2 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 maart 2011 06:35 PM
  [ # 16 ]
Maus schreef:

Is de LHM verversen ook handig om meteen te doen?

Kan later ook als de motor er weer inzit.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 08 maart 2011 06:41 PM
  [ # 17 ]

Oke, top!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 08 maart 2011 09:00 PM
  [ # 18 ]

Olie….....
15 w 40 Minerale olie van een goed merk. Gebruik zelf al jaren ESSO.
Beslist geen half syntheet of full syntheet gebruiken.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 maart 2011 12:12 AM
  [ # 19 ]

15w40 zat erin, half synthetisch. Dacht ik..

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 maart 2011 02:58 AM
  [ # 20 ]

Goed bezig Maus, waar je vorige week nog huiverig was ben je nu begonnen! Zeker als je van plan bent om zo nu en dan in de vrije uren wat te sleutelen is het een heel goed idee om véél foto’s te maken ook leuk voor ons hier!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 maart 2011 09:10 AM
  [ # 21 ]

Mag ik Maus, in alle bescheidenheid, wijzen op de werkzaamheden in het vooronder van mijn Ami Super? Klik daarvoor op het topic onder de A-types. Ik heb van de genomen stappen nogal wat foto’s geplaatst. Buiten de afwijkende specificaties, carrosserie, en uiteraard de hydrauliek, kun je er misschien je voordeel mee doen. Veel succes! Groet, spijker5.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 maart 2011 11:54 AM
  [ # 22 ]

Wat fotootjes is idd erg handig. Ik heb er een hele hoop genomen, ook van sommige lullige details waarvan ik dacht ‘dat vergeet ik vast’. Veel baat bij gehad, al is het meeste een kwestie van logisch nadenken.
[topicpromomodus]Wellicht dat ook het draadje over de reparatie van de Draak van dienst kan zijn. http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196541/P30/[/topicpromomodus]

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 13 maart 2011 08:33 PM
  [ # 23 ]

Goed, het blok ligt er naast en de koppen zijn er af.

Het blok lekt op de standaard plekken: retourpijpjes, kleppendeksels, T-mof van de hydrauliek, nokkenaskeerringen aan de achterkant en het was ook vrij vettig achter het vliegwiel. Die hebben we er nog niet afgeschroeft; toch maar doen? Het kan natuurlijk de krukaskeerring zijn, of is die kans klein…

Verder was de drukgroep wel wat gaar, de koppeling nog niet op maar het kwam er wel aan en zo nog wat klein grut.

Wat me aan de retourpijpjes opviel: in de koppen zit zo’n binnenbuisje van de retourpijpjes geperst.

Volgens mij is dat een Chevronics-oplossing, of zit dat op een GSA anders dan op een GS?

Het blok leek me verder in prima staat, en is dus met de nodige pakkingen en keerringen weer netjes te krijgen…

Verder is het trouwens best een heel aardige GSA: mooi hard met slechts een paar roestplekjes.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 13 maart 2011 10:19 PM
  [ # 24 ]


Blok eruit Smile


Riemen eraf…


1 kop eraf!


2 koppen eraf….

::)
Hoop oud ijzer! Razz

Dank Michiel voor je hulp!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 13 maart 2011 10:37 PM
  [ # 25 ]

De beste oplossing voor de retourpijpjes zijn nieuwe VITON O ringen. Het clubmagazijn heeft ze in voorraad.

De oliekoeler kan ook onbedaarlijk lekken.

Nokkenaskeerring achter de verdeler is ook een (goede????) bekende.

Krukaskeerringen gaan zeer zelden kapot.

Vliegwiel loshalen…. wel merken hoe die gezeten heeft. (balans)

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 13 maart 2011 10:46 PM
  [ # 26 ]
dirkvdmei schreef:

De beste oplossing voor de retourpijpjes zijn nieuwe VITON O ringen. Het clubmagazijn heeft ze in voorraad.

Jup, dat was ook de bedoeling, maar kennelijk heeft iemand al die Chevronics-modificatie toegepast, tenzij die pijpjes er in horen te zitten bij een GSA (wat ik me niet voor kan stellen, maar ik heb de handboeken even niet bij de hand)

De oliekoeler kan ook onbedaarlijk lekken.

Deze deed dat gelukkig helemaal niet, maar de rubbertjes worden toch maar vervangen.

Nokkenaskeerring achter de verdeler is ook een (goede????) bekende.

En dat doet deze ook duidelijk

Krukaskeerringen gaan zeer zelden kapot.

Precies, zoiets stond me ook bij, maar hier zit wel erg veel olie. Ben benieuwd waar het anders vandaan komt…

En Maus, het was een nuttig dagje inderdaad Smile Ik hoop niet dat je al te zeer opziet tegen het in elkaar zetten; dat komt ook prima in orde!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 13 maart 2011 11:26 PM
  [ # 27 ]

Oliedrukzender lek misschien…..wordt de achterkant van het blok ook lekker vet van.

Die pijpjes zijn beslist NIET origineel

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 14 maart 2011 12:20 AM
  [ # 28 ]
mkatgert schreef:

En Maus, het was een nuttig dagje inderdaad Smile Ik hoop niet dat je al te zeer opziet tegen het in elkaar zetten; dat komt ook prima in orde!

Ik hoop ‘t Razz
Niet dat ik jou niet vertrouw natuurlijk maar er zal wat breken ofzo bij het in elkaar zetten… zal je net zien.
we gaan gewoon van het beste uit!


Op een ander (niet-auto) forum zei iemand dat ik het beste meteen de zuigerveren kon vervangen. In hoeverre is dit nodig? We hebben geen druk gemeten, auto rookt ook niet blauw (beetje witte rook, zoals wel meer auto’s).

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 maart 2011 06:17 PM
  [ # 29 ]

Als je het oliefilter vervangt wil er ook graag olie weg lekken. Dat komt vast ook wel achter het vliegwiel.
Maar als je het echt zeker wil weten en het goed doen wil, vliegwiel eraf en keerring vervangen.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 14 maart 2011 08:56 PM
  [ # 30 ]

Het vliegwiel bij mijn Super kan maar op één manier gemonteerd, want dat heeft bovenaan tussen de bouten een kleine paspen. Bij de drukgroep is dat niet het geval, dus inderdaad verstandig om deze voorzien van een merkteken. Zuigerveren vernieuwen is niet moeilijk, maar wees uiterst voorzichtig met de kwetsbare aluminium onderdelen, en, echt álles moet weer op dezelfde plek terug! Noodzakelijk is altijd de vraag, want dat merk je pas in het gebruik, aan afgenomen/ongelijkmatige compressie, en verhoogde olieconsumptie. Als ze nieuw zijn weet je het zeker, en de werkwijze wordt in het handboek zeer duidelijk beschreven. Denk verder om het plaatje met tapeindje tussen de rechter cylinderbussen, om later de koelbeplating aan vast te zetten. Dit moet er tussen vóór je de kop monteert, anders kun je die weer losschroeven. Succes! Groet, spijker5.

Profiel  
 
 
2 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook