Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Rik, leuk stukje in L’Ami!
Mail Wouter (XBXG) eens, die heeft als het goed is nog een ventilator liggen van toen ie zijn Dyane nog had.
Die had ik hem destijds te leen meegegeven toen ie op vakantie ging als reserve… (EuroCitro 2006) hahaha…
Als ie em nog heeft mag je em van mij hebben
Euh, die had je toch al lang terug gekregen? Ik heb hier namelijk nergens meer 2CV-spullen liggen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hihi, dank voor de leuke reacties op het artikeltje. Ik ben sinds vanmiddag eindelijk weer eens in Leiden waar l’Ami al op mij lag te wachten. Ze hebben er inderdaad een mooi artikeltje van gemaakt!
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Kan iemand mij vertellen of de fan die voorop de GS/A zit hetzelfde is als op een 2pk?
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
RikvdS schreef:Kan iemand mij vertellen of de fan die voorop de GS/A zit hetzelfde is als op een 2pk?
Groetjes, Rik.
Ja, en nee, die is niet hetzelfde.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik kwam er zojuist inderdaad al achter toen ik hem bij Dick van Kleef naast een GS-fan hield. Even verder zoeken dus naar iemand die nog wel eenden-spulletjes heeft liggen. Wordt vervolgd…
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Dit is trouwens het probleem. En morgen ga ik eindelijk een vervangend stuk halen, lekker op de fiets.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Metaal moeheid!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik gok dat een of andere beun bij het demonteren raar heeft gedaan waardoor er misschien ergens zwakke plekken ontstaan zijn en dat het vervolgens uitgescheurd is. Maar metaal moeheid kan idd ook.
Ook in het eerste geval zou het weleens metaalmoeheid kunnen zijn. Het meeste lompe prutswerk leidt namelijk tot falen door vermoeiing.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Mja, het zal ongetwijfeld een samenloop van dingetjes zijn. En jouw uitleg klinkt inderdaad wel plausibel EW.
Zojuist was ik overigens even bij Bart Ebben langs gefietst. Half uurtje heen, half uurtje terug. Gister gebeld, ze hadden het onderdeel wel en legden het apart. Jullie raden het al; Het juiste onderdeel hadden ze toch net niet. Dus ik maar weer terugfietsen met een trillende onderlip en natte oogjes… Ben ik praktisch thuis, bellen ze natuurlijk op dat ze toch nog gekeken hadden en ergens een blok tegen gekomen waren waar er nog eentje op zat. Vandaag had ik geen zin meer om te fietsen. Dus maandag ga ik het opnieuw proberen…
En sja… zo blijf je dus fit, ook al heb je een auto.
Groetjes, Rik.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
En eindelijk is ze weer van dr plaats geweest. Ze pruttelt weer prima. Op naar het volgende mankement zullen we maar zeggen.. Maar eerst weer wat kilometertjes maken met mn trouwe reismaatje.
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Dinsdagochtend was ik in alle vroegte onderweg naar stage. Maar helaas reed ik in de stad over een klein stuk draadeind heen dat uit een tegel stak. Het gevolg was logisch; een lekke band. Aangezien ik mn reservewiel al onder de auto had, had ik een andere band nodig. Die was gelukkig diezelfde dag tijdens stage al geregeld in Arnhem! En toen ik met mijn velg met band met de trein weer naar Nijmegen was gereisd kon Jasmijn diezelfde dag weer rijden.
Woensdag was ik de hele dag lekker aan het uitwaaien in het Valkhof park, dat leverde nog wel een leuk plaatje op. Rechtsachter is trouwens ook mijn ‘nieuwe’ velg en band.
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooie foto Rik!
Maarre, huh daar mag je toch niet komenn met de Ami?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?