6 van de 26
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Van 3 naar 4 bak, Hij heeft gedraaid…
Gepost: 24 februari 2011 10:05 AM
  [ # 76 ]

Geen beroepseer he, die woningbouwmannen Mr. Green

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 24 februari 2011 11:57 PM
  [ # 77 ]

Nou, toch nog tijd gevonden tussen de uurtjes door…

Zoals gezegt; een carter ingegraafd in zilverzand, het carter verwarmd met de snijbrander en daardoor werd het zandbed waar het carter in lag ook warm. Hierdoor werd het afkoel proces gecontroleerd door het verwarmde zand. De krimp na het lassen is op deze manier dus ook gecontroleerd. Echter er kwam toch een krimp scheurtje van ongeveer 1 cm in. Morgen dus herhalen en hopen dat alles dicht is…

Afbeelding Bijlagen
te 002.jpgte 001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 25 februari 2011 12:02 AM
  [ # 78 ]

Prachtig Mark, erg goed bezig.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 25 februari 2011 12:11 AM
  [ # 79 ]

Er moest vandaag natuurlijk ook nog gewerkt worden…

Dus aan de bak ook maar wat gedaan: De keerring die er in komt heeft een binnendiameter van 40 mm
De as moest dus aangepast worden met een krimp bus…

RVS busje gemaakt en over de steekas gekrompen. Op naar de volgende fase…

inkorten van de assen zelf smirk

Afbeelding Bijlagen
te 003.jpgte 004.jpgte 005.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 25 februari 2011 12:15 AM
  [ # 80 ]

Uiteraard gaat het werk voor(t)...

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 25 februari 2011 12:17 AM
  [ # 81 ]

prioriteiten plannen… prioriteiten

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2011 11:00 AM
  [ # 82 ]

Hulde voor dit handwerk.

Kan je anders regels op de buitenkant lassen om de krimp tegen te gaan? Dit doen ze bij alu schepen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ds20zx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 25 februari 2011 02:25 PM
  [ # 83 ]

Nee, geen regels op de buiten of binnenkant aanbrengen. Dit geeft alleen extra spanning in het materiaal. Dit moet juist zoveel mogelijk voorkomen worden. Mark is juist op de goede weg nl het proces proberen te beheersen. Wat belangrijk is in deze zaak is het spanningsveld uit het materiaal te halen en te houden. Dit doe je door het object tot ongeveer 150 graden in een oven te verwarmen alvorens het te gaan lassen (zowel mig als tig) en ook het afkoelen moet gelijkmatig en langzaam geschieden. 
Mark succes.
groet , Harry

Profiel  
 
Lansuf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-2010

Gepost: 02 maart 2011 10:32 PM
  [ # 84 ]

Héél sterk bezig Mark !!

Nu weet ik waar ik moet zijn voor alu laswerk.
Zit Vrijdag in het atelier,laat maar weten als je komt
Kwam dit wekend uwe motor niet?

Frederik

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 03 maart 2011 03:45 AM
  [ # 85 ]

Nee, de thuiskomst van de motor is maar weer eens uitgesteld… nono maar zo blijft er tijd over voor de trax…

Ik kom miss vanmiddag ff langs, maar ik bel U nog…

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 maart 2011 08:53 PM
  [ # 86 ]

Nou, Ik ben redelijk hersteld na 5 dagen carnaval huh , dus ben ik maar eens verder gegaan met het carter.

Zoals eerder vermeld, was er met de laatste las poging toch nog een krimp-scheurtje ontstaan.
Toen ik het scheurtje een beetje wilde inslijpen, werd het scheurtje weer een scheur…
Er zit dus zo enorm veel spanning in de onderplaat dat het minste geringste warmte inbreng een scheur ontstaat.
Toen ik over de carter-bodem plaat zelf voelde, bemerkte ik dat de bodem wel een golfplaat leek.

Na kortstondig overleg met de eigenaar, heb ik (we) beloten om er een volledig nieuwe bodem in te lassen.
Gelukkig kon ik het carter mooi inspannen in de zaag machine en vond ik nog een plaatje alu van 4 mm in “de stille voorraad van de baas”
Alles schoongemaakt en met de TIG gelast; resultaat halverwege : ok

Morgen vervolg…

Afbeelding Bijlagen
te 001.jpgte 003.jpgte 004.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 maart 2011 08:55 PM
  [ # 87 ]

Oja voor dat de opmerking komt : waar is de carter plug? : die is er niet… Laughing

gr Mark

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2011 08:58 PM
  [ # 88 ]

Dat ding gaat toch zoveel oliezuipen die ie zichzelf ververst…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 10 maart 2011 09:00 PM
  [ # 89 ]

mijn gedacht…

gr Mark

Profiel  
 
Gepost: 10 maart 2011 11:56 PM
  [ # 90 ]

Trekken we er toch gewoon een scheur in Very Happy

Profiel  
 
 
6 van de 26
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook