Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
We hebben vorige week zaterdag de oude BX (mei ‘83) die hier op het forum te koop stond opgehaald. Het is een erg fijne auto, hij loopt nog niet helemaal goed maar ik hoop als de carburateur schoon en afgesteld is dat dat over is. Hij staat nu op de brug om hier en daar wat puntjes te doen. Één van die puntjes is de speling op de pook. We hebben de oorzaak inmiddels gevonden en het onderdeel gedemonteerd.
De versleten delen zijn: de bout en de plastic busjes.
Heeft iemand ervaring met het oplossen van dit probleem? Zijn de onderdelen nog te koop?
Alvast bedankt voor de reacties.
Sfeerfoto van vorige week zaterdag 230km achtervolgt worden door een BX.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb hetzelfde mechanisme, en bij mij zit er zoveel speling op dat m’n achteruit nu niet meer werkt. Morgenochtend ga ik dat fixen, en zal eens kijken of er een simpele remedie te verzinnen is.
Ik zie een bout, die is te vervangen door een gewone bout met een nijlon buisje erop, de buisjes (ringetjes zie ik?) zijn ook wel ergens door te vervangen als dit niet meer origineel te koop is. Beetje creatief denken!
(En is het niet meer verkrijgbaar? Dealer al eens gebeld?)
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vanochtend heb ik de hevel weer vastgezet zodat ik weer achteruit kon rijden. Dit was echter van korte duur en inmiddels ziten er aan de onderkant wat extra ringen. Net genoeg zodat de hevel nog goed kan draaien. De speling is nu een heel stuk minder.
Hoi Roel en Vermond,
Er staat bij mij (in Koewacht Zeeuws vlaanderen) nog een sloop BX serie 1 van 86. Als er iemand bij gebaat is kan ik wel eens kijken of het onderdeel op deze auto hetzelfde is.
Blok had voordat deze vast was gelopen rond de 100.000 km gelopen volgens de vorige eigenaar, dus het boutje en het nylon blokje zouden er waarschijnlijk goed uit moeten zien.
grt
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Marcules schreef:Ik zie een bout, die is te vervangen door een gewone bout met een nijlon buisje erop, de buisjes (ringetjes zie ik?) zijn ook wel ergens door te vervangen als dit niet meer origineel te koop is. Beetje creatief denken!
(En is het niet meer verkrijgbaar? Dealer al eens gebeld?)
Het is ook niet zo dat we het niet op zouden kunnen lossen, ik was benieuwd of iemand er al evaring mee had en wist of ze nog te koop zijn. M´n broer kan ook goed draaien op een draaibank dus een oplossing is altijd te vinden.
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
stiiluss schreef:Hoi Roel en Vermond,
Er staat bij mij (in Koewacht Zeeuws vlaanderen) nog een sloop BX serie 1 van 86. Als er iemand bij gebaat is kan ik wel eens kijken of het onderdeel op deze auto hetzelfde is.
Blok had voordat deze vast was gelopen rond de 100.000 km gelopen volgens de vorige eigenaar, dus het boutje en het nylon blokje zouden er waarschijnlijk goed uit moeten zien.grt
Bedankt voor het aanbod, ik laat ´m wel aan Vermond als hij het wil. Wij krijgen het wel voor elkaar.
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij komt er een dieselblok in binnenkort, dus veel waarde hecht ik niet meer aan dat heveltje .
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wees maar zuinig op dit onderdeeltje, bij mij is hij bijna doormidden en heb dus nu geen achteruit meer.
Volgens mij heb ik dat onderdeel nog nieuw bij intresse wil ik morgen wel even kijken
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben geinteresseerd. Hij is nog te repareren, maar een reserve kan geen kwaad.
was toch wel nieuwschierig en gelijk gekeken,en heb hem inderdaad
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
U heeft Pb.
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Het onderdeel wat ik gefotografeerd heb is gerepareerd maar de speling is nauwelijks minder. Nu blijkt dat de koppeling recht onder de pook ook veel speling heeft. Iemand ervaring met deze?