Parrot mki9200 inbouwen in C4 grand picasso
mvdk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V Amb Automaat
Gepost: 20 februari 2011 10:09 PM

Hallo, vorige week een c4gp, 2.0 (bj2008) aangeschaft, en nieuw hier op dit forum.
Gisteren heb ik een Parrot MKI9200 carkit/multimediaspeler aangeschaft. Die meot natuurlijk zsm ingebouwd.
Is er iemand die weet hoe je het centrale deel van het dashboard kunt openen? Daarmee bedoel ik dus het deel waar onder andere de radio in zit en de 2 ventilatieroosters.
Ik wil daar namelijk proberen naar buiten te komen met de draad van het display van de parrot.
Overige tips/links van sites zijn ook van harte welkom, liefst met foto’s, ik ben deze hele middag aan het speuren geweest, helaas zonder succes.

Ik hoop op snelle respons, morgen namelijk nog een dagje vrij Smile

Profiel  

wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 21 februari 2011 09:20 AM
  [ # 1 ]

Ik heb al een paar keer mijn middenconsole opengehad (van mijn C4 GP) om het e.e.a. aan te sluiten. Bij deze thread (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202249/P30/) zie je een aantal foto’s van mijn parrot 9200. Ik heb schermpje links van mijn stuur zitten. De aanvoer kabel van het scherm loopt onder mijn stuurkolom naar het middengedeelte.

Het middengedeelte demonteer je als volgt:
- trek de “deksel” rondom de versnellingspook vanuit midden onder naar boven. (op de foto is dit de kap waar mijn bediening van de parrot op zit) De kap haakt met 2 haken in het middengedeelte. Op dat moment kijk je op de “bal” van versnellingspook.

- zowel aan de bestuurders, als bijrijders kant van de middenconsole zit aan de zijkant van de tunnel een “flap” met een aantal trox schroeven vast. Demonteer deze en klap de klep naar boven. Bij de bestuurder zitten heel even de rem en gaspedaal in de weg.
- nu komen er weer een aantal torx schroeven te voorschijn van de middenkappen. Deze kappen bestaan uit 2 delen. Deze zijn naast schroeven ook met een aantal “klik-pennen” in het dashboard vastgeklikt. Zolang je recht naar achteren trekt, kan er niet veel gebeuren.
- Wanneer je na enige moeite de kappen heb verwijderd, zie je de stalen constructie die rondom de versnellingspook en aanverwanten zit. Hier zit bij mij de blauwe parrot box verscholen, met de aansluitingen. De kabel van het scherm en de kabel van de USB/IPOD aansluiting loopt ook mee naar links en USB/enz. aansluitkabel komt uiteindelijk uit in mijn linker dashboard kastje (ideaal, uit het zicht en kan daar mijn andere apparatuur (usb stick enz..) in kwijt).

De microfoon loopt ook onder het stuur door en achter de rubber van de A-stijl.
Het paneeltje waar o.a. de tankdop bediening zit, kun je simpel verwijderen door de schroef een kwartslag te draaien en dan aan het klepje te trekken. Dan kun je beter bij de kabels.

suc6.
Marijn

Profiel  

mvdk
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2011 08:51 PM
  [ # 2 ]

Alles zit erin, werkend en wel.
Marijn bedankt voor je tips, ik heb niet alles kunnen toepassen, zoals je ziet is die van mij een automaat.

Foto’s:

Profiel  

mvdk
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 maart 2011 08:49 PM
  [ # 3 ]

**UPDATE**
6 dagen na inbouw bleef het scherm zwart. Eerst een gevalletje twijfel-aan-eigen-inbouw, maar na jaren zelf ‘rommelen’ aan het elektrische systeem van auto’s denk ik dat toch wel aardig onder de knie te hebben.
Toch maar even de computer weer uitgegraven en doorgemeten. Conclusie: Parrot-computer defect.
Teruggegaan naar de winkel, die wilden het hele zootje terugsturen naar Parrot ter controle.
Ik heb daarop aangegeven niet zomaar de hele zooi te willen uitbouwen, zeker omdat ik 99% zeker wist waar het probleem zat.
Gelukkig had een van de winkelmedewerkers het goeie idee om alleen de Parrot-computer te verwisselen, en die als defect systeem te retourneren aan Parrot.
Nieuwe Parrot-computer geïnstalleerd en alles werkt weer als een zonnetje.
Met o.a. dank aan Staples Office Center Barendrecht.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook