Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Hallo,
Mijn C4 coupé 1.6 VTR+ heeft momenteel nog de standaard einddemper.. Maar bij de vorige APK bleek dat hij lek aan het raken was.. Ofwel bij de komende APK in mei zal ik ongetwijfeld aan een nieuwe uitlaat toe zijn..
Nu vind ik het van de VTS juist erg mooi dat je het eindstukje van de uitlaat door de bumper ziet steken. Daarom vroeg ik mij af of de einddemper van de C4 VTS 180PK ook past onder mijn 1.6 VTR??
Of dus de ophanging en de aansluiting gelijk zijn.
Dat ik een opening in de bumperlip moet zagen weet ik en vind ik geen probleem. Dit staat zelfs gemarkeerd aan de binnenzijde van de bumperlip (net als bij de trekhaak)
Wie heeft hier ervaring mee en weet of dit zomaar past op mijn C4?
Anders zoek ik een leuke bescheiden uitlaat die er net even sportiever uitziet.. Want standaard zie je niets van de uitlaat..
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Niemand hier op het forum die weet of ik een VTS 180 einddemper zo één op één kan monteren onder mijn 1.6 VTR?
Geen monteurs hier die dit toevallig weten?
Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn…
Alvast bedankt!
Ik denk dat het qua pasvorm geen probleem zal zijn. Wat mogelijk een probleem kan zijn is dat een motor (inhoud) een bepaalde tegendruk moet hebben. Lees daar is een specifieke uitlaat voor ontwikkeld. Een 1600cc kan mogelijk wel wat afwijken van 2000cc.
gr. Jeff
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Hoi Jeff,
Bedankt voor je reactie!
Dus volgens jou zou het wel moeten passen het is alleen de vraag in hoeverre de motor dit pikt? Moet ik het zo zien? Wat zou de consequentie kunnen zijn dan als er te weinig tegendruk is? Of juist te veel? Ik heb wat dat betreft weinig kaas gegeten van hoe het motorisch allemaal werkt..
Bedankt!
Het lijkt me gewoon sterk dat de carrosserie van een en hetzelfde model zo afwijkt dat bv de ligging van de uitlaten verschillend zijn. Dus ik denk wel dat het moet passen. Mbt tegendruk in uitlaatsystemen(dempers) heb ik alleen ervaring mee in de motorwereld. Bij een foutieve of niet originele demper kan de motor minder goed presteren. Met andere woorden minder vermogen, of een “slechter” lopende motor. Tevens zijn de nieuwe motoren geheel software matig aangestuurd. Dus als je iets veranderd kan dat mogelijk van invloed zijn op iets anders. Hij zal er zo 1,2,3, niet van kapot gaan maar op den lange duur…. weet je het nooit. Anders gewoon eens checken bij uitlaten specialist. Deze mannen maken uitlaten op maat en weten misschien de voor en tegens van een vervangingsdemper. Succes ermee.
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Hoi Jeff..
Het lijkt mij ook haast wel dat het zou moeten passen.. Als ik zie dat de Peugeot uitlaten van 1.4 t/m 2.0 (136pk) allemaal hetzelfde typenummer hebben als mijn standaard uitlaat.. Overigens heb ik ook een Bosal nummer gevonden 190-067(a) specifiek met chromen eindstuk.. Maar ik zal inderdaad eens een balletje opgooien bij een uitlaat specialist.. Eens kijken wat zij ervan te zeggen hebben..
Super bedankt voor je heldere uitleg, ik ben weer een stuk wijzer geworden!
Thanks..
Past zoizo al niet qua diameter van de flens en aangezien dat hij meteen op de
Eindpot van een vts demper zit is het een heel geflex en gelas om hem passend te maken
Buiten dat hij gewoon rond de 400€ Inc btw zit
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
MartyMouse schreef:Hoi Jeff..
Super bedankt voor je heldere uitleg, ik ben weer een stuk wijzer geworden!
Thanks..
Geen Thanks
C4 vts 2.0 16v coupe ‘05