C3 Pluriel visio drive waarbij na 50000 km kopplingsset vervangen moet worden…
jplobbes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2011

Gepost: 14 maart 2011 06:03 PM

Goedemiddag,

Ik wilde op dit forum graag de vraag stellen wat jullie vinden van het feit dat er bij een Pluriel van januari 2009 na 52000 km een kopplingsset vervangen moet worden.
Dit na klachten bij het automatisch op schakelen waarbij het toerental omhoog vliegt en bij automatisch terug schakelen de auto bijna stilvalt…..... Duidelijk een koppelingsprobleem.
Auto weggebracht bij de dealer waarbij deze in onderhoud is, uitgelezen, er moet een koppelingsset vervangen worden. Zou wel duur kunnen zijn/worden werd er gezegd, waarbij ik aangaf dat ik zoiets niet verwacht na 50000 km en ik eigenlijk er vanuit gaat dat het geheel onder garantie wordt vervangen…...

Net reactie gehad van de dealer, de offerte….... Ik zal 1350 euro moeten gaan betalen, waarbij 600 euro arbeid en met de mededeling dat het niet onder garantie valt en ze onder coulance een vergoeding voor de onderdelen gaan vragen bij citroen nl. Ik was des duivels…...., dus al zou ik 100% vergoeding krijgen, wat nog maar de vraag is, ik dus minimaal 600 euro moet betalen voor iets waar ik helemaal niets aan kan doen!

Ik rij met een auto die automatisch schakelt, ik geen invloed op het koppelingsgedrag kan uit oefenen (voet op de koppeling rijden en dat soort onzin), na welgeteld 52000 km er mee op houdt en het dan geen garantie zou zijn…..... Met andere woorden, het ligt geheel aan de auto en kennelijk gaat de dealer er vanuit dat zo’n auto er na 2 jaar en ruim 50000 km er gewoon op mee mag houden…..

Jullie begrijpen dat ik des duivels zijn, geacht forum ik zou graag jullie reactie hier op willen hebben en welke stappen ik kan ondernemen, ik vind gewoon dat ik voor deze reparatie helemaal niets hoeft te betalen anders dan de slijtage gevoelige delen bij normaal gebruik of een normaal afgestelde visiodrive

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 14 maart 2011 06:19 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je Sensodrive bedoelt, Visiodrive is een bijnaam van de nieuwe C3 omdat die zo’n grote voorruit heeft. Wink

Over het probleem: Het klinkt inderdaad als vrij snel, maar misschien is het handig iets meer van de omstandigheden te weten. Rijdt de auto bijvoorbeeld veel in stadsverkeer, met veel optrekken vanuit stilstand? Dan slijt het sneller, temeer daar in mijn ervaring de Sensodrive de koppeling wel érg langzaam op laat komen als je rustig weg wilt rijden.

Profiel  
 
jplobbes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2011

Gepost: 14 maart 2011 06:33 PM
  [ # 2 ]

Hoi AKA,

Tsja in je boosheid haal je wel eens zaken door elkaar Sad. Maar je hebt gelijk, ik bedoel natuurlijk de sensodrive…....

De auto wordt normaal particulier gebruikt voor woon/werkverkeer afgewisseld met lange afstanden en er wordt niet echt mee in een grote drukke stad mee gereden.

Verder heb je ook gelijk, de auto heeft altijd “erg” rustig op geschakeld, lange schakelmomenten, is tie ook nog wel eens voor terug geweest, maar was normaal zieden ze toen, ga ik nu wel in een ander daglicht zien!

Maar het mag toch niet voorkomen, ook al rijd de auto alleen in de stad, want daar zou je hem juist voor willen kopen toch, ik kan als bestuurder niets beïnvloeden en ik krijg daar de rekening voor gepresenteerd….

Het is gewoon veels te snel, zelfs al zou het een handgeschakelde auto zijn, zou niemand een nieuwe koppeling accepteren na 50000 km, toch, tenzij je alleen maar slippend aan het wegrijden bent en constant met slippende koppeling rijd….....

Wat kan ik hier aan doen, laten repareren en dan pas naar citroen nl gaan of eerst met hun gaan bellen/mailen?

peter

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2011 10:51 AM
  [ # 3 ]

Als je ontevreden bent over de dealer, neem dan eens direct contact op met Citroën Nederland.

Of vraag bij een andere dealer een second opinion.

Laat ook de Sensodrive-ECU eens uitlezen op foutcodes en versie van de software.

Hier ca. 50.000 km positieve ervaring met deze bak, mijn eega wilt niets anders meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jplobbes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2011

Gepost: 15 maart 2011 10:59 AM
  [ # 4 ]

Hoi rene,

Bedankt voor je reactie, ze hebben volgens mij wel de auto uitgelezen, maar of ze specifiek die senso ecu hebben uitgelezen weet ik niet…..

Heb jij een contact bij citroen NL, anders heb ik het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Bedankt voor je reactie!
peter

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2011 11:24 AM
  [ # 5 ]

Kan je helaas niet helpen aan een ingang bij Citroën NL, maar wellicht iemand anders op dit forum.

Of probeer het langs deze weg: http://www.citroen.nl/home/#/contact-citroen/klantenservice/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jplobbes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-03-2011

Gepost: 15 maart 2011 12:37 PM
  [ # 6 ]

Okay…..

Bedankt rene, hierbij dus een oproep op dit forum voor een contact bij de aftersales van citroen NL om mijn probleem voor te leggen…..

Mocht iemand wat weten dan hoor ik t graag, anders ga ik t via de door jouw opgestuurde link proberen, maar een naam werkt altijd beter dan zo maar ergens binnen komen, dus….

Nogmaals bedankt!
peter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook