Ach ja, ik hield m’n camera op z’n kop
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Franq schreef:Ach ja, ik hield m’n camera op z’n kop
Poetsen kreng, ipv te citroën-forummen in de schuur Zorg maar dat die roetmop van jou er snel weer in kan!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Kijk vanaaf maar…
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Als je nog veerbollen zoekt, kijk hier eens: Bolletjes
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
La Léo schreef:Als je nog veerbollen zoekt, kijk hier eens: Bolletjes
Thanks voor de tip La leo! Maar ik heb vandaag net een mooie deal gemaakt. 6 bollen voor 150,- euro:-) nieuw uit de doos van IFHS… Dat wordt weer zweven! Na een jaar of 5 a 6 is het mooie er net af!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Da’s zeer goedkoop!
Weet je wel zeker dat het dan niet die Spaanse flutbollen zijn??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
La Léo schreef:Da’s zeer goedkoop!
Weet je wel zeker dat het dan niet die Spaanse flutbollen zijn??
Dat vond ik ook een mooie prijs! Komen uit Engeland, en het zouden nieuwe IFHS bollen zijn! De 2x rp62dp, 2x cx75fa en 2x cx40ra als ik me niet vergis! Dat wordt weer zweven dus!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zow, de bollen zijn binnen! Volgens de afspraak inderdaad de juiste bollen. IFHS, en niet een of andere oude stock, maar gewoon bollen van dit jaar en geen spaanse flutbollen:-) Ik snap niet dat er nog mensen zijn die ze laten vullen voor deze prijs!
Gister 5 liter liter LHM gehaald, dan kan ik die ook meteen verfrissen.
Achter lekt er een veercylinder of lekzak, dus daar ook maar eens even kijken wat er loos is. Ik heb nog een reservesetje liggen, dus dat zal het probleem niet zijn
Al met al begint het dus op te schieten.
De motor heeft nog niet gelopen, maar vrijdag hoop ik alles weer op te kunnen starten. Ik wil voorkomen dat straks alles weer op druk is voordat ik met die bollen ga stoeien.
Kortom operatie vakantiebeurt is weer bijna klaar.
Ik kijk al uit naar de proefrit.
Wat heb ik dan allemaal gedaan?
Koppeling vervangen en motor droogmaken (keerringen en pakkingen)
Vliegwiel vervangen
Distributieriem
Cilinderkoppakking en kop nalopen (klep ingeslepen)
Koelvloeistof ververst
spruitstukpakkingen vervangen
Bakolie
Aandrijfassen vernieuwd
Veerbollen + LHM vervangen
Motorolie + filter
Bougies en verdeelkap + rotor
2 motorsteunen vernieuwd
Handremblokjes vernieuwd
Startmotor vernieuwd
v-snaren vervangen.
Alles schoongemaakt.
Ik zal jullie wel op de hoogte houden of madame weer een beetje lekker wil rijden….
Al met al blij dat ik het zelf kan doen, want ik vrees dat ik anders een heel akelige garagerekening had mogen ontvangen.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Spannend!. Knap werk ook. Ik kom dit weekend nog wel even buurten om te zien hoe het gaat.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
waar heb jij die bollen vandaan?
goed werk en veel plezier zodra de dame weer zweeft!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
mbender schreef:waar heb jij die bollen vandaan?
goed werk en veel plezier zodra de dame weer zweeft!
Ik heb ze besteld via Ebay. Even zoeken en dan vind je ze wel goedkoop!
Deze kwamen uit schotland…
Vanavond alle bollen aan de voorzijde gemonteerd, en de lhm vervangen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Zo! Ze loopt weer! Nog niet gereden, maar dat kan morgen! Eerst de kopbouten natrekken voor we echt kunnen gassen! Vandaag de assen uit elkaar genomen en van diverse delen compleet nieuwe assen gemaakt. Een pers hierbij is echt geweldig. Je perst die tripoide er zo af.
Alle bollen zitten erop, en ook de remmen een onderhoudsbeurt gegeven.
Benieuwd hoe dat morgen gaat rijden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break












Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gefeliciteerd, het belangrijkste doet hij weer, lopen als een speer.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou de eerste proefrit is gemaakt.
Motor loopt heerlijk, koppeling werkt allemaal prima, en ze veert weer heerlijk. Tot zover alles helemaal fijn.
Toch is er nog wel een probleem. Tijdens het rijden in 3 en 4 begint de auto en de versnellingspook behoorlijk te schudden.
Duidelijk een probleem in de aandrijfassen. Vooral als je de belasting opvoert (meer gas geven) dan wordt het schudden erger. Gas los en schudden is weg…..
Op de snelweg en in de 5e versnelling merk je eigenlijk vrijwel niets. Toch is het vreemd omdat de assen gewoon helemaal nieuw zijn, en zeker geen speling hebben. Wel merkte ik tijdens het uit elkaar halen van de tripoide dat bij één as de kogels vrij stroef draaiden.
De NOS as (wielzijde) heb ik gewoon dichtgelaten, maar bedacht me later dat het vet hierin wel eens te hard geworden kan zijn.
overigens had ik wel het idee dat het gedurende de rit wel wat minder werd.
Mijn vraag is dus: Heeft iemand dit wel eens meegemaakt na het vervangen van aandrijfassen? En wie heeft een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Ikzelf denk dus aan: te stroeve kogels op de tripoide, hard geworden vet in een homokineet, of wellicht een te grote hoeveelheid vet in één van de assen. Of moet het zich gewoon even allemaal “zetten”???
Wie denkt er even mee?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?