Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Van het weekend nog even geprobeerd te starten; helemaal lekker gaat het nog niet. De startmotor moet er nog even uit voor een revisie en aanslaan gaat nog niet van harte. Als ze eenmaal loopt komen er dikke uitlaatwalmen uit het uitlaatspruitstuk zetten (die van Midfriesland blijkbaar…) dus daar moet ook nog even naar gekeken worden.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Vandaag liep ze als een zonnetje. Alleen lekt de uitlaat dus heftig bij de aansluiting van het hotspotpijpje en het linker-uitlaatspruitstuk. Eens bedenken hoe ik dat netjes kan krijgen, met het andere uitlaatspruitstuk pastte het volgens mij wel prima…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ben je lekker mee.. Nu moet je alles gaan verdraaien en vestellen ten opzichte van elkaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Of ik kan Midfriesland vragen of ik m’n spruitstuk terug mag
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ehhh? Vragen? het lijkt mij vanzelfsprekend dat hij er voor zorgt dat jij jouw onderdeeltje terug kan krijgen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tuurlijk, Waterman. We kunnen ook gewoon de auto’s omruilen, dat gaat sneller…
Die spruitstukken moeten identiek zijn, anders had ik toch dezelfde problemen gehad?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Dan mag je me uitleggen waarom het vroeger wel paste en nu niet…
Maar hoe dan ook: dat je per ongeluk een verkeerd spruitstuk monteert is tot daar aan toe. Dat je vervolgens geen zin hebt om hem weer los te schroeven vind ik al wat vreemd. Dat je dat niet aan mij vertelt maar dat ik het toevallig oppik uit een tussen-neus-en-lippen-door opmerking en dat je vervolgens bijdehand gaat doen als Waterman een vrij goeie suggestie geeft is natuurlijk idioot. Dus ja, ik wil graag m’n spruitstuk terug.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij heb ik de opmerking over die spruitstukken in een topic van jouzelf geplaatst zodat de kans 100% was dat je het zou lezen. Daar heb ik dus helemaal niet geheimzinnig over gedaan maar ik begin er nu wel steeds meer spijt van te krijgen dat ik ervoor gekozen heb om die slapende hond wakker te maken.
Want laten we wel wezen; ik weet nog steeds niet zeker of ik al dan niet mijn eigen spruitstuk heb gemonteerd. De kans is en was 50/50. En ík ben niet degene geweest die de boel in Berlikum door elkaar heeft gegooid.
Op dit moment vind ik het nog het meest vervelend om in een openbaar topic te moeten lezen dat er vanuit wordt gegaan dat ik tot niks bereid ben. Je moet er ook begrip voor kunnen opbrengen dat ik niet zoveeel zin heb om mijn auto uit elkaar te halen omdat er misschíén een spruitstuk is verwisseld. Je zult net zien dat het andersom óók niet past. De suggestie van waterman vind ik daarom geen goeie…
Overigens, als je het via een pb had gedaan was er wellicht nog wel een andere oplossing bespreekbaar geweest, zoveel kost een nieuw spruitstukje niet, maar wat mij betreft verklaar ik bij deze dat het spruitstuk niet is verwisseld, dan hoef ik ook mijn auto niet te slopen om jou blij te maken want jij maakt mij ook niet blij.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Goed, dan gaan we even via PB verder.
Ik pak vast de nootjes.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb nog wel een spruitstuk voor je Mkatgert.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen….....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
En alweer bijna 9 maanden volledige stilte in dit topic.
Er is wel wat gebeurd: de motor begon steeds vreemdere geluiden te maken. In een vlaag van verstandsverbijstering nog eens gechecked of de kopbouten misschien niet strak genoeg zaten, en op basis van de aanhaalmomenten in de Kluwer nog eens aangehaald.
Blijkbaar staat er een typfout in de Kluwer, want in dat proces is een van de draadeinden geknapt. Oftewel: in theorie zou de motor er weer uit mogen.
Mijn motivatie heeft hierbij echter een dieptepunt bereikt, dus ik gooi de handdoek in de ring. Ik zie het niet zitten om na gezeik op gezeik nog eens 3000 euro in een donker gat te gooien om er nog een laagje lak op te krijgen. Ze gaat weg. Vermoedelijk in onderdelen, tenzij iemand er nog brood in ziet.
Heel jammer dat ik (gedeeltelijk) verantwoordelijk ben voor het om zeep helpen van een prachtig exemplaar, maar ze is beter af bij iemand anders, of als ze doorleeft in andere auto’s. Zonde ook omdat de carrosserie nog zo goed is, alleen jammer dat er geen lak op zit…
Jammer, vooral gezien de avonturen…
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Erg jammer om dit te lezen Michiel!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?