Hallo iedereen,
Ik rijd nu al een tijdje een xsara break 1.6 16v uit 2003 op lpg, maar ga nu toch de overstap naar the dark side maken en ga lekker diesel rijden.
Ik ga vaak naar mijn ouders die in Duitsland wonen, en dan is een iets grotere actie radius en diesel rijden iets fijner.
Nou ben ik al ff op zoek naar een speciale wagen in mijn ogen, een Xsara Break 2.0hdi 110pk exclusive
met zoveel mogelijk opties, nou staat er 1 op marktplaats maar die heeft veel gelopen en die staat bij een bedrijf waar de nog geen spijker zonder zorgen kan kopen, dus wat nu dacht ik.
Ik ben over de grens gaan kijken en nu blijkt dus dit type auto aan de bomen te groeien in duitsland, en heb er al veel langs zien komen maar er zijn er nu 5 blijven hangen die interesant zijn, sommige hebben zelfs weinig gelopen. heb er 1 op het oog die pas 83000km heeft gelopen.
Link naar 1 voorbeeld: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=142900230&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=28&minPowerAsArray=66&minPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&ambitCountry=DE&maxMileage=200000&tabNumber=2
Dus heb nu besloten om lekker een van deze fijne wagens te gaan aanschaffen en importeren.
En trouwens een fijne Xsara te koop dus, Advertentie: 429970398
De Duitse Xsara Exclusive heeft trouwens leuke opties, Xenon verlichting met koplampsproeiers, verwarmde stoelen, orginele navigatie( niet echt gek van), en de 110pk hdi Automaat.
Genoeg leuks dus, ik houd jullie op de hoogte
Gr Jeffrey
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Nette break! Ook een hele gave kleur. Bleu lemans.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kan de advertentie: 429970398 niet zo makkelijk vinden.
Maar weet je dat zeker een HDi 110 met automaat? Hier in Nederland in elk geval nooit geleverd, dus het zou zomaar een 90 pk HDi kunnen zijn…
De rest van de opties zijn in Duitsland zeker niet vreemd, daar staan leukere uitvoeringen dan hier in NL. Ik heb er toen ook naar gekeken, alleen het werd mij te duur als ik daar de BPM nog bij op moest tellen, dan ben je toch in Nederland wat goedkoper uit. Dan praten we nog niet over transport of de rit er naar toe qua kosten.
Ik blijf voorlopig nog even in mijn LPG Xsara rijden, maar mocht ik er ooit nog een andere willen ga ik zeker even op de Duitse websites kijken wat daar dan allemaal staat
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ik rij nu ongeveer 1:12 op LPG. Ik denk niet dat ik op diesel 1:24 ga halen. Maar diesel is wel ongeveer twee keer zo duur als LPG èn de wegenbelasting is hoger.
Toegegeven, dieselen is wel relaxter dan van die vonkmotoren, maar dat moet ook weer niet te duur worden. Voorlopig blijf ik dus bij de Campinggaz.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarbij is een diesel met een leuke km stand lastig te vinden, al is dat in Duitsland wel makkelijker.
En aan een diesel KAN je hoge kosten hebben als er iets stuk is, want sommige onderdelen zijn behoorlijk prijzig of het is veel werk om te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nog niets van gemerkt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hallo iedereen,
Ik heb de adv verwijderd want de xsara is verkocht,
IK heb inmiddels een xsara 110pk hdi exclusive break gevonden die 83000km heeft gelopen.
zie link:http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140732605&__lp=1&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=28&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxPrice=6001&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=125000&lang=de&pageNumber=1
Komt nog een orginele radio in dan.
Ik ga morgen bij deze wagen kijken ben nu in Duitsland bij mijn ouders dus voor mij geen bpm en invoer
ellende,(Is allemaal uitgezocht en voorlopig nog legaal), op duits kenteken rondrijden totdat ik hem ga invoeren (max 1 jaar).
En de kosten kan ik aardig in de hand houden, ik ben technisch specialist bij een citroen dealer, er kan altijd iets gebeuren maar dan zijn de gevolgen minder erg.
morgen een aardige rit voor de boeg, ik houd jullie op de hoogte,
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Arjan Verkade schreef:Daarbij is een diesel met een leuke km stand lastig te vinden, al is dat in Duitsland wel makkelijker.
En aan een diesel KAN je hoge kosten hebben als er iets stuk is, want sommige onderdelen zijn behoorlijk prijzig of het is veel werk om te vervangen.
Bij een lpg auto KAN je ook hoge kosten hebben: Kop revisie(kelppen verbrand), Verdamper defect, brandstof pomp(benzine) die er mee ophoud, Een hele berg aan electrische storingen in het lpg systeem als zo’n systeem er al een tijdje in zit,
Dus dat zegt allemaal niet echt veel, en qua actie radius is een diesel voor mij gewoon
wat makkelijker als ik vaak naar duistend op en neer ga, want je kan niet bij iedere duiste pomp lpg tanken als je eenmaal van de snelweg af bent.
En we zullen het voor de rest wel allemaal mee maken, maar iig bedankt voor de intresse en het mee denken.,
houd jullie op de hoogte,
mvg Jeffrey
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive