Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tjonge, ik zie dit draadje nu pas… Tja dat heb je als je al je best moet doen om het CX en XM forum bij te houden…
Gaaf project Leontien! Stille droom van mij, een SM.
Wat betreft Amerikaanse contacten: het XM forum wordt af en toe bezocht door bonang met 2 XM’n in de USA. Volgens mij laat hij via het forum onderdelen uit NL naar USA komen, dus wellicht is hij tot een wederdienst bereid…
Verder heb ik op LinkedIn contact met een CX rijder in USA.
citroen23 schreef:“Oké 40 Amp wordt het dus.
De volgende gegadigden voor de thermo-zekeringen:
Boog: 2
Citroen23: 2
Jan: 2
Arno: 2
Ikezel + Sjors: 4
Waterman: 2
Makman: 2
GjSpan: 2
Maart: 2Iemand anders nog belangstelling?”
Hoi,
Mag ik er ook 2 bestellen?
Ik heb ze nog niet meteen nodig….
groet,
Maart
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maart, ik zie dat je bak er weer in zit? Goed gelukt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
citroen23 schreef:“Oké 40 Amp wordt het dus.
De volgende gegadigden voor de thermo-zekeringen:
Boog: 2
Citroen23: 2
Jan: 2
Arno: 2
Ikezel + Sjors: 4
Waterman: 2
Makman: 2
GjSpan: 2
Maart: 2
Mark 2Iemand anders nog belangstelling?”
Ik lees je bedradings-perikelen nu ook pas, ik zit met hetzelfde probleem als jij..
Mocht je nog bestellen, mag je er voor mij ook nog 2 mee doen aub.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tja, ik was dus van plan die dingen te bestellen, maar Amerikaanse webshops schijnen er blijkbaar nogal moeite mee te hebben de bestellingen op te sturen naar niet-USA landen.
Ik heb het dus even gelaten voor wat het was, ook al heb ik die thermozekeringen wel degelijk nodig (hoewel niet met spoed).
Het lijstje blijft dus staan, jouw naam komt erbij en we gaan een ander contact zoeken die dit kan regelen. Ik vernam dat Boog iemand kende via het Yahoo-forum? Als men mij met die persoon in contact brengt, kan ik het via hem hopelijk regelen. Mijn Amerikaans is vloeiend, dus daar ligt het niet aan.
Edit: en voor Mark ook 2!
Ik ga zoetjes aan maar eens informeren naar een 20 voets container denk ik
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:Edit: en voor Mark ook 2!
thanx
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Want?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Want die had ik rustig willen laten zitten…althans voorlopig.
Maar dat ging niet wegens een bypass langs de draadbundel waar ik niet mee weg ga komen!
nouja lees het verslag maar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
I told you so
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kennen jullie die mop van dat meisje dat dacht dat ze bijna klaar was met haar draadboom?
Dat was dus niet zo!!
Vorige week had ik al een minor setback: Ik had de kabelbundel bij de zekeringkast al netjes en voor een groot deel strak ingetaped met krimpkous-op-de-rol (geweldig product overigens), toen mijn oog ineens viel op een draad…. Maar wacht even: dat was geen nieuw getrokken draad! Shit, ik had er eentje over het hoofd gezien. Even checken onder de stuurkolom… ja, inderdaad: daar liep nog een oude gare draad die nog niet vervangen was door een verse.
Dit is het bekende moment waarop het duiveltje op de ene schouder zegt: ach joh, laat zitten, je bent nu al anderhalf uur aan het tapen, dat ga je toch niet helemaal afpellen voor één draadje?? Hoe erg kan het zijn, zo snel krijg je heus geen kortsluiting hoor!
En dan het engeltje: Nee, nee! Weersta alsjeblieft de verleiding en vergeet die verloren 2 uur. Je blijft anders de rest van je leven aan die draad denken als je met deze auto rijdt en als je ‘m alsnog wilt vervangen is het pas écht een schijtklus!!
De lezer die mij inmiddels al een beetje kent zal kunnen raden dat ik mokkend doch braaf mijn mooie wikkelingen weer begon afpellen, wat nog niet eenvoudig was, want het zat lekker strak ingepakt verdorie! (goed werk, Leo)
Maar eerlijk= eerlijk: ik heb mezelf gezegd dat ik werk onder het motto: “Do it once, do it right” dus daar houd ik mij aan, hoe lullig dat soms ook is op het moment van zo’n gebeurtenis. Immers: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Mooi man, die spreuken!
Dus, vanavond wilde ik na een week vol goede moed weer verder gaan waar ik toen geëindigd was, namelijk die laatste draad trekken, toen ik ontdekte dat ik onvoldoende lengte draad nog had. Ik begreep niet waar dat gebleven was, omdat ik pas nog 3 extra meter had aangeschaft.
Mijn zoektocht bracht me in de cockpit, alwaar ik zag dat de rol draad al klaar lag om verder achter het dashboard getrokken te worden en dan via het schutbord aan passagierszijde weer eruit.
Die bundel echter, loopt onder het ‘deksel’ van het dashboard, door enkele gaten in de koets en is daar dus vrijwel onmogelijk af te pellen.
Ik had mezelf dus al toegezegd dat ik dit stukje – bij uitzondering- zou mogen passeren door de nieuwe draad simpelweg parallel aan de bundel te laten lopen. Anders werd het wel een hele toer om die nieuwe draad in de bundel te krijgen.
Ik keek eens goed in het gat waar ooit het handschoenenkastje zat en oh oh….. met moeite kon ik zien, dat er vanuit de bundel een dikke aftakkende bundel kwam, die zich splitste, juist ter hoogte van de middenconsole.
Met lood in m’n schoenen dus de multimeter erbij gepakt en eens een paar proefmetingen gedaan. En waar ik al bang voor was, werd waarheid: vele draden takten zich af vanuit de dikke bundel onder het dashboarddeksel en als ik dus die bypass zou smokkelen, zou ik daarmee al die aftakkingen afsnijden van hun stroomtoevoer.
Er was maar één oplossing: de kap van het dashboard moest eraf en ik moest alsnog alles afpellen en alle aftakkende draden erbij solderen.
Na een half uur vechten met het dashboard lag dit er uiteindelijk wel af, wat mij ruim baan gaf. Een luxe, zoveel ruimte om nu te kunnen werken!
Ach ja… het is me even ontschoten welke bekende voetballer ook alweer zei: “Ellek nadeel hep ze voordeel” maar in dit geval laat ik dit opnieuw van toepassing zijn. Ik kan straks zeggen dat ik elk draadje onder het dashboard heb gecontroleerd en indien nodig vervangen en dat geeft beslist een veilig gevoel! Het engeltje op mijn ene schouder kan tevreden zijn.
Wel, mijn eetpauze is inmiddels voorbij dus ik ga eens lekker een draadbundel afpellen mensen!
Tot later, wellicht nog deze avond!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:I told you so
waterman schreef:Niet moeilijk doen. Draad afsluiten, nieuwe draad van accu naar die thermische zekering trekken, klaar. En GOED afzekeren die zooi daar.
Of bedoelde je daar wat anders?? Kan natuurlijk ook.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, draadbomen intapen met origineel spul. Geen andere meuk dan het originele “racefietsentape”!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O? Waarom eigenlijk, als ik vragen mag?
Heeft dat bepaalde speciale eigenschappen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:
Ach ja… het is me even ontschoten welke bekende voetballer ook alweer zei: “Ellek nadeel hep ze voordeel” maar in dit geval laat ik dit opnieuw van toepassing zijn.
Die schijnt ook de nodige tijd in dit type automobiel gestuurd te hebben….
Goed werk meid!