3 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 maart 2011 09:48 PM
  [ # 31 ]
spijker5 schreef:

Denk verder om het plaatje met tapeindje tussen de rechter cylinderbussen, om later de koelbeplating aan vast te zetten. Dit moet er tussen vóór je de kop monteert, anders kun je die weer losschroeven. Succes! Groet, spijker5.

Ook aan de linkerzijde zit zo’n plaatje!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 14 maart 2011 09:55 PM
  [ # 32 ]

Bij de Super alleen rechts.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 14 maart 2011 09:57 PM
  [ # 33 ]

Oke!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 maart 2011 05:40 PM
  [ # 34 ]

Die heeft wel wat verstookt volgens mij..
Klepkeringen/keerringen? En zuigerveren, volgens een vriend van me(die helaas helemaal in Friesland woont)

Is dat allemaal te vervangen of komen er dan meer dingen bij kijken?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 maart 2011 05:56 PM
  [ # 35 ]

Tsja, alles ligt nu zo ver open dat je er heel makkelijk bij kunt. Klepseals zijn ook vrij eenvoudig te vervangen, en als het goed is kost het je allemaal de kop niet…

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 maart 2011 06:16 PM
  [ # 36 ]

Ik vind het nog vrij normaal en niet buitensporig vervuild.

Vergeet niet dat het al minimaal 25 jaar oud is.

Klepseals is op zich goed te doen en zijn niet duur, gaat alleen veel tijd in zitten omdat de gehele kop uitelkaar moet.

Zuigerveren wil ook wel, maar moeijlijk te vinden.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 maart 2011 06:21 PM
  [ # 37 ]
spijker5 schreef:

Bij de Super alleen rechts.

Dat vind ik vreemd omdat het een GS motor heeft en die hebben het altijd aan 2 kanten.

Hoe zit de linkerzijde dan? daar loopt toch ook een kap onder de cilinders door?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 maart 2011 07:10 PM
  [ # 38 ]
citro-power schreef:

Ik vind het nog vrij normaal en niet buitensporig vervuild.

Vergeet niet dat het al minimaal 25 jaar oud is.

Klepseals is op zich goed te doen en zijn niet duur, gaat alleen veel tijd in zitten omdat de gehele kop uitelkaar moet.

Zuigerveren wil ook wel, maar moeijlijk te vinden.

Niet meer via de club te vinden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 07:52 PM
  [ # 39 ]

en vergeet niet dat je bij het vervangen van zuigerveren éigenlijk ook moet laten honen… Het kán wel zonder, maar eigenlijk is dat een beetje zonde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 maart 2011 07:55 PM
  [ # 40 ]

Ik begreep dat dat niet perse hoeft als de cilinder er nog goed uit ziet…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2011 07:58 PM
  [ # 41 ]

Ik schreef al: het kán wel ( is dus het zelfde als niet per sé moeten) maar het is gewoon beter als je het wél laat doen. Overigens vind ik wat ik op de foto’s zie geen enkele reden tot paniek. Ik zou wel nieuwe klepseals monteren, maar die zuigerveren lijken me niet eens noodzakelijk. Vergeet niet dat GS(A) cilinders van erg goede kwaliteit zijn!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 15 maart 2011 08:11 PM
  [ # 42 ]

Hier het setje koelplaatwerk, van voor af gezien. Linker bovendeel is blind, rechts niet.

Deze zuigers zijn in elk geval een stúk schoner als die van mijn Super! Die waren behoorlijk zwart beroet, er zat ook veel roetaanslag bij de kleppen en in de groeven van de zuigerveren, niet bevorderlijk voor een vrije werking denk ik.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 maart 2011 08:14 PM
  [ # 43 ]

Het Superblok is toch een 1015? Staat me bij dat ie inderdaad aan 1 kant een stuk koelbeplating minder had.

Ik heb trouwens ook het idee, gebaseerd op je omschrijving van het starten en de loop van de motor, gecombineerd met hoe de cilinders er uit zien, dat nieuwe zuigerveren niet strikt noodzakelijk zijn.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 maart 2011 08:17 PM
  [ # 44 ]
Maus schreef:

Niet meer via de club te vinden?

Klepseals wel, zuigerveren waarschijnlijk niet.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 maart 2011 08:19 PM
  [ # 45 ]
Maus schreef:

Ik begreep dat dat niet perse hoeft als de cilinder er nog goed uit ziet…

Je hebt altijd een stootrand in je cilinder, waar de zuigerveren ophouden.
Als je nieuwe monteerd heb je kans dat ze daar tegen aan komen. Dus altijd honen als je nieuwe zuigerveren monteerd.

Profiel  
 
 
3 van de 52
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook