Mo.K schreef:heb mijn oog op de lexus laten vallen dit ipv 2 keer een citroen
Ah een Lexus CT200h neem ik aan… die nu na de aardbeving vast heel snel leverbaar zal zijn… Vond je hem trouwens niet ontzettend klein (en duur)? BMW 1-serie is groter bijvoorbeeld.
Ontopic: volgens de dealer is onze kleurwijziging op tijd doorgekomen om levering eind april nog steeds door te laten gaan (productie maart). Maar eerst zien dan geloven.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 33
- 2CV 6 Spécial
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Kreeg zojuist bericht dat de auto bij de dealer is binnengekomen. Volgende week kan ik hem ophalen.
Kleur: Gris Manitoba, extra’s: Zenith en MyWay, besteld: 22 oktober 2010.
Ik snap eigenlijk niet goed die verhalen over de levertijden. Is mijn dealer dan een van de weinige eerlijke dealers geweest? Half november besteld en aangegeven levertijd door de dealer eind april/mei.
ceedrietje schreef:Ik snap eigenlijk niet goed die verhalen over de levertijden. Is mijn dealer dan een van de weinige eerlijke dealers geweest? Half november besteld en aangegeven levertijd door de dealer eind april/mei.
Helaas denk ik dat dit wel het geval is. Daarnaast vind ik het vreemd dat dealers op Marktplaats de auto aanbieden en zelfs direct kunnen leveren. Mijn langste levertijd van nieuwe auto’s is tot nu toe 4 weken geweest en de laatste 2 Mitsubishies zelfs binnen 2 week afgeleverd.
Het is dat we zo weg waren van het uiterlijk, zowel binnen als buiten, anders hadden we echt de order terug genomen. Ik zou de dealer noemen als ik je was. Eerlijkheid van de dealer is een groot goed!
Wat is in dit geval ‘eerlijk’? Het gaat in dit geval eenvoudig om exact het moment van bestellen. Ik kan het verhaal van Mo.K wat dat betreft, onderschrijven; toen ik op 11 oktober een C3 e-hdi bestelde, was de informatie op dát moment inderdaad dat er in december geproduceerd zou gaan worden. Ik heb ook pas besteld nadat er volop landelijk geadverteerd werd, in tegenstelling tot eerdere (september-)bestellers. Toen ik ergens in november nog eens langs kwam, was de situatie intussen veranderd; elke week dat je later bestelde, kwam er een maand levertijd bij..
Pas dáárna sloeg de onduidelijkheid, vertwijfeling, en was dies meer zei, toe. Míjn dealer zei, heel eerlijk: er is geen chocola meer van te maken, het enige wat we kunnen doen, is afwachten…...
Toen ik op 14-1 mijn bestelling ‘licht’ wijzigde (C3=>DS3), was de levertijd van eind vorig jaar ‘ineens’ al minder geworden; Hij kon tóen in het systeem zien dat mijn -nieuwe- auto op ‘productie april’ stond, afleveren mei.
En toen begonnen hier op het forum de indianenverhalen pas echt: juni, juli, etc. En dat werd nogal verergerd door een persoon (waar is ie eigenlijk gebleven ) die hier elk uur een klaagpost achterliet.
Voor de vroege bestellers blijft het natuurlijk zuur dat je zó lang moet wachten. Maar, om positief af te sluiten, de eerste reviews lezend, is ie het wachten waard!
Voor mij, als het goed is, ook nog een paar weekjes.
arian,
je verhaal klopt volledig, dealers hebben verteld wat de planning was en konden niet weten dat in frankrijk de
de productie datum niet gehaald ging worden. wat de oorzak ook geweest zal zijn.
Denk niet dat de dealers blij zullen zijn geweest met de situatie.
jan110
Grappig. Ik zie dat diverse lease maatschappijen wel de optie Blue Belle Ile aanbieden voor de C3 e-HDI. Zouden ze niet weten dat die niet geleverd wordt of zouden ze die via hun buitenlandse filialen betrekken? Als dat zo is moeten sommige handige dealers toch ook deze kunnen krijgen via een omweggetje?
Nee dat is gewoon nog een niet up-to-date systeem van de leasemaatschappij… Dat zie je wel vaker.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Goed nieuws van mijn dealer vandaag: ik was gevallen voor de Blue Belle Ile omdat ik die wagen (met een andere motor) in Spanje al gereden had in augustus vorig jaar. Groot was dus mijn teleurstelling dat de wagen niet leverbaar zou zijn in Nederland. Net van mijn dealer te horen gekregen dat mijn C3 e-HDI Blue Belle Ile in juli geleverd gaat worden. Blij dat ik niet veranderd ben, een paar maanden meer wachten voor zo iets moois heb ik er wel voor over.
wel grappig is, dat de nieuwe reclame van de citroen c3 e-hdi op televisie met een blue belle-ile uitvoering is.
Eendje024 schreef:Kreeg zojuist bericht dat de auto bij de dealer is binnengekomen. Volgende week kan ik hem ophalen.
Kleur: Gris Manitoba, extra’s: Zenith en MyWay, besteld: 22 oktober 2010.
Wees maar blij dat je de auto niet bij het Motorhuis heb gekocht.
Kreeg vandaag telefoontje afleveren 31 maart ik heb hem besteld 8 oktober.
ik heb gisteren de auto al gezien op de werkplaats maandag of dinsdag binnengekomen aldaar, moet dan nu nog 2 weken wachten.
als je navraag nadoet bij de verkoper waarom het zolang nog moet duren krijg je te horen dit is te breed dat is te kort blablablablablabla kortom ik krijg het idee en gevoel dat ik blij mag wezen dat ik daar een auto mocht kopen.
Er wordt absoluut zo voel ik het geen rekening gehouden met het feit dat je al zolang wacht en dat de levertijd met bijna 3 maanden overschreden is.
Ik weet niet of mijn volgende!!!!!!!! Citroen(ik blijf wel een fan) ook nog bij deze logge organisatie gekocht gaat worden
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Raar dat je zo lang moet wachten, een demo auto hebben ze wel in een paar dagen op kenteken, dan kan het wel ineens. Sterker nog, Motorhuis was de eerste die nu ‘echte’ demo-auto’s te koop had op marktplaats.
Motorhuis is trouwens groot, ik heb bij de vestiging in Velsen besteld en heb daar wel het idee dat ze het ook vervelend vinden dat het zo lang duurt. Daaruit maak ik op dat ze dan straks ook hun best doen om de auto zsm af te leveren.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Mijn dealer uit Rivierenland geeft aan dat ze ongeveer 4 dagen nodig hebben om de auto op kenteken te zetten en die periode gebruiken ze om in de werkplaats zaken als trekhaak etc. te monteren.
Vind ik netjes.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Onze C3 e-HDi heeft inmiddels de eerste 935 en 1e tankbeurt erop zitten. Het verbruik lag op 23.1 km.
We gaan ervan uit dat dit nog wel zuiniger kan in de volgende kilometers.
mijn C# was jl. maandag binnen, en afleveren morgen inlc. trekhaak, armsteun
v wijngaarden Rhoon