Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Ik heb een stuurbekrachtigingsprobleem waar ik niet meer uit kom. De bekrachtiging hapert; heel erg als het koud is (zowel de temperatuur buiten als de auto) en minder als het warm is (ook weer zowel het weer als de auto).
Wat heb ik al vervangen / gedaan:
- LHM ververst en ontlucht
- spoelolie (hydraurincage) gebruikt (2 x)
- verdeelblok 2 x vervangen
- HD-regelaar 2 x vervangen
- HD-pomp 1 x vervangen.
Na elk van deze reparaties/vervangen was het even goed, om vervolgens weer mis te gaan. De pomp slaat niet vaak in, maar als hij in slaat duurt het wel even (1/2/3 seconden) voor hij weer afslaat.
De onderdelen die ik vervangen heb, waren niet nieuw, dus uiteraard kan het qua techniek nog steeds mis zijn. Echter weet ik inmiddels niet meer waar te beginnen. Hopelijk kan iemand me een stap verder helpen.
Het gaat om een BX 19TRD uit 1985
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zoals je het omschrijft zie ik maar één mogelijkheid: stuurbekrachtiger is overleden. Tijd voor revisie (als dat nog kan) of een andere.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Of een onbekrachtigd stuurhuis monteren, dat kan ook. Scheelt een hoop kopzorgen en je krijgt er ook nog spierballen van
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Hilko16TZI schreef:Zoals je het omschrijft zie ik maar één mogelijkheid: stuurbekrachtiger is overleden. Tijd voor revisie (als dat nog kan) of een andere.
Tja, als ik het zo hoor dan geef ik de auto maar een “vers” stuurhuis. Had zelf ook al een vermoeden dat dát eigenlijk nog maar de enige overgebleven oorzaak kon zijn. Bedankt voor je reactie!
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Wat ik niet lees is of het aanzuigfilter al vernieuwd is, wanneer deze goed vuil is geeft het deze klachten!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Controleer idd of de filters in het vat proper zijn.
Zijn de andere 2 verdeelblokken met niet te veel km’s?
Meestal zijn het deze die het uitval doen veroorzaken.
Als je de toevoerleidingen van het blok loshaald kan je in de leidingopeningen een inbus bout uit schroeven, hierachter zitten filtertjes welke vaak verstoppen na +- 250dkm+
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
De filters van het LHM-vat heb ik helemaal schoongemaakt. Voor en na het gebruik van de spoelolie, maar ook daarna nog gecontroleerd en die waren mooi schoon. Dat er filters in het verdeelblok zitten wist ik niet, die zal ik controleren! Bedankt voor de reactie!
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Ik bestel het bij citroworld.com (zie link)
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=84&returnId=75&itemId=1721
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
zelfde gehad bij mijn tzd turbo. alles vervangen en probleem bleef. achteraf bleek de oplossing simpel: hd leiding naar verdeelblok zat vuil in bij de filters
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik heb het de laatste keer bij p. v.d. laan (citro-advies) gehaald.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)