3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
een CX met elektrische aandrijving….een CX-E ?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 maart 2011 10:09 PM
  [ # 31 ]

er was iemand die een trucje heeft toegepast, zodanig dat zijn CX niet meer inzakt, als ze geparkeerd staat (met stilstaande motor) ! de details weet ik niet, maar wellicht dat je zo iets kan toevoegen aan jouw uitvoering. scheelt draaiende pomp, dus accu belasting…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 maart 2011 10:16 PM
  [ # 32 ]

Lijkt me eerder dat ze dan een soort antizink bol hebben, de pomp moet altijd draaien voor druk voor het remmen en sturen, hier verbruikt je atijd druk zodat dit moet worden aangevuld.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 maart 2011 03:48 PM
  [ # 33 ]
Drs 5je schreef:

De blauwe elektromotor is 40 Kw en heeft een koppel van 130 Nm

Wat een prachtig project!

Ik heb niet zo veel verstand van elektromotoren, vandaar dat ik een vraag heb. Het vermogen is evenredig aan het koppel maal de draaisnelheid. Hoe kan het dat een elektromotor (die veel toeren kan maken) met veel koppel tóch een laag vermogen heeft?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2011 03:53 PM
  [ # 34 ]

Eigenlijk moet je een elektro-schakeling op de drukregelaar maken. De drukregelaar vraagt immers af en toe druk van de pomp, die de rest van de tijd voor jan met de korte achternaam staat te draaien. Er moet dus iets verzonnen worden waarmee de pomp pas gaat draaien als de drukregelaar inslaat om druk te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10304
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2011 06:19 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Dat koppel van 130 nm zit wel goed, de oplossing voor de hd-pomp is ook erg mooi, maar 40 kw… da’s maar 55 pk en dus bijna de helft van de oorspronkelijke 100 pk van de douvrin-motor. Voordeel is wel dat je direct koppel beschikbaar hebt van de genoemde 130 nm, maar 55 pk… ik vraag me af of je daar lekker mee vooruit zal komen. De test zal het leren!

Goed bezig, en ik blijf ‘t zeker volgen!

55pk? Dat is minder dan een saxo 1.1! Door het koppel zal de trekkracht wel goed zijn, maar ik heb m’n twijfels over de topsnelheid.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 maart 2011 07:24 PM
  [ # 36 ]

Ik snap het nog steeds niet. Dat fantastische koppel is toch bij iedere draaisnelheid beschikbaar? Klopt die verhouding tussen koppel en vermogen wel?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 maart 2011 10:57 PM
  [ # 38 ]

Simpel: Het heel grote koppel heeft een E-motor bij heel laag toerental. Dus niet veel vermogen. Bij hoger toerental lazert het koppel helemaal in elkaar. Nog steeds weinig vermogen.

Citroen!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 maart 2011 11:42 PM
  [ # 39 ]

Als leek dacht ik altijd dat een elektromotor bij ieder toerental het zelfde koppel heeft. Maar goed, dan heb je met de juiste bakverhouding toch nog steeds geen probleem?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2011 11:44 PM
  [ # 40 ]

Héééél leuk en mooi project, petje af! succes!

Die 55pk zal idd RUIM voldoende zijn.
Er zijn meerdere, weliswaar kleinere autos die met 20-25pk rondrijden en het best leuk trekken!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 08 maart 2011 04:10 PM
  [ # 41 ]

Hier nog een plaatje van de electromotor die ik heb gebruikt….

...en hier een grafiek waarin het koppel en vermogen wordt weergegeven…

...het koppel is weergegeven in pound per ft en als je dit x 1,3 doet zit je op Newton per meter (Nm)...vrijwel direct is het maximum koppel beschikbaar en dat zakt weer in boven de 4000 toeren. Bij hogere snelheden gaat het relatieve lage vermogen een grotere rol spelen vanwege de sterk toenemende luchtweerstand. Ik ga de auto echter hoofdzakelijk in de stad gebruiken en hoef behalve op de ringweg dan niet harder dan 90 a 100 km / uur te rijden…

[Edit moderator] link naar plaatjes gefikst [/edit]

Profiel  
 
Drs 5je
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 12-12-2009

Gepost: 09 maart 2011 06:13 AM
  [ # 42 ]

Ik zag nog een vraag voorbijkomen over waar de accu’s zullen komen. Hier een plaatje van de accu’s die ik heb gekocht (dit is er één)

Ze wegen een kleine 6 kg, voltage 3,2 en capaciteit 180 ampere/uur (AH). Ik heb ongeveer 90-100 volt nodig en ga er om te beginnen 28 gebruiken. Het hele pakket is dan zo’n 170 kg met een capaciteit van een kleine 20 Kwh. Een volle benzinetank week ook 100 kg…die is er nu uit en op die plek komt het pakket dat nu dus 70 kg meer weegt. Als je een dikke tante achterin meeneemt zit je ook al snel aan dat gewicht, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen over. De accuutje zijn 30 cm hoog, 20 breed en 7 cm diep…al met al geen groot pakket dus. Ik kan ook het geheel splitsen in 2 pakketten, dan is de gewichtsverdeling na ombouw nog beter. De range met dit pakket zal 70 - 100 km zijn, afhankelijk van gebruik van verwarming en weerstand onderweg, zoals heuvel op e.d.. Een vuistregel is dat je zo’n 200 watt per km nodig hebt, maar nogmaals…dat is zeer afhankelijk van omstandigheden. De nieuwe electrische Citroen Zero die nu te koop is voor 35000 Euro (slik!) haalt ook maar de helft van de beloofde range…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 maart 2011 08:48 AM
  [ # 43 ]

leuk !

ter overweging. je hebt geen motor (gewicht) meer voorin. je zou de ene helft voorin en de andere helft van de accu’s achterin kunnen opbergen ?
of uitbreiden en nog een set accu’s voorin…. ? dan is het gewicht van de auto meer in balans wellicht… ? en je actieradius is stukken verder (en je hoeft je geen zorgen te maken over strooverbruikers aan boord)

komt er een display met info, (rest-)voltage, ditance til empty ?  dat wordt het een hele futuristische voiture !!!

volgens mij heb je de R&D van Citroen al ingehaald !  we volgen dit draadje met belangstelling !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 maart 2011 09:47 AM
  [ # 44 ]

Respect voor dit mooie project!

Een beetje extra gewicht achterin een CX kan geen kwaad.

Maar minder gewicht op de vooras zou wel eens to heel vervelend rijgedrag kunnen leiden. Ben het met Jim eens dat je een extra accupakket onder de motorkap zou kunnen overwegen…


Vraagstuk bij huidige e-auto’s is de elektrische veiligheid, bijv. voor hulpverleners na een crash. Doe je daar iets mee, en is het een aandachtspunt van de RDW?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 maart 2011 10:27 AM
  [ # 45 ]

Ik ben heel benieuwd de auto te zien rijden ! Dit zou op een rondrit van de club een absolute eyecatcher zijn. Lid en van plan te gaan meerijden met deze CX-E ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook