5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
GS pallas 1977, op naar de “gelijkvormigheid” !
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 02 maart 2011 11:57 PM
  [ # 61 ]
jef scholliers schreef:

Hallo,

geen verschil met de bobine uit de DS.  Vreemd.  Ik heb voor de duidelijkheid (?!) alles nog eens nagemeten.

Er zijn DRIE draden uit de bundel, ter hoogte van de bobine;

  1. een plus, die mooi 12v geeft als het contact aan staat.
  2. een grijze draad , afgetakt van een groene   Massa
  3. nog een grijze, vertrekkend vanuit dezelfde groene draad   Ook massa.

Waar komt die groene draad vandaan ?  Wanneer ik de grijze draden verbind met de stroom, dan is het resultaat bij beiden slechts 7v !!  Hoe kan er 5v weg zijn ?

Dit klinkt echt behoorlijk vaag hoor!
draden verbinden met stroom… Jaja

Één van die twee draden die jij massa noemt is als het goed is de draad (dus massa onderbreker) vanaf je verdeler daar staat dus soms wel een massa op en soms niet. Dit is afhankelijk van de stand van je nokkenas en hopelijk ook van je krukas Wink
draai er maar eens aan terwijl je weerstand meet tussen een van die draden en een stuk massa.

Natuurlijk had je het al gelezen maar vanaf pagina 186 staan er nog extra schema’s met kleuren erbij!

Wat betreft die pekel, ik zou pas iets behandelen als de pekel ook van je wagen is anders rot het lekker verder onder je behandeling

Succes weer

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 03 maart 2011 11:27 PM
  [ # 62 ]

Sorry als het vaag klinkt ! Dat is het ook nog wat voor mij.  Ik wacht de komst af van de lokale Citroën specialist.
Hij werkt al in de Citroën garage als mechanieker van toen de GS’en nog van de band rolden.
Intussen heb ik alles nieuw gekocht wat bij de ontsteking hoort, zodat hij met mooi materiaal aan de slag kan.

Ik heb de schema’s nog bekeken, maar toch moet ik hem vragen om ze voor me te verduidelijken.

De pekel is er afgewassen, en alles staat warm en droog, geen zorgen. 

Ik wil dat ding dit weekend horen draaien !!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 05 maart 2011 09:36 AM
  [ # 63 ]
citro-power schreef:

Benzinefilter van een paar euro uitspoelen haha huh

Frank, het nieuwe filtertje is aangekomen. 

Er staat aan én kant een pijltje op, maar is dat nu de ingang of de uitgang ?!

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 05 maart 2011 09:38 AM
  [ # 64 ]

Pijl is de doorstroom richting

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 05 maart 2011 09:40 AM
  [ # 65 ]

Ok ! Danku.

Om negen uur is de man van de Citroën garage hier trouwens, het wordt een spannend moment !

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 08 maart 2011 09:26 AM
  [ # 66 ]

http://www.youtube.com/watch?v=QL00XLTKviI

Even het filmpje voor de volledigheid hier.  Misschien moet dit maar het enige topic zijn vanaf nu over deze wagen. 
De overige vragen en grote problemen (ik houd hout vast) lijken me voor even van de baan !

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 maart 2011 06:38 PM
  [ # 67 ]

Lijkt me handig om 1 topic aan te houden en de titel indien nodig aan te passen.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 08 maart 2011 07:57 PM
  [ # 68 ]

Ik vind dat dat dan te lang en onleesbaar wordt.  Maar dat is een heel andere discussie !

Morgenvroeg heb ik een nieuw setje bougiekabels en dan kan ik uitrijden voor de eerste echte proefritten.
Kleppen alsnog achteraf stellen was dus toch mogelijk had ik begrepen ?

Ik zal zo dadelijk nog eens wat foto’s van de huidige tussenstand posten .

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 maart 2011 11:02 PM
  [ # 70 ]

Ziet er mooi uit Jef!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 maart 2011 01:45 PM
  [ # 71 ]

Dankuwel.  Ik heb er net de nieuwe bougiekabels opgezet, en wat een wereld van verschil is dat ! 
Nu nog even checken waar de lek vandaan komt.  Ik heb net het hele blok uit elkaar gehad, alles nieuw gedicht, maar aan de rechterkant lag er toch olie op de vloer na de eerste startpogingen. 

En deze is duidelijk herkenbaar als de nieuwe olie die er is ingegooid.  Raar eigenlijk, want aan die zijde zit er toch niet veel dat kan lekken zou ik denken.  Voor de duidelijkheid, ik bedoel rechts, vanuit de auto gezien.
Links wanneer je ervoor staat.  Er zijn de twee kleppendeksels en het olieretourpijpje, maar verder kan ik zo niets bedenken.

Heb ik toch iets over het hoofd gezien ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2011 02:01 PM
  [ # 72 ]

nokkenas keerringen. Oliekoeler…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2011 02:04 PM
  [ # 73 ]

Liep er ook niet een drukleiding naar de cilinderkop?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2011 02:06 PM
  [ # 74 ]

yep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 maart 2011 02:13 PM
  [ # 75 ]

Drukleiding cilinderkop wordt gecheckt !

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook