6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

GS pallas 1977, op naar de “gelijkvormigheid” !
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 09 maart 2011 04:18 PM
  [ # 76 ]

Er zat nog een moer niet volledig aangedraaid, onderaan het stuk waarop de benzinepomp gemonteerd zit.  Deze aandraaien heeft ook het lekken gestopt.
Nu draait de motor veel mooier met de nieuwe kabels, maar ik kan hem nog steeds niet echt lang aan de praat houden. 
Soms wel een tijd met de choke helemaal uit, maar dan is het toch weer ineens gedaan.

Ik blijf er maar rustig bij, vroeger werkte ook alles , en er zijn alleen maar zaken vernieuwd en verbeterd.  Dus het moet kunnen, maar dat “fine-tunen” moet ik nog onder de knie krijgen.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17396

- CX 2400 Super
Gepost: 09 maart 2011 04:39 PM
  [ # 77 ]

Gefeliciteerd, Jef! Jullie hebben dus ook weer ruimte om te wonen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 09 maart 2011 04:51 PM
  [ # 78 ]

Dag Rens,

de motor was al langer het huis uit hoor !  Maar wat een werk is me dit geweest .  Zeker en vast de moeite waard, terwijl ik dacht even de auto te poetsen met een doekje en een spons, heb ik ALLES proper gemaakt, tot de laatste modder, zand en olie-resten toe. 
En wat een prachtig resultaat, overal van die originele Citroën merktekentjes en stempels ... fantastisch !

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17396

- CX 2400 Super
Gepost: 09 maart 2011 04:53 PM
  [ # 79 ]

Ik hoop hem (of als GS-liefhebbers ook de voor mij vreemde gewoonte hebben om hun auto als vrouwelijk te betrachten: haar) binnenkort te zien Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 maart 2011 04:59 PM
  [ # 80 ]

De link naar de foto’s werkt bij mij niet trouwens. De pagina zegt dat er óf geen foto’s zijn óf dat ik geen toestemming heb om ze te bekijken…

Plotseling afslaan zou aan de bobine kunnen liggen.
Als je niet aan de instelling van de carburateur hebt gezeten dan zou ze daar nog wel mee moeten willen lopen. Watvoor carb. zit er op trouwens?

Mijn Draak begon pas regelmatig genoeg te lopen om de carburateur goed af te stellen toen ik de elektrode-afstanden van de bougies (beter iets te wijd dan te krap) en de timing goed had afgesteld.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 09 maart 2011 05:19 PM
  [ # 81 ]

https://picasaweb.google.com/102632779364794358504/CitroenGSNa?authkey=Gv1sRgCIKRqfnHvaysRw#

Even kijken, de bobine is nieuw, de verdeler ook, de bougies ook, de kabels ook .  De carburator is een Weber (DGS30enz).
Ik zit te zoeken naar het merkteken op het vliegwiel van de C-matic, maar ik zie niets .
Hoe ziet dat eruit ?

https://picasaweb.google.com/102632779364794358504/CitroenGsVoor?authkey=Gv1sRgCKT3obj7usOFzgE#

(de foto’s van vóór en tijdens de werken)

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 09 maart 2011 08:18 PM
  [ # 82 ]

Het ziet er allemaal weer netjes uit. Zo fanatiek ben ik niet aan het poetsen en spuiten geweest. tongue wink

Technisch:
Heb je de elektrode-afstand van de nieuwe bougies goed afgesteld? Dat was ik nml vergeten en toen liep ze als een draak en wilde ook erg moeilijk starten en op toeren komen.
Bij nieuwe onderdelen, zeker NOS, is de kans aanwezig dat die al voor montage defecten hebben.

Als je niet aan de instelling van de carb. hebt gezeten en ze voorheen goed liep dan zou ik daar in eerste instantie niet aan gaan knutselen. Je zou wel per ongeluk de sproeiertjes omgewisseld kunnen hebben. Oh, en zit de brandstofafsluiter/stationairsproeier wel aangesloten en werkt deze ok? (Het is een cylindervormig ding links op de carb, onder het luchtfilter).

Bij een GSA met handbak is het merkteken voor de timing een wit ingeleurd inkepinkje/streepje op de starterkrans. Of dat bij een GS met C-matic ook zo is durf ik niet te zeggen. Het merkteken zou ivm de koppelomvormer ook wel eens op de krukaspoelie kunnen zitten en dan zit de gradenboog ook daar.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 09 maart 2011 08:46 PM
  [ # 83 ]

Het merkteken zit op de rand van het vliegwiel, mijn vriendin heeft dat ontdekt !
De bougies zijn dus nieuw, maar hoe moet ik die dan afstellen ?  Ik dacht : nieuw zal wel juist zijn ...

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 09 maart 2011 09:27 PM
  [ # 84 ]

De afstand verschilt per motortype.
Je kunt het palletje bijbuigen met een schroevendraaiertje tot je er met wat moeite een voelermaat van 0,75 mm tussen kunt krijgen. Als je die vervolgens wat op en neer wringt tot ie er makkelijk tussendoor wil dan zit je goed. (Check voor de zekerheid even die afstand in je knutselboek. Uit m’n hoofd moet de afstand tussen 0,75 en 0,8 mm zijn)
Voorkom in elk geval dat je vaak heen en weer moet buigen ivm metaalmoeheid. Liefst in een keer goed dus. Mijn ervaring is dat de afstand beter iets te ruim dan te krap kan zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

Gepost: 09 maart 2011 09:28 PM
  [ # 85 ]

Ik ken de precieze waarden voor de GS motoren niet, maar 7,5 milimeter is natuurlijk onmogelijk. Ik zou het is met 0,7 proberen Very Happy

Profiel  

Gepost: 09 maart 2011 09:29 PM
  [ # 86 ]

Tss heeft ie zijn post snel aangepast Very Happy

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 09 maart 2011 09:30 PM
  [ # 87 ]

Laughing
Een post gaat bij mij zelden in één keer goed. Ik ben er bijna altijd nog even mee aan het naprutsen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 09 maart 2011 10:38 PM
  [ # 88 ]

Goed geprutst ! Ik zal morgenvroeg de bougies er eens bijhalen !

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten

Gepost: 12 maart 2011 08:13 PM
  [ # 89 ]

Beste vrienden ! Het is gebeurd !

Alles werkt en niets lekt .  De oorzaak van de moeilijke gang van zaken was ... benzinefilter aan de tank.

Nu draait de motor als een zonnetje.  Vering werkt perfect en de bak schakelt als een droom.

Olé ! bye

Afbeelding Bijlagen
k103.jpgk104.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
Gepost: 12 maart 2011 08:29 PM
  [ # 90 ]

Wauw, ziet er retestrak uit onder de kap! Mooi dat ze er weer zin in heeft.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Liesje, GSA X1 LL-28-GD

Profiel  

6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren