Toevallig zag ik de afgelopen week een 2cvclub met BX stoelen, alleen geen bank.
De stoelen staan idd goed maar in combinatie met een eend-bank vond ik maar niks.
Ik weet trouwens ook niet of een BX bank er wel in zal passen.
Maar wij hebben de eend gekocht om te restaureren en zo orgineel mogelijk te houden. :photo
Dus, wij monteren geen andere stoelen dan er in horen te zitten. :neenee
Groet
Henk
deze eend heeft CX Stoelen, en de stof van de CX achterbank aangepast en over de achterbank van de eend getrokken
tussentijdse update
achterruiten zitten er inmiddels in, nog geen foto.
Afgelopen donderdag wat rood tapijt voor de achter en zijwanden gaan halen, en grastapijt voor op de vloer.
Zondag nog even een tweetal BX GTi stoelen gaan ophalen..
wassut wel!
zo, weer wat aan de eend gedaan:
dakje monteren.
is makkelijker gezegd dan gedaan. Dakje zit er nu wel op, moet alleen nog aan de achterkant/wand worden vastgezet.
Ook nog beetje liggen klooien met hout en decoupeerzaag. Wat houtenpanelen voor aan de zijkant van het dash.
Het lastige daarvan is de hoek bepalen tussen aflegvak en schutbord… maar daar kom ik, of mijn vader, wel uit.
Dash zelf blijft zo als het was, alleen de plaat maak ik van RVS, en er komen andere, en meer, schakelaars in.
Heb geen foto’s gemaakt.
en dat dit nog (niet hier gepost,wel al gedaan) :
achterwand bekleed, achterruitjes erin, eend voorzien van voorspatborden.
Dit is dus wat van de week gedaan is (en dynamo en span.reg aan de eend gehangen).
Hier zijn wel foto’s van
ga zo door tom hij wordt echt mooi
ik heb laatst in een traction gezeten.
Wat een beenruimte. Ooit koop ik ook een traction, echt heerlijke wagens
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hoi 2cv kuiken kun je je avatar iets kleiner maken…..het komt de layout van het forum niet ten goede…
zijn we weer!
Aan het dashboard begonnen.
Gisteren een plaatje RVS gekocht/gekregen.
Dus daar gisteren een stukje uitgezaagd vo0r dash. daarna nog een keer kunnen doen, op het eerste zat een krasje .
Maar ik heb nu even RVS genoeg kan me nog een paar keer verzagen, uitschieten en krassen maken.
Vandaag zijn de houten zijpaneeltjes van het dash met stof bekleed, en aan de binnenzijde met een stukje noppenfolie.
Startknop heeft ook al een plaatsje gekregen.
Morgen een nieuwe 8 mm boor halen, en dan kan het dash gemonteerd worden.
Dan nog een x aantal nieuwe schakelaartjes halen, met ingebouwde lampen. Komen de oude zwarte te vervallen.
Euhm nog wat?
Oja, morgen of ergens anders komende week, wat kokerprofiel halen voor het frame van de stoelen, 123ontsteking bestellen, voelermaatjes halen, nieuwe olie, remolie, blauw(of andere kleur) lampje voor in mn dash…
Foto’s gaan richting serverpersoonbeheerder, zijn er maar 3
Tom Duckpower schreef:
serverpersoonbeheerder, wat voel ik me nu een oude lul
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Tom Duckpower schreef:
serverpersoonbeheerder, wat voel ik me nu een oude lul
graag gedaan meneer!
Tom, tipje: teken eerst alles af met stift Kan je er met thinner weer af poetsen. Potlood kan trouwens ook, dat gum je er weer af. Kraspen is niet aan te raden omdat de krassen dan zullen roesten.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Tom, tipje: teken eerst alles af met stift Kan je er met thinner weer af poetsen. Potlood kan trouwens ook, dat gum je er weer af. Kraspen is niet aan te raden omdat de krassen dan zullen roesten.
roesten? Rvs?
das nieuw voor me
Voor mij ook, toen ik bij het stagebedrijf dat alleen maar dingen van RVS maakte vroeg om een kraspen en te horen kreeg dat ik alles met potlood moest doen
Als je toch zat RVS hebt. probeer het eens ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Als je toch zat RVS hebt. probeer het eens ?
heb mn volgens mij wat met de kraspen afgetekend
ach ja, wie zien wel..
Maar ik heb er echt nog nooit van gehoord…
ik zal mijn leverancier eens vragen, die werkt er wat vaker mee dan mij…
of rene moet zich hier even melden!
gaat idd roesten…
ach ja, plaatje is nog groot genoeg