Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
gefeliciteerd!!!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Thanx! Er zijn wel een paar dingetjes die ik zélf twijfelachtig vind. Dat krijgt het komende jaar de nodige aandacht.
Straks ga ik de bruine pallas-achterbank er eens inbeunen die al een jaar in de garage van m’n ouders ligt. Da’s alvast beter dan de bank die er nu in zit.
Voor Geesk’ heb ik een blauwe bank gevonden in een sloopauto die ik zondag leeg ga halen. De blauwe X3 stoelen vind ik niet mooi genoeg voor Geesk’ dus die kunnen dan eerst wel in de Draak. Het past niet bij elkaar maar ziet er vast íetsjes beter uit dan wat er nu in rondslingert.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hopsaflops! Draakje heeft een ‘nieuwe’ achterbank en mooie strakke nos matten. Bruin. En er moeten ook nog ergens bruine hoofdsteunen liggen maar die kon ik zo snel niet vinden.
Een béétje ‘n rare combi met het originele blauwgroene interieur is het wel, maar erger kon het niet worden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De Draak heeft nieuwe stoelen!
De bestuurdersstoel van deze X-set heeft jammer genoeg wel wat doorslijtplekjes maar de stoelen zitten lekker stevig en het oogt stukken beter dan het oude interieur.
Dank zij de tweekleurigheid is het ondanks die netheid toch nog 100% draakstyle!
En voor wie het zich afvraagt: de bijbehorende blauwe bank was bestemd voor Geeskje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Still going strong!
Ik kan nu ook weer normaal aflezen hoeveel brandstof er nog in de tank zit. Met de nieuwe vlotter is de meter wel wat pessimistisch, bij nog ruim 10 liter over gaat het lampje zo nu en dan al aan, maar da’s handiger dan een optimistische meter of eentje die alleen bij stilstand plausibele waarden aangeeft.
De originele vlotter was trouwens een vroeg type, nog van metaal. Ik ga eens kijken of ik die kan reviseren.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vraagje:
Vooralsnog zit er een Solex carburateur op Draakje. Ze doet het er best goed mee en kwam bij de keuring zelfs door de CO test. Toch zit ik met een vraagteken en ik weet vrij zeker dat het nog wel wat beter kan. En voordat ik er een Weber op frut wil ik eigenlijk wel weten wat de Solex in huis heeft.
Mijn vraag heeft ermee te maken dat er iets extra’s aan deze carburateur zit, namelijk een tweede mengselschroef, terwijl deze er volgens de knutselboekjes maar één zou moeten hebben.
Ik ben er al vrij snel achter gekomen dat er iets anders was omdat mijn stationaire mengselschroef een omgekeerd effect bleek te hebben: rijker bij indraaien, armer bij uitdraaien. Niet veel later vond ik het kleinere stelschroefje dat vlak onder de grote stelschroef zit. Die bleek te doen wat een stationaire mengselschroef gewoonlijk doet… Even googlen, 1+1=2 = luchtschroef.
Toen ik dat wist heb ik het e.e.a. gevoelsmatig, met veel geduld ingesteld. Uiteindelijk dus met een bevredigend resultaat. Toch zou ik graag eens willen weten hoe dit systeem officiëel afgesteld hoort te worden (volgorde) en wat de meerwaarde kan zijn van de extra afstelmogelijkheid.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Draakje heeft sinds vandaag nieuwe bakolie en ik heb de klepjes weer even gesteld. Geen drama’s. Nu nog even de nieuwe bougietjes er in draaien en de motorolie + filter vervangen, dan is ze weer helemaal up-to-date.
Nog iemand ideeën over die typische carburateur trouwens?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:
Nog iemand ideeën over die typische carburateur trouwens?
Weber erop zetten.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Solex = drama.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik weet ‘t. De Weber, inclusief inlaatspruitstuk, ligt al klaar. Dat moet alleen nog even netjes worden schoongemaakt voordat het er op kan. Ik ben erg benieuwd naar het verschil.
De Solex houd ik mooi op reserve want die doet het eigenlijk helemaal niet slecht. Hij is alleen een beetje inefficiënt, bij koud weer wil ze er niet meteen mee op toeren komen en er zit soms een schokje in bij gas minderen. Volgens de kenners zijn dat typische Solex-euvels.
Al met al is er prima mee te leven en zolang ie er nog op zit blijf ik er wat mee frutten. Gewoon voor de lol. Kijken of ik er toch nog eens iets beters dan 1:12 uit kan halen zonder bijverschijnselen.
Gemiddeld zat ik deze winter trouwens op 1:10,5, wat volgens mij niet eens heel schrikwekkend is voor een stuk sterk overkoelde techniek dat dit jaar 30 wordt. En ze heeft me tot nu toe nog nooit laten staan. ‘t Is gewoon een superbetrouwbare topbolide! Met soms wat karaktertrekken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zojuist de bougies + kabels vervangen. Eigenlijk zonder merkbaar verschil.
De bougies kwamen er mooi droog en koffiebruin uit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vermeldenswaardig verbruikscijfer: 1:13,5
Snelweg + stadsritjes
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er staan al een tijdje twee roestvrije achterdeurtjes klaar voor de Draak. Die wil ik binnenkort eens klaarmaken.
Heeft iemand een idee of er een standaard spuitbuskleur bestaat die dicht genoeg in de buurt komt van het originele Vert Jade? Op termijn worden alle losse plaatdelen vervangen; motorkap, kofferbak, spatborden en deuren. Een lichte kleurafwijking met het dak en de stijlen is daarom geen heel groot drama.
En welk merk spuitlak zouden jullie nemen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Ferwerda levert spuitbussen en verf op de juiste kleur.
Ik weet niet of Vert Jade nog in de reguliere handel te krijgen is. Als je met de auto naar Ferwerda toegaat zullen ze je met alle liefde helpen aan de juiste kleur. Als je ergens een los stukje plaatwerk in de kleur hebt kunnen ze hem zelfs exact namaken.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)