11 van de 22
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s Citroen BX 1.9 TRD Automatic. Einde oefening?
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 februari 2011 01:18 PM
  [ # 151 ]

Deze zijn bij mij altijd goed los gegaan. Veel slag kan je echter niet maken dus een dosis geduld kan je inderdaad wel gebruiken.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 februari 2011 02:48 PM
  [ # 152 ]

vast zitten ze vaak niet, want roest maakt daar vaak niet veel kans.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 maart 2011 06:47 PM
  [ # 153 ]

Hallo heren.

Helaas.. de lekkage lijkt toch elders te zitten, maar ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is wat ik vermoed.

Ik heb een foto gemaakt, om beter uit te kunnen leggen wat ik bedoel:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=225294681&key=FWDM6K6P

Het verdeelblokje bevat aan de linkerzijkant twee gaten/inkepingen. (Op de foto: Tussen de rubberslang en waar de stalen leiding omhoog loopt).

In de onderste inkeping zit een cilinder, die ik met een pink helemaal in het blokje kan duwen.
In de bovenste inkeping zit ook zo’n cilinder, maar die zit muurvast en ik vermoed dat de lekkage daar vandaan komt. Naja… Weet ik eigenlijk vrij zeker.

Aantal vragen:
-Hoort het onderste cilindertje zo makkelijk naar binnen geduwd te kunnen worden?
-Hoort het bovenste cilindertje zo vast te zitten?
-Iemand enig idee hoe deze lekkage te verhelpen is?

Alvast bedankt weer!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 12 maart 2011 07:23 PM
  [ # 154 ]

mijn ervaring is dat de blokken inderdaad gaan lekken en dan niet op de rubbers maar echt uit het blok zelf heb het al bij meerdere bx-en meegemaakt. ik heb daar gewoon het hele verdeelblok vervangen (geen tijd/zin in reparatie wilde toen gewoon van de lekkage af). zal eens de zolder op duiken of ik wat kan zien aan de “cilindertjes” die je bedoelt

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 maart 2011 03:54 PM
  [ # 155 ]

Nog even een vraag.

Ik ben gisteren bij de dealer geweest (Bulters Nijmegen) en die konden het niet vinden in het digitale systeem.
Nu is een medewerker van dit bedrijf op zoek in een oude kaartenbak, maar echt vlotten wil het nog niet.

Deze medewerker mailt me net of er toevallig een stekkeraansluiting op de zijkant van het onderdeel zit.

Om de beste man op weg te helpen een aantal vragen, wellicht dat iemand van jullie het weet.
-Zit er een stekkeraansluiting op dit onderdeel? (Ik zou haast zweren van niet)
-Weet iemand de officiële benaming van dit onderdeel, of zelfs een onderdeelnummer?
-Wat is precies de functie van dit onderdeel?

Alvast ontzettend bedankt!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 maart 2011 03:57 PM
  [ # 156 ]

volgens mij heeft lucas unger nog een verdeelblokje nieuw in de doos voor jouw auto. Ik heb er laatst één voor een xm bij hem weggekaapt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 maart 2011 04:05 PM
  [ # 157 ]

Thanks,
Ik heb hem een PM gestuurd.

Hoef op zich dat onderdeel nog niet persé te hebben, maar als het in de doos zit, staat er wellicht ook een onderdeelnummer op.
Gun de garage na een hoop telefoontjes, mailtjes en tijd, ook wel wat marge op het onderdeel.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 16 maart 2011 04:40 PM
  [ # 158 ]

daar heb ik nog een hele poos gewerkt met veel plezier heb je er nooit gezien Wink dat ze dit niet vinden is eigenlijk vrij schandalig dat hoor je met een paar minuten gevonden te hebben… (sorry Bulters)
leuk dat er nog eens iemand voor een BX langs komt, die zijn er echt nooit (afgezien van mezelf). xm’s ook nooit, xantia’s nagenoeg niet Sad


volgens mij moet het de 4024 01 zijn, staat gewoon in het “elektronische systeem” heb je geen kaartenbak voor nodig

ps: zie nu dat je uit nijmegen komt waar staat de TRD geregeld ergens?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 maart 2011 05:35 PM
  [ # 159 ]

Bedankt voor de info!

De beste man had meteen het onderdeel gevonden. Hij had goed nieuws, en tweemaal slecht nieuws.

Het onderdeel was gevonden.
Het onderdeel is niet meer leverbaar in Nederland (Slecht nieuws).
Het onderdeel ligt nog op voorraad bij één dealer in Hengelo (Goed nieuws).
Het onderdeel kost € 497,50. (Schaal ik in onder slecht nieuws).

497,50 kan ik fout hebben. Het kan zomaar 479,50 zijn geweest, maar de strekking blijft wel ongeveer hetzelfde…

Ga nu even in rust genieten van een licht opkomende depressie Wink


Edit: De BX staat nog een paar weken op de Schependomlaan in Nijmegen. Daarna te bewonderen in Hilvarenbeek. Als ik de boel gefixed krijg…

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 16 maart 2011 05:49 PM
  [ # 160 ]

dit soort onderdelen valt altijd in de prijzencatagorie ja… helaas

aaaah zal dr eens doorheen rijden als ik vandaag of morgen die kant uit moet via het centrum. verhuizing op komst?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 maart 2011 06:17 PM
  [ # 161 ]

Tja, er zal vast een reden zijn voor die prijs inderdaad.

Ben ik toch benieuwd wat dat kreng dan precies doet…

Ik ga die dealer in Hengelo, die er nog één heeft liggen, wel bellen.
Bulters vertelde me over de telefoon dat die dealer er graag van af wil, aangezien hij niet de indruk heeft dat ooit nog iemand dat ding gaat bestellen. Wellicht dat er daarin nog wat te onderhandelen valt.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 16 maart 2011 07:06 PM
  [ # 162 ]

<knip> ik ga mijn boekje te buiten, maar zie je PB teun

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 16 maart 2011 07:41 PM
  [ # 163 ]

even over wat het kreng doet: volgens mij de druk regelen/verdelen tussen de stuurbekrachtiging en je vering/remmen. druk van de SB komt direct van de pomp de overige druk gaat via de drukregelaar. wellicht iets simplistisch uitgelegd zou na moeten zoeken wat het precies doet, maar hier komt het wel op neer.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 maart 2011 03:33 PM
  [ # 164 ]

Krijg zojuist een mailtje van Bart Ebben. (Een oude bekende ja;))

€100,- met 3 maanden garantie.

Klinkt al een heel stuk schappelijker.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 17 maart 2011 03:42 PM
  [ # 165 ]

afhankelijk van hoe niet erg je het vindt om het ding uiteindelijk nog een keer te wisselen kan je het natuurlijk ook op de sloop halen. kost je een tientje… heb ik destijds gedaan toen ik er problemen mee had kwam van een diesel met 260k op de klok en ding heeft er bij mij nog zeker meer dan een ton probleemloos onder gezeten. heb toen voor het gemak drukregelaar en verdeler gewisseld, je kan het als 1 geheel eraf halen.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
11 van de 22
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook