4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Van BX 1.4 deauville naar 1.9 GTI
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 15 maart 2011 03:18 AM
  [ # 46 ]

Gefeliciteerd, de aanhouder wint. Het zijn inderdaad vaak heel kleine, lullige dingen. Dat niet starten herken ik. Mijn GTi had dat een paar weken geleden ook. WW (gelukkig een echte en niet zo’n gemakzuchtige ingehuurde) erbij, alles nagekeken wel vonken, maar geen benzine. Waarschijnlijke oorzaak het benzinepomprelais. Ik riep al dat ik dan wel even een ander relais zou gaan scoren, maar de WW zei: “Ho, eerst even meten.” Bleek het relais nog goed te zijn, maar het aardedraadje niet meer te deugen. Ik heb toen het relais opnieuw geaard en de dame startte meteen weer.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 15 maart 2011 11:01 AM
  [ # 47 ]

ik zou als eerste inderdaad gokken op het relais. zit in de buurt van het LHM vast in een soort plastic zakje. controleer zoals bearwil zegt de aarde daar ook even en meet ‘m door. om te testen kan je hem ook doorverbinden de pomp moet dan gaan lopen.

verder over bx-en en pesten: ik heb het van horen zeggen *even afkloppen* maar er zijn mensen die zeggen dat hun bx altijd gaat pesten als alle storingen opgelost zijn… Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 15 maart 2011 12:21 PM
  [ # 48 ]

Bij mijn vuile GTi zat het relais onder die zwarte afdekkap naast de accu. Daar zitten twee relais, het rechtse is voor de benzinepomp.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 maart 2011 01:12 PM
  [ # 49 ]

Dat is alleen bij de d6a, niet bij deze. Hij zit samen met het relais van de ECU bij de LHM tank.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 15 maart 2011 01:45 PM
  [ # 50 ]

dit is een motronic MP3.1 schone GTI en die heeft het relais zoals ik zei gewoon iets boven het lhm vat hangen in 2 plastic zakjes. zit bij/aan/net onder het scherm rechts in het motorruim. je ziet ze wel hangen.

de oude vuile pre 1990 gti waar jij het over hebt is de LE3 Jetronic en da’s deze niet Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
jurki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 09-01-2011

- BX 1.4 i Deauville
- BX 1.9 GTi
Gepost: 15 maart 2011 08:59 PM
  [ # 51 ]

Oke, dit probleem is ook opgelost. Eerst relais contacten kortgesloten en gelukkig hoorde ik de brandstofpomp draaien.
Stuursignaal naar het relais was er niet. Eerst maar weer eens wat stekkers schoongemaakt, blijkbaar had ik ze dus nog niet allemaal gehad. Geheel weer aangesloten en starten lopen.

Geheel van stekkers en losse relais aan rechterkant van het motorcompartiment (bij LHM vat) lijkt toch steeds voor wat problemen te zorgen. Ga maar eens op zoek naar een waterdicht kastje en orginele relais voetjes om geheel wat netter terug te bouwen.

Wederom bedankt voor de tips.

Ga topic denk ik maar sluiten. Wie weet scheelt dat in problemen.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 16 maart 2011 12:59 AM
  [ # 52 ]
jurki schreef:

Ga topic denk ik maar sluiten. Wie weet scheelt dat in problemen.

Dit noemen wij wishful thinking. Smile

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook