2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Van BX 1.4 deauville naar 1.9 GTI
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 09 maart 2011 11:16 AM
  [ # 16 ]

Mijn opmerking was ook niet voor jou bedoeld, maar voor Jurki om hem er even op te wijzen dat een niet werkend relais niet betekent dat het relais zelf kapot is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 10 maart 2011 06:56 PM
  [ # 17 ]

Bearwil, bedankt voor de link naar het document met de codes

Idd zijn het een aantal codes waarvan ik niet zomaar kan zeggen of ze iets met elkaar te maken hebben of niet.
Ik ga maar gewoon systematisch oorzaken uitsluiten door componenten benoemd in de codes te controleren
Ik ga als eerste de injectoren doormeten.

Motor loopt iets onrustig bij stationair. Rpm schommelt een beetje tussen 1000 -1150 toeren. Lijkt me zoiwieso te hoog.
Verder vind ik de air flow meter afgekit met hylomar (oid). Het lijkt erop dat deze open gemaakt is. Wil niet gelijk zeggen dat hier het probleem vandaan komt, maar roept vraagtekens.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 maart 2011 07:35 PM
  [ # 18 ]

is ie echt gekit of denk je dat? origineel zijn ze ook duidelijk met een lijmrand, maar men wil ze inderdaad ook wel eens open halen om ze voor korte duur te maken. kijk ook eens aan de achterkant waar de stekker erop zit daar zit een stelschroef waar normaal een afstop dopje op zit. als dit dopje mist weet je zeker dat er gerommeld is met de airflowmeter.

1000-1150 toeren is ietjes te hoog, maar mijn eigen gti (1992) heeft dat altijd gelopen (vanaf 90.000km t/m 180.000km dat ik hem verkocht zonder te vinden oorzaak) en zonder problemen of storingen dus dat wil niet alles zeggen

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 10 maart 2011 09:52 PM
  [ # 19 ]

Lijkt erop of dit toch echt later gekit is.

Zie tevens los hangende relais. Er hangt nog meer componenten los; zwart kokertje met verschillende slangen en rechts op de foto nog een apparaat net achter de inlaatbuis vanaf radiateur (warme lucht)

Afbeelding Bijlagen
DSCN5051.jpgDSCN5049.jpgDSCN5048.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 11 maart 2011 10:16 AM
  [ # 20 ]

ze hebben flink zitten knutselen inderdaad allicht door de after market airco? verder zie ik (op foto 2) dat de stekkers van je motorkabelboom in de ducktape zitten. ik zou haast zeggen haal dat eens voorzichtig los en ga er eens voor zorgen dat die stekkers zeker goed contact maken. door die stekkers lopen al je sensoren naar de injectiecomputer toe. als dat brak is krijg je hele mooie storingen…

als je verder met dat zwarte kokertje de olievultoestand bedoelt dat zie ik inderdaad op foto3 maar zou me daar niet zo’n zorgen over maken. hij hoort geklemd te zitten vlak er naast maar een ramp is het volgens mij niet. ze hangen sowieso nooit muurvast aan het blok.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 maart 2011 05:48 PM
  [ # 21 ]

Die kit om je luchtweger is niet zo mooi… Maar zolang het droog blijft zou die het wel moeten doen.

De stekker die loshangt op de tweede foto is volgens mij de “uitlees-stekker”. Zo te zien heb je de MAP-sensor gefotografeerd en daar ligt inderdaad los de uitlees-stekker naast. Die hoort dus ook nergens op Very Happy

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 11 maart 2011 06:21 PM
  [ # 22 ]

Goeie tip om eens even de duct tape los te halen en te zien hoe de toestand van de bedrading er onder is.
Als dit de kabelboom met info naar de injectie computer gas ik dit zeker even doen.
Het is zowieso geen porum die duct tape.

Uitlees stekker ken ik en heb ik ook gebruikt voor het verkrijgen van de codes.
Naast deze stekker is dat de MAP sensor ? Het lijkt mij gewoon een relais.

Heb inmiddels mijn distri snaar en toebehoren binnen, dus ga daar ook maar wat tijd aan besteden.

Het vreemde was eigenlijk toen ik vanmiddag de auto gebruikte (in de file) het lampje voor het eerst weer uit ging tijdens het rijden. Het enige wat mij opviel was dat de koelwater temp opgelopen was (vanwege file-rijden). Nu is het volgens mij ook zo dat koel water temp sensor z’n aandeel heeft in informatie naar de injectie computer. klopt dit ? Misschien teveel speculaties, dus toch gewoon maar een voor een dingen uitsluiten.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 maart 2011 06:26 PM
  [ # 23 ]

dat is een andere sensor Smile

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 11 maart 2011 08:21 PM
  [ # 24 ]

een GTI heeft geen map-sensor dus helaas… er ligt een relais naast

dat wat er verder naast ligt is aan de voorkant het LHM vat en erachter in die zilveren ducktape zijn 2 stekkers die de sensoren van je blok verbinden aan de ECU. en er naast nog een octopusreparatie zo te zien. gelukkig valt die niet zo op door het (LHM) groene slangetje Razz

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 11 maart 2011 09:38 PM
  [ # 25 ]

Zo net het duct tape verwijderd en vond daaronder de 2 stekkers, gehuld in een plastic zakje.
Stekkers hadden wel wat aanslag. Ik heb ze schoongemaakt met contact cleaner en droog geblazen.
Na het starten van de motor nog steeds een MM lampje. Oke deze manier van stekkers verpakken is niet mijn manier. Kan iemand vertellen hoe deze stekkers orgineel zitten, want ze zullen wel enigszins beschermt moeten worden tegen water en vocht.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 11 maart 2011 11:40 PM
  [ # 26 ]

origineel zitten ze in een zwart plastic zak achtig iets met aan beide kanten in het plastic verwerkt een elastisch iets dat het zakje grotendeels dicht houdt. echt ideaal is het dus ook origineel niet echt. kan er wel een foto van opsnorren, maar bijzonder of een geweldige oplossing van citroen vind ik het niet

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 11 maart 2011 11:51 PM
  [ # 27 ]

Oke, dus misschien maar beter zelf iets verzinnen.

Heb zonet nog even de accu polen los gehad, MM lampje weg, motor even laten draaien en toen het MM lampje aankwam direct de motor uit en gekeken welke code er in het geheugen stond. Alleen 34; carbon filter solenoid valve. Die zal ik eerst eens opzoeken en dan maar eens kijken wat ik er aan kan meten/testen.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 12 maart 2011 02:02 AM
  [ # 28 ]

Vond in een forum een lijst van iemand die zo aardig is geweest alle codes in het NL te vertalen.
11 - einde diagnose (geen foutcode)
12 - begin diagnose (geen foutcode)
13x - Inlaatluchttemperatuursensor
14x - Koelwatertemperatuursensor
15 - Brandstofpomprelais, stroomvoorziening of aansturing brandstofpomp
18 - Turbo koelwaterpomp aansturing
21x - Gasklepsensor stationair contact
21x - Gasklepsensor
22 - Stationair regelklep (“stappenmotor”), stroomvoorziening.
23 - Stationair regelklep (“stappenmotor”)
25x - Variabel inlaatsysteem schakelklepje L
26x - Variabel inlaatsysteem schakelklepje C
27x - Wagensnelheid sensor (tellerpuls)
31X - Lambda sensor, mengselregeling
32 - Mengsel regeling, uitlaat/inlaat lekkage of brandstofdruk.
33x - Luchtmassameter
33x - Luchtdruksensor inlaatspruitstuk (MAP sensor)
33x - Gasklepsensor (alleen voor mono jetronic dus niet voor Xantia)
34 - Schakelklepje koolstoffilter (benzinedampafzuiging)
35 - Gasklepsensor volgascontact
36 - Lambda sensor verwarming
41 - BDP sensor
42 - Injectoren
43x - Pingelsensor, correctiefout
44x - Pingelsensor, detectiefout
45 - Bobine (nr. 1)
46 - Turbodrukregelklepje
47 - Turbodrukregelfout
51x - Lambda sensor
52 - Mengselregeling, stroomvoorziening, inlaat of uitlaat lek
53x - Accuspanning, laadspanning of accu probleem
54 - ECU (injectiecomputer) storing
55x - CO regelschroef (heeft een Xantia niet)
56 - Startonderbreker
57 - Bobine nr. 2
58 - Bobine nr. 3
59 - Bobine nr. 4
61 - Variabele turbo regelklep
62x - Pingelsensor 2
63x - Lambda sensor (B?)
64 - Mengselregeling B
65x - Cylinderherkenning (nokkenas sensor?)
71 - Injector Nr. 1 of aansturing
72 - Injector Nr. 2 of aansturing
73 - Injector Nr. 3 of aansturing
74 - Injector Nr. 4 of aansturing
75 - Injector Nr. 5 of aansturing
76 - Injector Nr. 6 of aansturing
79x - Luchtdruksensor inlaatspruitstuk (MAP sensor)

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het schakelklepje voor de benzineafvoer al je problemen veroorzaakt.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 12 maart 2011 09:36 AM
  [ # 29 ]

Dat gevoel heb ik ook wel, maar ik wil hem toch maar uitsluiten. Waar vind ik het klepje ?

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 12 maart 2011 10:33 AM
  [ # 30 ]

Zit onder/voor je inlaatspruitstuk, is een zwart/grijs buisje ter grootte van een hele dikke rijksdaalder. Aan een kant (links) zitten er 2 rubberen slangen aan. Aan de rechterkant een slang.
Hij hangt meestal ergens tussen je inlaatspruitstuk en oliefilter in.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook