Hoi,
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe C1 ambiance geleverd. Ik zit er over te denken om mistlampen in te bouwen. Is dit makkelijk zelf te doen of is dit iets voor de garage?
Gr. Arjen
Ps: Tips voor een voordelige aanschaf van de originele Citroen mistlampenset zijn welkom! )
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
is niet makkelijk zelf te doen ivm je een knop moet monteren en daarmee in het dashboard moet gaan zagen. kan wel maar netjes is anders???
Hmmmm….daar voel ik i.d.d. weinig voor. En bij de dealer kunnen ze dat wel goed? Of is het dan ook een ‘knutsel’ resultaat?
Nee hoor, ik vind dat de dealer ze bij mij netjes heeft ingebouwd:
Oordeel zelf maar.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars
Hoi Jan,
Dat ziet er i.d.d. super strak uit! Mooi gedaan.
Wat zijn ongeveer de kosten van de set + montage?
Gr. Arjen
Hallo Arjen,
ik heb er incl. montage en de btw € 296,= voor betaald. Niet echt goedkoop, maar netjes en de mistlampen geven een goed zicht vooral in de bermen. En dat is in het rivierengebied waar ik woon erg prettig op de vele dijkjes die in dit jaargetij erg donker kunnen zijn.
Groeten, Jan.
Hoi Jan,
Dank voor de info. I.d.d. niet goedkoop maar toch nog wel een redelijke prijs. De set zelf heeft al een adviesprijs van 249 euro dus montagekosten lijken laag te zijn. Ik ga eens bij mijn dealer vragen wat hij ervoor vraagt.
Gr. Arjen
Totaal aantal Berichten: 7
- C1 Ambiance Sensodrive
Hoi,
bij SKG heb ik voor onze C1 mistlampen gekocht.
Heeft iemand ervaring met deze lampen, of weet waar ze in de voorbumper gemonteerd moeten worden?
Lijkt namelijk niet te passen op de originele plaats.
groet
C1 Ambiance Sensodrive
Heb je al contact gehad met de leverancier?
Ik ben wel benieuwd als het gelukt is, wil deze lampen zelf ook monteren.
De set die je gekocht hebt, is dat incl schakelaar etc, of alleen de lampen?
Citroen C1 2010
Citroen 2cv 1976
Citroen Mehari 1977
- C1 Ambiance Sensodrive
Heb nog geen contact gehad met de leverancier, wacht even de reacties hier af.
Het set wordt zonder schakelaar,relais,zekering, snoer en lampen geleverd. Dus je krijgt alleen de reflector en plastic houder bestaande uit twee delen, één deel aan voorzijde bumper en één deel aan achterzijde waaraan reflector vast zit.
Ik heb het idee dat ik beter wat meer had kunnen uitgeven voor de originele.
C1 Ambiance Sensodrive
Als ik de foto van Broker zie, is er bij hem alleen iets achter de bumper geplaatst, en niet voor de bumper. Kun je die voorste kunststof rand niet van de lamp slopen?
Ik ga maar even op zoek naar een alternatief, 300 eurie bij de stealer vind ik teveel, maar 100 euro voor iets wat het net niet is is ook jammer.
Ik hoor het graag als het je lukt te monteren! (en foto natuurlijk!)
Citroen C1 2010
Citroen 2cv 1976
Citroen Mehari 1977
De lampen op de afbeelding zijn voor de C1 met het oude frontje dus t/m MY2008. Vanaf MY 2009 met de nieuwe neus zijn de mistlampen anders geworden. De afgebeelde lampen gaan dus 100% zeker niet passen op een nieuwe neus.
Groeten, Jan.
- C1 Ambiance Sensodrive
broker,
bedankt voor je reactie. Ik ga ze maar op MP zetten en toch maar de originele kopen.
C1 Ambiance Sensodrive
Hoi,
Jammer dat die lampen niet passen. Ik had ze ook al eerder op ebay gezien alleen daar stond al bij dat ze niet op het gefacelifte model passen.
Voor zover ik kan nagaan zijn er overigens geen sets beschikbaar anders dan die van Citroen zelf.
Ik heb destijds bij mijn dealer geïnformeerd wat een setje met inbouw kost….400 euro.
Dat vind ik echt te veel. €250 euro met inbouw lijkt mij een prima prijs dus nu maar een dealer zoeken die bereid is aan het werk te gaan voor de marge op de mistlampen set? )
Gr. Arjen