Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Er is natuurlijk niemand die dat ding voor meer dan 400 euro gaat halen. Ik zou beginnen te bieden met 25 euro. En hoger dan dat bod moet je niet willen gaan. Nouja, hij is nieuw, laten we zeggen 50 euro. Die 100 euro van Bart Ebben gaat ook nergens over. Ik heb laatst nog zo’n blok verkocht voor 25 euro, in goede staat. Die moeten her en der wel verspreid liggen. Ik kan ook wel even kijken of ik nog iets heb liggen.
En Rehc, dat doet hij inderdaad. Debiet verdelen tussen stuurbekrachtiging en het ‘standaard’ systeem.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Even uit je gezocht topic:
Timo1990 schreef:Chyparse in Almere heeft deze liggen, nieuw en gereviseerd volgens mij.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Vermond schreef:Ik heb laatst nog zo’n blok verkocht voor 25 euro, in goede staat.
Inderdaad en werkt perfect. Geen lekkage en stuurbekrachtiging en andere dingen werken gewoon goed.
Wisselen is ook geen grote klus op zich. Radiateur hoeft er niet uit, dat is zonde van je tijd Beetje handigheid kan het zonder dat ding eruit te halen. Als de drukregelaar nog goed is dan zal ik die gewoon laten zitten en enkel het verdeelblok vervangen. Thule’s wel vervangen uiteraard.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ik heb de regelaar vervangen omdat dat minder werk was hoefde ik minder leidingen los te halen. uiteraard is dat onnodig! thules ALTIJD vervangen ik ging er blind vanuit dat iedereen dat wel snapt… een distributieriem leg je ook niet opnieuw om als je waterpompt lekt en hij er nog goed uit ziet na 50.000km…
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Blind van uit gaan is natuurlijk een risico…
Bijvoorbeeld als iemand niet eens weet wat Thules zijn
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
zijn de hydr. leidingrubbertjes die om de leidingen zitten aan de uiteinden hiermee sluit je het lekvrij af. soort langwerpige O dingetjes die je over het einde van de leiding schuift voor je de leiding in de koppelstukken steekt en vastdraait deze dingen dus—>
Blind vanuit gaan is een risico, maar rubbertjes hergebruiken bijna een garantie op lekkage als de boel los geweest is
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Oow, die dingen
Nee uiteraard gaan die mee, wist alleen niet dat die dingen Thule’s genoemd worden.
Ik noem ze gewoon rubbertjes
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Thule’s zet je achterop je trekhaak of op je dakrails om je ski’s of fietsen mee te kunnen nemen
Dit is een tule:
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
die moet er ook op na het vervangen van zo’n ding bij een TRD wist je dat niet?
laten we het houden op die dingen die citroen aanduid met het nummer 03.3947.10 en op het oog van een of ander rubber gemaakt zijn
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Die rubbers ging ik wel vanuit dat ik die moest vervangen ja, dat zal na 23 jaar niet meer van al te beste kwaliteit zijn.
Dat ik die koppelstukjes (Snap je vast wat ik bedoel) ook moest vervangen wist ik niet, maar lijkt me geen probleem.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
zie pb teun
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Blokje geregeld, ga zo meteen de rubbers ophalen en met wat geluk en goede zin moet het vandaag nog lukken
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
klein is 3,5
groot (aanvoer) 6,35
tel ze voor de zekerheid even op het blokje van de sloop zit je 100% goed
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Goed.
Dat is nog aardig pittig zeg…
Oude blokje verwijderd. Ook de radiator maar los gehaald, want dat scheelde toch wel erg veel ellende. En maar 10 minuutjes werk om die radiator eraf te gooien.
Verwijderen van het blokje ging goed, kostte een hoop tijd, maar geen probleem.
Nieuwe blokje.
Leidingen gingen er met wat geduld aardig in en zitten vast.
Zit nu echter met één probleem.
De onderste bout, waarmee het blokje zelf wordt vastgemaakt, zit vast.
De bovenste bout krijg ik echter met geen mogelijkheid op zijn plek…
Geef het voor vanavond even op. Morgen met frisse moed
Zal ik je de gouden tip geven? Zet de ene bout niet gelijk vast, maar eerst gedeeltelijk zodat het blok eraan hangt en dan kun je hem centreren op de andere bout en die erin draaien en dan alles vastzetten.