ik heb vorige maand bij een handelaar een citroen c4 coupe tentation uit 2006 gekocht
1400 16v.
nu alles werkte gewoon tot na een week hij plots niet meer electrish via afstand bediening los ging.
wel ik had van hem nog een rezerfsleutel tegoed dus die heb ik vandaag kunnen gaan ophalen bij citroen.
die gast heet die sleutel ingelezen.
nu..
wil ik naar de winkel en ik wil de auto sluiten op de normale manier
plots werkt dat niet meer ?
eveneens electrish lichten aan doen ga ook niet meer ??.
dit is na ik de rezerf sleutel heb gaan halen en deze ffe heb gebruikt ..
wat ook wel is de monteur,had mijn wagen na de sleutel hebben ingelezen(rezerf) vanwoor gezet
en die was al open ? (dus volgens mij klopt er iets niet ivm rezerf sleutel)
ik krijg nu wel een nieuw kastje want de knop voor toe te gaan was stuk,maar de rest werkte gewoon
en nu plots niet meer en dit is geen toeval.
ik krijg nu wel naar een week een nieuwe *als hij binnen is*
maar ik wil hem nu wel electrish kunnen sluiten ..
dus ik vermoed dat er een verband is met de rezerfsleutel,omdat ik die na het inlezen even heb getest.
maar daarna gewoon de oorspronkelijke heb gebruikt.
maar hoe kan dit (hij gaat normaal nog electrish toe en lichten werkten automatish ook tot voor ik enkle uren terug me rezerfsleutel ging op pikken)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15157.jpg)
Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Heb je al in beide sleutels nieuwe batterijtjes gedaan?
Wellicht bijna lege batterije waardoor die slecht pakt..
Daar zou ik als eerste naar kijken.
Gr Marcel
heej,
het ging zo alles werkte na een week kon ik hem niet meer electrish ontrgendelen(rest werkte gewoon)
ik heb gebelt naar de verkoper en zij dat ik ook een rezerfsleutel wenste.
hij zij me kom volgende week naar mij,die stuurde mij deze week op zijn beurt door naar de lokale citroen garage (ik heb hem ginder nog electrish gesloten)
dan heeft hij de rezerfsleutel ingelezen (zonder afstand bediening)
en ik kom thuis en *plots* werkt niets meer vd afstandbediening (terwijl enkele uren alles het deed buiten uiteraard het electrish ontgrendelen)
dus dit liegt niet aan de batterijen maar ik vermoed aan het inlezen vd rezerfsleutel ?.
volgende week mag ik bellen naar de verkoper vd citroen en dan wet hij waneer ik de nieuwe afstandbediening heb (er van uit gaande dat de rest gewoon nog werkte.)
maar dat is plots dus niet meer,daarom de vraag hoe ik hem teminste terug electrish kan sluiten en lichten electrish kan aan doen gaan.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15157.jpg)
Totaal aantal Berichten: 152
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Ik kan echt weinig van je verhaal opmaken.
Ik had zelf op een gegeven moment ook dat ie te pas en te onpas niet werkte. Heb er toen nieuwe batterijen in gedaan en sindsdien doet alles het weer.
Wat ik een beetje begrijp uit je verhaal is dat op je sleutel de verlichting aandoen wel werkt maar dus de deur ontgrendelen niet.
Ziet je behuizing er nog goed uit? Misschien maakt ie niet goed kontakt als je op de sleutel drukt. De mijne ziet er niet zo best meer uit dus ik denk dat deze bij mij binnenkort een keer moet worden vervangen.
Wellicht bij jou hetzelfde.
Ik zou alleen een behuizing op MP kopen en het binnenwerk overzetten. De sleutel kost bij de garage iets van 100euro. Op MP gezien voor 28euro.
Misschien is het gewoon dat. Nieuwe behuizing er omheen.
Gr Marcel
klopt,die bulzing wordt zoizo vervangen,omdat 1 knopje niet meer werkt,dit wist ik al.
maar zoals ik zij werkte de rest nog wel,en plots na het inlezen van mijn rezerfsleutel werkte die andre functies ook niet meer.
dus het liegt 90 % aan het inlezen vrees ik.
maar de nieuwe behulzing krijg ik zoizo vd verkoper,maar ik wou gewoon weten of ik wat kon resetten.
maar vanaf morgen mag ik bellen hoe het zit met de afstandsbediening en wanee deze vernieuwt is moet het dus weer werken.
ik laat het hier nog wel weten
dankje wel he marcel