Automobiliste op A58 bekogeld ( 09-11-2005 )
De auto van een 19-jarige automobiliste uit Rucphen is woensdagmiddag vanaf een viaduct over de snelweg A58 in Etten-Leur met een steen bekogeld.
ETTEN-LEUR - De auto van een 19-jarige automobiliste uit Rucphen is woensdagmiddag vanaf een viaduct over de snelweg A58 in Etten-Leur met een steen bekogeld. Het glazen panoramadak van haar Mini Cooper ging aan diggelen, maar de vrouw raakte niet gewond. Zij is wel erg geschrokken. Dat heeft de politie woensdagmiddag meegedeeld.
Het viaduct is bestemd voor fietsers en voetgangers en ligt tussen het gebouw van het ROC West-Brabant en de afslag Vosdonk. De vrouw heeft niemand op de brug gezien. De politie denkt dat de dader zich direct na het gooien van de steen achter de betonnen viaductwand heeft schuilgehouden.
De automobiliste heeft de politie gewaarschuwd en later op de middag aangifte gedaan. De politie is met drie patrouilles naar het viaduct gereden, maar heeft daar niemand aangetroffen.
Gemeld door : Tosty_82. Bron : http://www.nu.nl
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Er zijn helaas mensen die niet nadenken…
Zo weinig mogelijk aandacht geven denk ik.
Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
dit houdt op als de media er geen aandacht meer aan schenken denk ik.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Ik ben het met Erwt eens,
Doordat de media er maar aandacht aan blijft schenken, denken al die koters, “hee, als ik dat ook ga doen, kom ik ook in de krant”.
Er worden door al deze aandacht iig mensen op ideeen gebracht dit ook te gaan doen.
Een steen voor HUN kop….is ook stoer…ik gooi wel..
Totaal aantal Berichten: 177
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Ik houd wel van straffen die een relatie hebben met de misdaad; men vervange steen door gooier en personenauto door voorbereide vrachtwagen en voila; gerechtigheid
Animal triste post coitum
Erwt heeft gelijk, het is de media-aandacht die de gooiers krijgen.
Het jammere is dat de gooiers niet door willen hebben wat ze met hun grapjes kunnen bereiken. Want de gooier van de steen waarmee de eerste dode is gevallen zal er nu best wel mee zitten denk ik.
Nu is het nog 1 dode, straks gaat het goed mis en zijn er meerdere doden met 1 steen..
Het zijn op het moment “nog” stenen, straks worden er complete stoepranden op de de auto’s worden gekegeld, of voor de fun op de snelweg worden gelegd.
Ooit zal het welophouden…
Tijd voor 3 meter hoge schuttingen langs elk viaduct met daaraan nog een deel van een meter dat horizontaal naar binnen steekt. Wel doorzichtig maken, mocht er dan nog iemand in staat zijn zo’n blok beton er overheen te smijten, dan kan die idioot misschien een beetje herkend worden.
Maarja, dat kost weer teveel.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gewooon doorzichtige tunneltjes
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Lelijke Eend schreef:Tijd voor 3 meter hoge schuttingen langs elk viaduct met daaraan nog een deel van een meter dat horizontaal naar binnen steekt. Wel doorzichtig maken, mocht er dan nog iemand in staat zijn zo’n blok beton er overheen te smijten, dan kan die idioot misschien een beetje herkend worden.
dit werkt helaas niet ik denk dat men wat aan de hoogte van de straf moet gaan doen
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Denk dat de media-aandacht wel meespeelt.
Een jaar of wat geleden had je bij ons in de omgeving een stelletje baldadige jeugd, dat het maar wat stoer vond om ‘s zomers van een brug te springen om dan net rakelings bij een passerende boot in het water te landen. Kwam toen breeduit in de (plaatselijke) media. Vond de jeugd natuurlijk prachtig. Nu hoor je er niks meer over, dus is de “lol” er voor die gasten snel af.
Allemaal een stuk onschuldiger dan de stenengooiers, maar er is zeker een link met de stenengooiers en de aandacht die ze in de media krijgen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
citroenc2 schreef:Lelijke Eend schreef:Tijd voor 3 meter hoge schuttingen langs elk viaduct met daaraan nog een deel van een meter dat horizontaal naar binnen steekt. Wel doorzichtig maken, mocht er dan nog iemand in staat zijn zo’n blok beton er overheen te smijten, dan kan die idioot misschien een beetje herkend worden.
dit werkt helaas niet ik denk dat men wat aan de hoogte van de straf moet gaan doen
Ik denk dat de pakkans ook meespeelt.
Voor al die wegenbelasting die we met z’n allen betalen kan er op ieder viaduct een politie-agent staan, het wachten is op de eerste dode waar de politiek niet omheen kan, of iemand die echt stennis schopt.
Een goedkopere oplossing is overal hekken o.i.d. te plaatsen, in veel landen wordt dit al gedaan omdat springers economische schade opleveren, als de snelweg weer eens 3uur dicht moet. Cynisch maar waar.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Lelijke Eend schreef:
Ik denk dat de pakkans ook meespeelt.
de pakkans telt zeker mee…
want hoe groot is de kans dat ze je pakken? Zeeeeer klein.
In Limburg hier heeft een vader een tijd geleden wel zn zoon aangegeven, wegens het gooien van stenen…
De kans dat je na het gooien van een steen wordt opgepakt is gewoon erg klein… Vooral in het donker, niemand ziet je op het viaduct staan…
Hoe je ze wel kunt pakken is de vraag. Iedere viaduct over de snelweg van hoge hekken voorzien zal niet echt helpen.. dan gaan ze naast de snelweg staan. Camera´s hebben dan ook geen zin meer.
Ze kunnen doen wat ze willen, zolang de media er aandacht aan blijft besteden, blijft het gebeuren..
Toch denk ik dat camera’s (bij voorkeur zowel gewone camera’s als infrarood) lekker afschrikken. Ik snap overigens best dat daar een prijskaartje aan hangt hoor.