jef scholliers schreef:Hallo,
geen verschil met de bobine uit de DS. Vreemd. Ik heb voor de duidelijkheid (?!) alles nog eens nagemeten.
Er zijn DRIE draden uit de bundel, ter hoogte van de bobine;
1. een plus, die mooi 12v geeft als het contact aan staat.
2. een grijze draad , afgetakt van een groene Massa
3. nog een grijze, vertrekkend vanuit dezelfde groene draad Ook massa.Waar komt die groene draad vandaan ? Wanneer ik de grijze draden verbind met de stroom, dan is het resultaat bij beiden slechts 7v !! Hoe kan er 5v weg zijn ?
Dit klinkt echt behoorlijk vaag hoor!
draden verbinden met stroom… Jaja
Één van die twee draden die jij massa noemt is als het goed is de draad (dus massa onderbreker) vanaf je verdeler daar staat dus soms wel een massa op en soms niet. Dit is afhankelijk van de stand van je nokkenas en hopelijk ook van je krukas
draai er maar eens aan terwijl je weerstand meet tussen een van die draden en een stuk massa.
Natuurlijk had je het al gelezen maar vanaf pagina 186 staan er nog extra schema’s met kleuren erbij!
Wat betreft die pekel, ik zou pas iets behandelen als de pekel ook van je wagen is anders rot het lekker verder onder je behandeling
Succes weer
Sorry als het vaag klinkt ! Dat is het ook nog wat voor mij. Ik wacht de komst af van de lokale Citroën specialist.
Hij werkt al in de Citroën garage als mechanieker van toen de GS’en nog van de band rolden.
Intussen heb ik alles nieuw gekocht wat bij de ontsteking hoort, zodat hij met mooi materiaal aan de slag kan.
Ik heb de schema’s nog bekeken, maar toch moet ik hem vragen om ze voor me te verduidelijken.
De pekel is er afgewassen, en alles staat warm en droog, geen zorgen.
Ik wil dat ding dit weekend horen draaien !!
citro-power schreef:Benzinefilter van een paar euro uitspoelen
Frank, het nieuwe filtertje is aangekomen.
Er staat aan én kant een pijltje op, maar is dat nu de ingang of de uitgang ?!
Pijl is de doorstroom richting
Ok ! Danku.
Om negen uur is de man van de Citroën garage hier trouwens, het wordt een spannend moment !
http://www.youtube.com/watch?v=QL00XLTKviI
Even het filmpje voor de volledigheid hier. Misschien moet dit maar het enige topic zijn vanaf nu over deze wagen.
De overige vragen en grote problemen (ik houd hout vast) lijken me voor even van de baan !
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lijkt me handig om 1 topic aan te houden en de titel indien nodig aan te passen.
Ik vind dat dat dan te lang en onleesbaar wordt. Maar dat is een heel andere discussie !
Morgenvroeg heb ik een nieuw setje bougiekabels en dan kan ik uitrijden voor de eerste echte proefritten.
Kleppen alsnog achteraf stellen was dus toch mogelijk had ik begrepen ?
Ik zal zo dadelijk nog eens wat foto’s van de huidige tussenstand posten .
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er mooi uit Jef!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dankuwel. Ik heb er net de nieuwe bougiekabels opgezet, en wat een wereld van verschil is dat !
Nu nog even checken waar de lek vandaan komt. Ik heb net het hele blok uit elkaar gehad, alles nieuw gedicht, maar aan de rechterkant lag er toch olie op de vloer na de eerste startpogingen.
En deze is duidelijk herkenbaar als de nieuwe olie die er is ingegooid. Raar eigenlijk, want aan die zijde zit er toch niet veel dat kan lekken zou ik denken. Voor de duidelijkheid, ik bedoel rechts, vanuit de auto gezien.
Links wanneer je ervoor staat. Er zijn de twee kleppendeksels en het olieretourpijpje, maar verder kan ik zo niets bedenken.
Heb ik toch iets over het hoofd gezien ?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nokkenas keerringen. Oliekoeler…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Liep er ook niet een drukleiding naar de cilinderkop?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Drukleiding cilinderkop wordt gecheckt !