterman schreef:

Ik ben wel benieuwd naar de inwendige staat van dat blok trouwens.

Anders ik wel!
Maar mijn verwachtingen zijn toch wel aan de positieve kant.
Kijk, het blok heeft 105.000 km gelopen en liep volgens Sjors altijd als een malle. Hij heeft altijd goede smeermiddelen gebruikt en het koelwater dat eruit kwam, was zó vreselijk helder, dat zou ik bij wijze van spreken terug kunnen gieten in een kan en als nieuw verkopen en men zou het niet bemerken!  devil

Hoe de staat van de kettingen is, en of er al een banaan opzit etc. weet ik niet en Sjors ook niet. Wij zijn dus allemaal zeer benieuwd. Ik ben van plan om het ergens in de komende week eruit te takelen en daarna gaan we het zien!

Dat er kleppen krom zijn aan de linkerzijde is wel al voor 99% zeker, dus sowieso staat er werk te wachten.  Smile

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2011 06:34 PM
  [ # 108 ]

Leontien, misschien heb je hier iets aan bij het beoordelen van de staat van de primaire ketting.
Let wel, dit is het nieuwe type spanner. Met dank aan Walter B.

Afbeelding Bijlagen
Foto-7QQEN77T-D.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 06:38 PM
  [ # 109 ]

WEG met de muizenval spanner!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2011 06:40 PM
  [ # 110 ]

Als je het 2e type monteert met een nieuwe ketting en een curved limiter is er volgens de meeste kenners niets mis mee.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 06:42 PM
  [ # 111 ]

Ik zeg niets. Ik wacht gewoon geduldig af. Vooral met die fantastische “york” aircopomp in gebruik zou ik vooral voor de muizenval gaan haha NOT.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 maart 2011 06:46 PM
  [ # 112 ]

Leve de DS Spanner. Wink
Ik heb nog geen enkel geval gehoord van een DS spanner die gefaald heeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 06:55 PM
  [ # 113 ]

Precies wat ik zeggen wilde. Willem van der Laan heeft de aflopen 40 jaar zeker 100 van die dingen gemonteerd en er nooit één terug gehad, terwijl een type 2/3 muizenval spanner na 100.000 km gewoon af is en vaak nog eerder uit elkaar lazerde. Op mijn sm zat een type 2 spanner, gemonteerd in 1987 bij 65.000km, gelijk met een nieuwe primaire ketting. Toen ik de auto kocht in 2003 met net 100.000 km op de teller en de motor uit elkaar haalde bleek het volgende…Na 35.000km lag die rukspanner dus mooi in 3 stukken onder in het carter. De ketting zelf was best nog ok en de geleider was ook niet afgebroken. Zegt mij genoeg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2011 07:16 PM
  [ # 114 ]
waterman schreef:

Ik zeg niets. Ik wacht gewoon geduldig af. Vooral met die fantastische “york” aircopomp in gebruik zou ik vooral voor de muizenval gaan haha NOT.

Ho Ho! dat York-onding ga ik er sowieso afgooien hè!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2011 07:24 PM
  [ # 115 ]

Voordat er weer een discussie losbarst: Ik had dat plaatje alleen maar gepost om de toestand van de KETTING vast te stellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 07:26 PM
  [ # 116 ]
La Léo schreef:

Ho Ho! dat York-onding ga ik er sowieso afgooien hè!

Die spanner ook, al moet ik hoogstpersoonlijk een DS spanner komen monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 06 maart 2011 08:33 PM
  [ # 117 ]
waterman schreef:

Precies wat ik zeggen wilde. Willem van der Laan heeft de aflopen 40 jaar zeker 100 van die dingen gemonteerd en er nooit één terug gehad, terwijl een type 2/3 muizenval spanner na 100.000 km gewoon af is en vaak nog eerder uit elkaar lazerde. Op mijn sm zat een type 2 spanner, gemonteerd in 1987 bij 65.000km, gelijk met een nieuwe primaire ketting. Toen ik de auto kocht in 2003 met net 100.000 km op de teller en de motor uit elkaar haalde bleek het volgende…Na 35.000km lag die rukspanner dus mooi in 3 stukken onder in het carter. De ketting zelf was best nog ok en de geleider was ook niet afgebroken. Zegt mij genoeg.

Zat daar nog de originel ketting geleider gemonteerd, Of de curved limitor?

citroen DS , what else..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 08:38 PM
  [ # 118 ]

Een originele Arno. En die was niet gebroken. Ik heb nu deze set-up:

Gebogen geleider, DS spanner die tegen de banaan aan drukt.

En zo zag dat hele spul er na 65.000 km uit:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
arnolejeune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007

- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Gepost: 06 maart 2011 08:55 PM
  [ # 119 ]

Oke

Ik heb vorig jaar in overleg met Walter gekozen voor de curved limitor met type 3 spanner.
sorry. type

citroen DS , what else..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 08:57 PM
  [ # 120 ]

Ja, walter is nog niet overtuigd. Komt nog wel hoor haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
8 van de 43
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook