Beste forumleden,
Aangezien mijn vertrouwen in garages in het verleden diverse keren is geschaadt mijn volgende vraag:
Ik heb mijn citroen zx image 1.4i naar de garage gebracht voor de apk keuring ,ik heb nu de rekening gevraagd en wat er gerepareerd moet worden.
de monteur vertelde mij dat de stabilisatorstangen de voor en de achter demper vervangen moeten worden.
totale kosten 580,-
Is dit een normale prijs??
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Bedoel je met de voordemper de katalysator of de middendemper?
In het eerste geval zijn de prijzen bij de onderdelenboer gemiddeld, katalysator €230 de einddemper €115 en de stabilisatorstangetjes €60 per twee, dan blijft er over €175 voor de montage en dat is vrij normaal denk ik.
In het tweede geval zijn de prijzen zoals bovenstaand behalve de kat dit wordt dan de middendemper en die kost ongeveer €110 en dan blijft er over voor de montage €295 en dat is best wel aan de hoge kant om niet te zeggen veel te veel.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Incl. de APK kosten en montage, lijkt het mij een beetje aan de hoge kant.
Zelfs als er nog een onderhoudsbeurt bij zit, dus olie en filters.
Ik neem aan dat de garage geen originele dempers gaat monteren, dus die kosten niet de hoofdprijs, en montage is ook geen dag werk. Hetzelfde geld voor de stabi-stangen, die zitten er ook zo op.
ik vind het een rieele prijs
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Misschien is dit de gelegenheid om het zelf te doen. Voor een beginnend sleutelaar zijn deze reparaties goed te doen. Vraag informatie op het forum, schaf een vraagbaak aan en zoek op internet naar de bewuste onderdelen. Zeker te weten dat je dan een paar honderd euro goedkoper uit bent.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
De klusjes op zich zijn niet zo spannend, het meeste spreekt voozich.
Ok dank julie wel voor de reacties , ik heb hem inmiddels al weggebracht.Ik heb 2 linker handen namelijk
Hopen dat ie weer een jaartje meegaat!!!
Vriendelijk bedankt forumleden!
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
muissie22 schreef:Ok dank julie wel voor de reacties , ik heb hem inmiddels al weggebracht.Ik heb 2 linker handen namelijk
Hopen dat ie weer een jaartje meegaat!!!Vriendelijk bedankt forumleden!
voor die 580€ had ik het met 2 linker handen ook geprobeerd
heb t ff uitgrekend op mijn werk (brezan) daar zou je +- 235€ kwijt zijn geweest voor 2 uitlaat delen 2 stab stangen
de filters en 4 bougie,s + olie ff niet mee gerekend maar dat zijn de kosten niet
steek je toch ff 345 euries in je zak
ik wou het toch even kwijt omdat de vraag werd gesteld of het reel zou zijn.
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ben ik het helemaal mee eens. Vandaar mijn vorige opmerking.
Je kan natuurlijk hier ook de vraag stellen of iemand van het forum bereid is, eventueel tegen vergoeding, om met dit soort klussen te helpen. Zo kan je toch aardig wat Euro’s in je zak houden.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.