Cid schreef:Wil je lekker muziek blijve luisteren moet je de motor laten draaien
Met uitgeschakelde motor (zelfs met de sleutel uit het slot) kan je de radio gewoon aanzetten en luisteren, daarvoor hoef je de motor niet aan te zetten. Kan zijn dat MyWay roet in het eten gooit, dat weet ik niet (heb ik niet in mijn DS3).
Wat ikzelf storender vindt is dat m’n radio direct uitgaat bij het afzetten van de motor. Waarom kan hij niet blijven spelen totdat ik de sleutel daadwerkelijk uit het contact haal? Wil je lekker muziek blijve luisteren moet je de motor laten draaien, daar is dus niet echt over nagedacht. Werkt dit bij jou hetzelfde?
dit had ik geprobeerd, misschien niet lang genoeg ingehouden, of anders via de afstands bediening, dit lijkt me nog veel beter maar dat gaan we over een paar weken maar testen..
Ik denk dat dat komt omdat het contact van de DS3 maar drie standen kent; zie de handleiding.
Als je rijdt, staat het contact in stand 2 (“Contact”) en de enige manier om de motor uit te zetten is het contact naar stand 1 (“Stuurslot”) te zetten. Om de radio te kunnen luisteren moet de sleutel in de stand “Contact” staan. Dus wat ik dan meestal doe is eerst naar stand 1 draaien, en daarna weer terugzetten in stand 2. Dan heb je even een hinderlijk uit/aan momentje waarin alle electronica reboot, maar daarna kun je weer relaxed radio luisteren.
Overigens meen ik in de handleiding ergens gelezen te hebben dat daar een maximum aan zit (van ik dacht 30 minuten), daarna gaat het alsnog uit vanwege een of andere eco-modus.
Niet zo moeilijk doen maar gewoon op de volume-knop drukken, dan gaat’ie gewoon aan - ook als de sleutel er uit is. Die 30 minuten limiet zal een accu-leegloop beveiliging zijn; een radio 2 weken aan laten staan als je wagen op de parkeerplaats van Schiphol staat te wachten tot je terugkomt van vakantie is een goede manier om ‘m onstartbaar weer aan te treffen .
dat is gewoon de ecomodus…
idd om je accu te beschermen…
en als je veel korte stukjes rijdt zal de tijd voordat de ecomodus inspringt kort zijn..
rij je langere stukken dan is 30 min maximaal..
ik weet dat het bij de eerste C5-en instelbaar was via de lexia..
maar langer dan een half uur niet..
en hier is dus wel over nagedacht… want als je accu op zijn einde begint te gaan.. krijg je allerlei rare storingen…
Hififreak schreef:[Dat lijkt mij niet de bedoeling en (tegenwoordig) ook niet meer nodig.
dit schrijft Citroen zelf.. en zou ik zeker doen bij de turbo van de 1.6 hdi
net als tijdig de olie wisselen..
Laat mij raden: dat komt niet uit het instructieboekje van de e-HDI…
Simpel: als bij de e-HDI de turbo na moet blijven draaien, gaat het start-stop systeem niet werken of is je turbo binnen 3 maanden kapot.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
nope dat komt uit het instructieboekje van de C5 algemeen..
ben benieuwd of ze dat aangepast hebben voor een E hdi..
denk het wel…
die zal heus niet uitvallen als je op de snelweg zit..
er zal wel een vertraging in zitten…oid..
dit komt uit het E hdi boekje..
De STOP-functie is niet beschikbaar als:
- het bestuurderportier geopend is,
- de veiligheidsgordel van de bestuurder los
is,
- de auto sinds de laatste start met de sleutel
niet harder dan 10 km/h heeft gereden,
- de klimaatregeling in het interieur dat niet
toelaat,
- de voorruitontwaseming is ingeschakeld,
- bepaalde bijzondere omstandigheden
(laadtoestand accu, motortemperatuur,
rembekrachtiging, buitentemperatuur enz.).
hier staat het boekje
Daar ben ik wel blij mee, dan kan de auto lekker stationair draaien als ik aan het ijskrabben ben.
Helemaal goed
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Hoezo krabben?
D’r zit toch een ontwasemfunctie op?
Kwestie van bakkie koffie en instappen + wegrijden
(Nee, ik niet, ik maak gebruik van de carport/garage functionaliteit op mijn auto)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik denk dat je ontwaseming verwart met ontdooing. Afgelopen winter heb ik verscheidene malen gelezen over het feit dat zoiets funest is voor de motor en dat het beter is direct weg te rijden en op die manier de motor op temperatuur te doen laten komen. Daarnaast zou ik het niet zo prettig vinden als er een diesel een kwartier in een woonwijk staat te pruttelen, die juist wanneer hij koud is de meeste zooi uitstoot. Een roetfilter houdt namelijk een deel van de partikelen tegen, maar laat nog altijd fijnstof door, waar dat op de snelweg zou verbranden zal dit stationair met een koude motor niet gebeuren. Nu ben ik geen milieuridder, maar de gezondheid van mijzelf en de mensen om me heen vind ik wel dusdanig belangrijk om zoiets toch lichtelijk asociaal te bevinden.
Persoonlijk geef ik nog altijd de voorkeur aan krabben. Ik dacht dat een ontdooingsspray de ideale luie manier zou zijn, maar daarmee beslaat de uit weer als een malle, met als gevolg dat ik een minuut stil kan staan met de ontwaseming aan omdat het anders onverantwoord is te gaan rijden.
@Snuffeltje: Zo denk ik er dus precies ook over. Het is jammer dat het niet op die manier is geïmplementeerd. De radio kan gewoon spelen nadat de het contact is uitgezet en de sleutel is verwijderd, maar hij doet dit niet automatisch. Technisch gezien zou dit heel makkelijk te ondervangen moeten zijn door de radio uit te schakelen bij het verwijderen van de sleutel, of het op slot zetten van de deur.
Maar goed, back to the E-HDi. Is er iemand die heeft gereden in deze auto, een VAG 3-cilinder (Polo BM/Fabia/Ibiza) en een Fiat Punto Evo/MiTo? Ik ben erg benieuwd hoe de auto zich hiermee laat vergelijken.
Heeft er iemand ervaring met de Myway navigatie in de DS3? Ik bedoel dan welke versie is er op het SD kaartje geinstalleerd? 2009-2010 of 2010-2011?
Roels, ik neem aan dat je alleen de meest recente acceptabel vind, ik wel tenminste
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Roels21 schreef:Heeft er iemand ervaring met de Myway navigatie in de DS3? Ik bedoel dan welke versie is er op het SD kaartje geinstalleerd? 2009-2010 of 2010-2011?
Beetje off-topic hier, maar mijn DS3 met MyWay is van januari en daar staat versie 2010-2011 op het SD kaartje.