Waarom zouden die kleuren dan wel beschikbaar blijven bij alle andere uitvoeringen?
Sorry voor het woordje ‘ook’; mijn dealer was hoogst verbaasd dat ik zei dat deze kleuren niet (nooit) meer beschikbaar zouden zijn. Elke dealer heeft hier afgelopen week bericht over gehad en hij had er toch echt uit opgemaakt dat het uitsluitend met de tijdelijke opschaling te maken had.
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Arian schreef:Waarom zouden die kleuren dan wel beschikbaar blijven bij alle andere uitvoeringen?
Sorry voor het woordje ‘ook’; mijn dealer was hoogst verbaasd dat ik zei dat deze kleuren niet (nooit) meer beschikbaar zouden zijn. Elke dealer heeft hier afgelopen week bericht over gehad en hij had er toch echt uit opgemaakt dat het uitsluitend met de tijdelijke opschaling te maken had.
Ok, sorry hoeft niet hoor, ik word geloof ik beetje gestoord van alle berichten, ligt aan mij. Communicatie van Citroen is iig beroerd, dat is wel duidelijk. Ik wil dus het liefst de blauwe kleur houden, maar de antwoorden die ik tot nu toe heb gehad van dealer/citroen NL geven niet de zekerheid dat over een paar maanden/half jaar/jaar de ehdi wel weer in kleur geleverd gaat worden.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Iemand hier die ook een C3 heeft besteld in December?
ben benieuwd naar hun levertijd…
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Zo te lezen ben ik blij dat ik (voorlopig) af heb gezien van de aanschaf van een C3 e-HDi.
De berichten lijken niet erg positief te zijn.
Lange levertijden had je misschien kunnen voorkomen om, net zoals bv in Duitsland, de e-HDi pas in januari 2011 in de prijslijsten op te nemen ipv in september 2010, terwijl men weet dat de productie pas in februari 2011 op gang komt.
Blijkbaar had CNL wel erg veel haast om een belastingvrij model in de markt te zetten en al te kunnen verkopen, de concurrentie zit uiteindelijk ook niet stil.
Leuk detail bij onze oosterburen, de e-HDi “Tendance” (vergelijkbaar met de “Dynamique” hier) kost daar 17750 euries ipv de 15990 hier, en je kunt hem daar ook bestellen als “Exclusive” voor 19.750 Euries.
De automatische airco zit daar bij de “Tendance” nu weer in diverse pakketten, het goedkoopste pakket met automatische airco kost 800 euro, dan krijg je er wel 16” lichtmetalen velgen bij.
De hogere Duitse prijzen worden veroorzaakt door de hogere marges van de dealers en de importeur aldaar. De BTW is daar ook 19%. Zelf importeren is dus geen optie, die auto zou dan alleen maar nog duurder worden.
Bij onze oosterburen zijn alle opties op de “Tendance” en “Exclusive” modellen onafhankelijk van de gekozen motor. (Op een zeer kleine uitzondering na).
De Duitse e-HDi’s hebben trommelremmen achter en geen schijven, die blijven voorbehouden aan de HDi met 110 pk.
Waarom in Nederland de opties en uitrustingsniveau’s zo beperkt zijn snap ik niet.
Ik wacht nog wel even tot alle commotie rondom de levering, kleuren, accessoires en uitrustingsniveau’s gezakt is.
Een C3 e-HDi Break of Touring zou ook geen slechte aanvulling op het programma zijn .
Ik zou dolgraag weer een nieuwe C3 kopen ter vervanging van mijn huidige C3, maar het wordt je er zo niet gemakkelijker op gemaakt…
Zeker niet als er nog bijkomt dat mijn dealer, waar ik ruim 20 jaar klant ben, per 1 september aanstaande zijn deuren gaat sluiten.
Mijn liefde voor het merk is erg groot…..... (zucht).
P.S. ik ga de Duitse carconfigurator eens proberen
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jeroen-2cv schreef:Zo te lezen ben ik blij dat ik (voorlopig) af heb gezien van de aanschaf van een C3 e-HDi. De berichten lijken niet erg positief te zijn.
He, de auto zelf is nog steeds het beste vrekkenhok wat er te koop is, naast de polo, ibiza, fabia, ecocorsa of punto dieseltjes. Mooie motor en beste comfort, ben ik van overtuigd. Bovendien het mooiste dashboard en daar kijk je toch al die tijd tegenaan. Al het gedoe eromheen kunnen we missen als kiespijn inderdaad.
jeroen-2cv schreef:Ik wacht nog wel even tot alle commotie rondom de levering, kleuren, accessoires en uitrustingsniveau’s gezakt is.
Als je de tijd hebt, is dat heel verstandig. Vanmiddag maar even live bij de dealer geweest en die verwacht, alhoewel nergens zeker, dat op termijn de kleuren weer terug komen. En wie weet komen er dan ook wat meer opties, uitrustingsniveau’s. Als je trouwens 2 deuren kan missen, bij de DS3 kun je al heel wat meer spelen met kleuren, opties en uitrustingsniveau’s. Bovendien (aldus het DS3 ehdi levertijdentopic) verdwijnt daar de wachttijd als sneeuw voor de zon, is al iemand die in februari besteld heeft en over 3 weken rijdt.
jeroen-2cv schreef:P.S. ik ga de Duitse carconfigurator eens proberen
Haha, das helemaal jezelf kwellen, of gaat je liefde zover dat je gaat emigreren voor de perfecte auto?
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
He, de auto zelf is nog steeds het beste vrekkenhok wat er te koop is, naast de polo, ibiza, fabia, ecocorsa of punto dieseltjes. Mooie motor en beste comfort, ben ik van overtuigd. Bovendien het mooiste dashboard en daar kijk je toch al die tijd tegenaan.
Nou….. ik let meestal op de weg ipv op mijn dashboard
Al het gedoe eromheen kunnen we missen als kiespijn inderdaad.
Haha, das helemaal jezelf kwellen, of gaat je liefde zover dat je gaat emigreren voor de perfecte auto?
Zie het als “grensverleggend”
Duitsland is hier amper 20 km vandaan en de huizen zijn er aardig wat goedkoper, nadeel is dan weer dat ik dan nog verder van mijn werk af kom te wonen. Iets wat ik absoluut niet wil, ik vind de huidge 95 km v.v. al meer dan genoeg.
Als je in Duitsland gaat wonen, dan moet je wel zo’n vrekkendiesel gaan rijden, en in NL je diesel tanken.
Ik heb op dit moment een optie op een nieuwbouwwoning dichter bij mijn werk, bijkomend voordeel is hier dat de standaardgarage uitgebouwd mag worden met 9,5 meter. Een leuk eendenhok
Het bezoeken van de Duitse car configurator is meer bedoeld om even te kijken wat het verschil in verkoopbeleid tussen 2 importeurs is. Blijkbaar pakt 1 van de 2 zijn zaken toch iets serieuzer en “grundlicher” aan.
De Nederlandse prijzen van de e-HDi zijn voor de Duitsers “kwellend” te noemen
Iets dat bij de andere modellen helaas andersom is.
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Even stoeien in de Duitse en de Nederlandse car configurator leert dat de goedkopere uitvoeringen in 6 kleuren leverbaar zijn, en de “Exclusive” in 8 of 10 kleuren.
In Nederland bestaan die 6 kleuren uit:
Blanc Banquise, Gris Thorium, Mativoire, Noir Obsidien, Gris Manitoba, en Gris Aluminium
de aanvullende kleuren voor de “Exclusive” zijn:
Blue Botticelli, Rouge Lucifer, Ver Cidule en Blue Belle-Ile
Duitsland bestaan die 6 kleuren uit:
Polar-Wieß, Thorium-Grau, Luzifer-Rot, Belle-Ile-Blau, Obsidien Schwarz en Aluminium-Grau.
de aanvullende kleuren voor de “Exclusive” zijn:
Boticelli-Blau en Mativoire-Beige
In NL hebben we voor de Exclusive zelfs nog meer keuze.
Blijkbaar is door de importeurs al een keuze gemaakt van wat publiek mooi moet vinden
Misschien kan een importeur wel een versie voor een ander land bestellen, als je andere kleuren of opties wilt…
Hallo allen
Het lijkt wel sinterklaas tijd voor grote mensen op deze topic.
Vol verwachting klopt ook mijn hart.
Ik vindt het wel grappig hoe verwachtingsvol de mensen zijn zeker als je al zolang wacht.
Ik zelf heb het zelfde gevoel als vroeger als er een nieuwe LP van de Rolling Stones uitkwam het ongeduldige naar toe leven van zoiets tot het moment daar is.
Ik hoop alleen dat de voorpret het niet gaat winnen van het echte gebeuren
Gr Wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
Wat scheelde bij RollingStones is dat je nooit een kleur hoefde te kiezen. Alleen mogelijk een speciale uitgave..
Vandaag te horen gekregen dat mijn C3 besteld op 6 november in week 12 naar Nederland komt, met een beetje geluk afleveren in wk 13/14….
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
oke ik heb m 21 oktober besteld en nog niks gehoord ?
ik verwacht eigelijk deze week een leuk telefoontje.
groet
vandaag van dealer gehoord dat mijn bestelde C3 edhi volgende week bij de dealer wordt afgeleverd. besteld 14 oktober 2010 !!!!dus de week er op kan ik hem halen ( trekhaak en armsteun montage )
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
En hatsikidee, weer een maand wachten erbij. Nu staat hij op april productie, levering mei. Dus na 3x een maand verschuiven en verplicht de kleur veranderen nog een keer een maand verschoven.
positiefdenkenpositiefdenkenpositiefdenkenpositiefdenken
het goede nieuws: eh… deze keer belde de dealer als eerste?
Oja, hij wist ook nog te vertellen dat zeer waarschijnlijk, uiteindelijk, de kleuren weer terug kwamen. Op zijn vroegst levering in september.
Vanmorgen telefoontje gehad van de dealer, de op 21 oktober 2010 bestelde C3 wordt a.s. woensdag 16 maart 2011 afgeleverd.
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
jan0110 en Theod.r, welke kleur heeft jullie c3? Het lijkt erop dat mijn kleurkeuze me nu de das om doet, ik zit qua bestellen namelijk tussen jullie in.