handrem problemen jumper 2006
multiklusser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 14 maart 2011 06:36 PM

hallo Allemaal,

is er iemand die iets afweet van de montage van de handrem

voordat ik mijn jumper weer eens naar de garage stuur wil ik graag weten wat ik kan verwachten

het eerste stuk dat ik de handrem aantrek is loos dan is er iets kracht nodig maar de handrem functioneerd niet en blijft zelfs iets hangen. Hij piept bij weg rijden.

gaarne info confused

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

Gepost: 14 maart 2011 10:47 PM
  [ # 1 ]

Waar kwam het gepiep vandaan? Achter toevallig.

Ouders hadden zelfde probleem bij de jumper. Waren de remmechanieken niet meer goed gangbaar. Dit komt omdat ze de bus niet als bedrijfsauto zwaar beladen. Remmen hebben dus relatief weinig te doen daar.
Garage heeft dit verholpen door het goed schoon te maken, alles weer druppel olie/vet te geven en af te stellen.

hopelijk heb je hier wat aan. Succes

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

multiklusser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 maart 2011 10:00 AM
  [ # 2 ]

Hallo Bull Frog Bleu,

ik hoop dat het zoiets kleins is, het komt inderdaad van achter, alleen is mijn bus wel zwaar beladen

en mijn oprit voor het huis heeft een helling dus sta ik in de zomer altijd met de handrem aan.

misschien beter alleen in de versnelling maar heb vrees dat hij daar doorheen rolt en ik woon aan een zeer drukke straat met alle gevolgen van dien.

werkt de handrem op trommelrem achter dat je misschien weet?

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

Gepost: 15 maart 2011 10:42 PM
  [ # 3 ]

Volgens mijn had de jumper rondom remschijven maar hangt mogelijk van het type en bouwjaar af?

Even achter het wiel kijken en je weet het. Hopelijk valt het mee want in de versnelling zetten is in jou geval geen optie zo te lezen. Succes

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

multiklusser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2011 07:42 PM
  [ # 4 ]

Hallo , het klopt vwb de remschijven rond om, echter in de achternaaf zitten trommels met blokjes die als soort trommelrem voor de handrem dienen, nu kun je onderde jumper goed zien hoe het wert en met elkaar in verbinding staat, ik heb een te zwakke veer kunnen vervangen en met wd-40 alles weer wat soepeler kunnen laten functioneren. ben nog niet zeker want ik moet de beschermrubbers van de achteras nog vervangen en denk dat mijn lagers voor ook de geest hebben gegeven helaas kosten deze met naaf al 450 euro per wiel.
de rubbers heb ik besteld maar de lagers nog even niet, al rijdt de auto voor de firma en zijn sommige kosten aftrekbaar het moet nog steeds betaald worden

mijn dank voor uw reactie en tijd die u er aan besteed hebt

mvg

Multiklusser

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook