Ervaringen met verzekeraars en alarmklasse C6
elberpau
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
Gepost: 06 maart 2011 02:10 PM

Sinds gisteren is een jarenlange droom in vervulling gegaan en ben ik eigenaar van een 2.7 HDiF exclusive met pack lounge en schuif/kanteldak uit januari 2007.

Maar mijn verzekeraar wilde niet meteen voorlopige dekking geven in verband met het feit dat er geen SCM klasse 3 alarm opzit. Via dit forum wist ik al dat er af fabriek een SCM klasse 2 in zit, en dat een certificaat opvraagbaar is via de importeur, maar daar namen ze geen genoegen mee.

Maandag gaan ze weer overleggen over accepatie met alarmklasse 2. Heb ze gezegd dat klasse 3 lastig is omdat dat hellinghoekdetectie inhoudt en ik via dit forum heb begrepen dat dat niet compatibel is met de hydropneumatiek.

Nu staat-ie dus nog onverzekerd in de garage Sad

Mijn vragen zijn nu
1) Hebben jullie tips om te onderhandelen over de alarmklasse met deze verzekeraar (gerustopweg/Aegon via independer)
2) Hebben jullie goede/slechte ervaringen met andere verzekeraars (All Risk)

Profiel  

C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 220

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 maart 2011 04:48 PM
  [ # 1 ]

Wij hebben hetzelfde gehad met toendertijd onze C5 V6 Exclusive
We zijn naar een andere verzekering gegaan wij hadden Eagon en die doen moeilijk die begrijpen het niet dat dat met een hellingshoek detectie niet kan? we zijn toen naaar Klaverblad gegaan die deden niet moeilijk!
Succes

Greetz Martijn joint

Profiel  

Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 06 maart 2011 10:42 PM
  [ # 2 ]

bij mij ook geen probleem, ik zit bij de van kampen groep in hoorn en deden niet moeilijk.

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  

A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

Gepost: 06 maart 2011 10:51 PM
  [ # 3 ]

Eerst gefeliciteerd met de aanschaf!

Maar een deel van je plezier wordt vergald door dit soort gedoe met de verzekering.
In september heb ik het volgende gemeld:

Ik heb een paar weken terug ook mijn C6 opgehaald. Een 2.7 HDI van 2006.
Kreeg dezelfde vraag van mijn verzekering.
Zou vanwege de nieuwprijs een klasse 5 moeten zijn, maar maakten uitzondering naar klasse 3.

Heb de auto bij een SCM keuringsbedrijf laten keuren.
Zie ook de site van SCM. Daar kun je ook bedrijven en info vinden. Ook controleren op je kenteken.
Ze krikken daar je auto op om de controleren of de hellingssensoren werken.
Bij mij zit er klasse 2 op.

Verzekering gebeld. Deze is daar mee akkoord gegaan. Dus terug naar bedrijf en C6 laten certificeren. Kosten 100 euri. Vervolgcontroles per jaar zijn goedkoper. ca 30 euro
Even googlen op verzekeringen op vergelijken.nl geeft ook andere verzekeringen.

In mijn geval ging het om een grote verzekeringsmaatschappij in het Noorden van het land waar we “de vruchten van plukken”. Ik heb daar meer verzekeringen lopen. Wellicht heeft dat geholpen. Heb ze “gedreigd” met ditzo en/of datzo. Die hebben een aangepaste verzekering en alarmklasse voor tweedehandsauto’s , tenminste voor de lagere waarde van de auto. Kun je on-line afsluiten geloof ik. Ben dus uiteindelijk wel bij mijn eigen verzekering gebleven.

Profiel  

Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

Gepost: 07 maart 2011 12:16 AM
  [ # 4 ]

Alles goed en wel, maar…. de diefstalgevoeligheid van een C6??? Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en een acceptant (degene die de aanvraag beoordeelt) moet naast de richtlijnen vooral het gezonde verstand gebruiken. Hoe mooi de C6 ook is; gestolen wordt ze niet. Er zit totaal geen handel in. Men jat liever een Golf (en daar zit geen alarm in…).

Een gezond nadenkende verzekeringsmaatschappij zal akkoord gaan met klasse 2 SCM, maar zelfs dat is overtrokken heden ten dage. Denk: ‘wie jat er nou een C6??’.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 06 april 2011 02:11 PM
  [ # 5 ]

Bij de Ohra hezelfde probleem gehad met een dure C5 met alleen SCM 2. De SCM grenzen zijn getrokken op nieuwprijs. Leeftijd maakt geen drol uit, en ook niet het argument dat een HP citroen nou eenmaal geen hellingshoek detectoren kan hebben. Dan kun je beter naar een kleine maatschappij gaan (en ook ik heb de dreiging geuit van alle verzekeringen opzeggen en dat ook daadwerkelijk gedaan, mocht echter niet helpen)

Zit nu bij IAK, deze houden ook rekening met de leeftijd van de auto voor de gevraagde klasse (en hebben daarnaast een lijst met diefstalgevoelige autos waar hogere normen voor gelden)

Overigens is het niet zo dat je niet verzekerd bent zonder SCM certificaat, je hebt alleen een probleem bij diefstal(en dat gebeurde immers toch niet met een C6). Het is dan ook niet noodzakelijk om de verzekering af te kunnen sluiten, het is alleen noodzakelijk om uitgekeerd te krijgen bij diefstal. 

Het zelf SCM certificeren a 100 euro is dan ook (volgens mijn informatie) overbodig. Bij evt diefstal kun je bij de importeur een gelijkwaardheidsattest opvragen wat voldoet als SCM-2 certificaat. Cit nl kan namelijk op vin nummer nakijken of je auto af fabriek is voorzien van een alarm. En dat alarm is door hun al gecertificeerd tegen SCM 2.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook