Hallo mensen,
FF in een nieuw draadje mijzelf ff herintroduceren,
Na een Xsara VTS 2001 167pk en een xsara break 2003 op g3 te hebben gereden ga ik nu over
op een HDI exclusive.
Zie eerste foto’s link: http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ7FFFNK
Hij staat nog in zuid duitsland, maar ik ga hem volgend weekeind ophalen en dan gelijk een
aardige proefrit mee maken dus,
Wat eigenschappen van de auto: KM stand 83000km!!!( erg weinig maar in orde en 100%)
Exclusive interieur, leder stuur, electr ramen voor en achter
mistlampen, winterbanden set, en orginele exclusive lm velgen set.
ESP, enz…. interieur is brand nieuw, het lederen stuur is zelfs
nog in perfecte staat en niet afgekloven.
Heb em voor een leuke prijs mee genomen.
Ben nu al erg trots op me wagentje en kan niet wachten tot ik hem kan mee nemen.
Volgende foto’s volgen en natuur lijk mijn te doen lijstje ( iig een orginele radio monteren)
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En hoeveel BPM en strafbpm moet je betalen voor de invoer van een diesel zonder roetfilter eigenlijk?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
[edit mod] onnodige quote gewist[/edit mod]
Er zitten wat schade plekjes op niet veel maar toch wat, dat drukt de bpm toch wel wat, ben ong
1000 euro bpm kwijt( heb ik laten berekenen)
maar ach dan heb je ook wel wat moois vind ik.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooie uitvoering!
Is deze uitvoering überhoud in NL geleverd?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
[edit mod] onnodige quote gewist[/edit mod]
Ik heb bij ons in de werkplaats ook een 110pk hdi in onderhoud, maar dat is ook de enige en
die is ooit van Citroen ned geweest.
Zullen er vast meer zijn maar ik denk dat ze op 2 handen zijn te tellen.
Een collega van mij heeft een 2.0 16v exclusive 2001 rijden. daar hebben we nog een
leder interieur ingebouwd uit een type 1.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Pastte dat interieur er zo 1 op 1 in dan?
Ik ben nl. bezig om in mijn 2001 xsara vtr een ph1 VTS interieur over te bouwen. Hierbij kwam ik erachter dat het slot van de achterbank totaal anders is. Voor stoelen weet ik noeg niet, dat ga ik deze week proberen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier in Nederland worden vaak de Citroën top modellen niet vaak verkocht
De Xsara is hier een prima voorbeeld van. Zowel de benzine als diesel Exclusive zie je hier in NL niet vaak.
Vooral in Duitsland zie je vaak dat het topmodel vaker verkocht wordt. Waarschijnlijk omdat de auto daar ten eerste wat goedkoper zijn dan hier en dat het vermogen ook wel lekker is. Toch is veel gedeelte flink wat meer bergen en natuurlijk de hoge snelheden op de snelweg.
Daarbij heb je in bepaalde landen dan ook nog eens extra opties die je hier niet had. O.a. de verwarmde stoelen en koplampsproeiers. Deze zie je vaak samen op 1 auto. Een auto uit Scandinavie heeft dit volgens mij standaard. Ik heb ze ook uit Polen gezien met deze opties.
Zo zie je hier in NL ook bijna nooit achterruitrij sensoren op een Xsara, ook deze heb ik in het buitenland regelmatig gezien
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In de alweer bijna vier jaar dat ik mijn HDi 110 heb, heb ik er in nederland welgeteld twee gespot.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@ randy
Het was geen makkelijke klus, mijn collega heeft de voor stoelen er wel zo in kunnen zetten
en daarna de airbag stekkers gelijk door gesoldeerd .
de achterbank was een ander verhaal, je mist op een type 1 bank de gordol in de rug leuning, er moest het een en ander aan het frame gelast worden en je mist dan ook de middelste hoofdsteun.
Het was wat werk maar het ziet er wel leuk uit.
Trouwens mijn collega heeft een Xsara break 2.0 16v exclusive met orginele parkeer sensoren, en dat is ook de enige die ik ken.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
@ 2d
als je mij tegenkomergens dan word dat dus 3, hehehe
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Ik heb een HDi 110 VTS coupe gehad. VOlgens mij nog zeldzamer. Was wel een erg fijne vlotte auto.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Hallo iedereen
ik heb de auto opgehaald van het weekeind en er een proefrit van 630km mee gemaakt
over de autobahn( advies snelheid 130) hehehe.
De wagen zijd als een zonnetje, trekt heel stevig op, alleen de achter remmen maken wat herrie
als ik stevig afrem, maar ff naar kijken als ik de mogelijk krijg.
Auto staat nog in duistland bij mijn ouders en de auto gaat morgen nog even tuv gekeurd worden,
want anders kan hij niet op naam gezet worden.
Auto ff naar me werk gereden in Nederland, op de brug gehesen en de auto ff goed geinspekteerd,
idd de achter remmen aan vervanging toe, gelijk blokken en schijven vervangen,
Zomer wielen er onder gezet lichtmetaal(exclusive velgen) met michelin sloffen rondom nog 40% profiel.
Auto gelijk een motor spoeling gegeven, daarna onderhoud gepleegd, binnenkort nog even de distributie riem vervangen ookal staat er 83000km op en waterpomp ff meepakken.
ik ga binnekort ff nieuwe foto’s schieten
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
Die d-riem kan toch nog wel even wachten?
Dat moet toch wel tot 120k mee kunnen, of waren alle HDi’s 160k? Die 1.4 HDi in elk geval wel.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
160k maar gezien de leeftijd zou ik meteen alles vervangen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij de benzine uitvoeringen staat er 10 jaar voor, maar ik zie hier zo snel even niet uit welk jaar de auto is.
Als de auto uit 2001/2002 is dan is het idd wel aan te raden.
Arjan Verkade schreef:Dat moet toch wel tot 120k mee kunnen, of waren alle HDi’s 160k? Die 1.4 HDi in elk geval wel.
Alle HDI’s zijn 160K, maar vaak word het al eerder gedaan en aanbevolen, max. 120K.
De looprol is van kunststof, er zijn gevallen bekend waarbij deze echt niet de 160K haalt.
Vergeet niet de krukas-poellie ook te vervangen, het is een feit dat de buitenste ring loskomt doordat het rubber loslaat.