Vanmiddag gespot: een bruine Kadett uit 1980.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1.3S, 5 deuren: Dat was een dure variant van de Kadett toen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XBXG schreef:Soms kom je in Frankrijk nog best wat oude auto’s tegen…
Fantastisch!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn gebakje naast een datsun 100:
En een stukje verderop stond een Facel
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Gespot binnen een minuut:
- een Opel Monza automatic uit 1979.
- en een Buick Electra uit 1978.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
DriverD schreef:1.3S, 5 deuren: Dat was een dure variant van de Kadett toen!
Gezien de chroomkleurige portiergrepen nog een Berlina ook, dus dan is het idd wel de duurste variant… (GT/E buiten beschouwing latend natuurlijk)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Penny Lane schreef:@ Cire: die Capri is vrijwel zeker een V6. Behalve als het een Perana is maar ik weet nog niet zo zeker of daar wel een MkIII van is…
Maar wel een erg leuk ding natuurlijk
Derk
Achterop de auto stond toch echt V8
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Cire schreef:
Ford Capri V8 uit 1982
Volgens de RDW:
Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2772 cm3
Vermogen: 118 kWDus: Ford ‘Cologne’ V6 2.8, waarschijnlijk de injectie-uitvoering, 160pk.
De Ford badge zit niet op zijn plek, de Capri badge is niet de juiste (maar van een MkI of Mk 1,5), en een V8 badge kost bij Automat 2 euro… Als je goed gaat kijken zul je waarschijnlijk zien dat de acherklep uitgestukt is, waarna er fantasievol met badges is omgesprongen. Dat is heel gebruikelijk want achterkleppen willen graag krokant worden op Capri’s.
Wat dus in het geheel niet wegneemt dat je met een Capri 2.8i heeeel veel lol kunt hebben Op de SuperInjection na de rapste gewone productievariant, en die Cologne V6 is helemaal geen vervelende machine om erin te hebben hangen. Hardstikke link natuurlijk met dat tractoronderstel, maar wel ontzettend keten
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een Alfa Romeo 33 in Amersfoort:
Het kenteken bestaat niet meer volgens de RDW, maar dankzij medeforummer CitroenAZU weet ik dat dit een Datsun 260Z is, die bij MMA motorrevisie Amersfoort staat:
En daar stond ook deze American Motors Javelin die m.i. een beetje uit verhouding is:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Leuke spots zeg, Timo! Wat betreft de AMC Javelin: Ben ik met je eens, de velgen zijn te groot. Maar dat het blok eruit ligt helpt ook niet. De neus staat nu zo raar hoog door het gebrek aan gewicht…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een Impala uit 1975.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Die Datsun 260 is ook niet helemaal fris vanaf de B stijl ....
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nope. Ook kwestie van jammer. Vooral omdat het er niet bepaald van smoort, hier te lande.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In die Impala zit ook gewoon de juiste persoon om zo’n ding te besturen.
Robin, dat vind ik een van de leukste auto’s ooit gemaakt. Ik heb er een gehad als bandwagen, daar kan ontzettend veel in en als je het uitlaadt en naast de auto zet geloof je niet dat het er allemaal in past. Daarbij rijdt het heerlijk, mits je geen haast hebt. De mijne had een schuifdeur en dan heb je een ketting in de deuropening om er niet uit te vallen, hoe heerlijk Frans is dat?
De draaicirkel is belachelijk klein voor zo’n redelijk flinke auto en de versnellingsbak schakelt andersom, dus één is naar je toe en twee is van je af. Wat een heerlijke auto is dat, boodschappen doen? De suppermarkt kar past onder en boven de vloer dus met regen kun je binnen uitladen.
Sleutelen aan de motor doe je ook binnen. Als ik een redelijk gave tegenkom voor een nette prijs koop ik hem, zomaar voor de heb.