Dit lijkt mij wel interessant:
http://citroeniddsclub.nl/agenda.asp?steID=1&ID=102&agendaID;=&agendapunt=3218&tab1;#agenda3218
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Lijkt mij ook zéér interessant, maar verwacht natuurlijk geen objectief verhaal.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Dit zou interessant geweest kunnen zijn als er ook iemand van Michelin naast had gezeten. Nu is het een avondje michelins afkraken en vredesteins ophemelen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Hmm denk je… Dan wordt het eerder een welles/nietes verhaal. Bovendien moet die man van Vredestein van goede huize komen om de Michelin voorkeur te weerleggen schat ik zo in. En dan daarna moet je zijn verhaal zelf op waarde schatten nietwaar…
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dit is toch wel een vreemde actie, Vredestein die uit komt leggen dat ze beter zijn dan Michelins op een DS.. Ik heb eens van de Vredesteins gehad op m’n DS en NOOIT meer. Levens gevaarlijk en rijdt voor geen meter.
CLL Martin schreef:Ik heb eens van de Vredesteins gehad op m’n DS en NOOIT meer.
rvdb20 schreef:Bovendien moet die man van Vredestein van goede huize komen om de Michelin voorkeur te weerleggen schat ik zo in.
Zie je wel dat we geen Michelin man nodig hebben
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
De meesten zijn het er geloof ik wel over eens dat een michelin de comfortabelste en in combinatie met een verantwoord rijgedrag ook de meest veilige band is, maar kan er niet eens uitgescheden worden met afgeven op andere merken, word een beetje saai.
Ik denk dat ze allemaal hun geld waard zijn. Wij hebben op de DSpecial meteor banden, nooit van gehoord maar geen klagen. Op de ID hebben we michelins vanwege de afwijkende maten, ook geen klachten maar wel een rib uit m’n lijf. Ben benieuwd of er mensen zijn die het verschil kunnen voelen. Misschien eens een leuk idee om op een meeting eens de wielen te wisselen zonder dat de eigenaar weet wat erop gaat, eens zien wie het goed raad.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vredestein beter dan Michelin?
Citroen!
Geen idee. Denk alleen dat veel mensen het verschil niet opmerken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Komt me toch bekend voor, dubbelblinde testen die plotseling grote verschillen laten verdwijnen.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Han S schreef:.... dubbelblinde testen ......
Juist Han, daar heb ik (heeft m.i. iedereen) meer aan dan persoonlijke voorkeuren en kreten als ‘rijdt voor geen meter’ en ‘levensgevaarlijk’.
Ik sluit me aan bij Jeroen, ze zijn vast hun geld waard. Er bestaan geen onveilige banden, wel onveilig rijden en ongeschikte/versleten/zomer-ipv-winter banden.
Ik heb al 5 jaar = 100dkm Vredesteins achter en ben nog nooit ‘uitgebroken’. (Wel al 2 jaar winterbanden).
Michelins XVS 185 voor en Vredesteins 185 achter (23IE)is mijn aanvaardbaar=betaalbaar alternatief voor 4x Michelins XVS185.
Nu svp geen opmerkingen als: wat is je veiligheid je waard? Dat zijn nl. niet alleen de banden; ook hoofdsteunen (voor en achter?), dode hoekspiegel, achterruitverwarming, (3-punts) gordels achter, etc.. horen daarbij.
Iedereen zoekt zijn eigen aanvaardbaar maximale veiligheid, is altijd een compromis die een ieder op zijn eigen (unieke) argumenten, ervaringen, adviezen en situatie bepaalt.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de remweg vanaf 100 km/u 9 meter langer is bij de Vredesteins (in vergelijking met Michelin Xas) kan je dat zonder overdrijven LEVENSGEVAARLIJK noemen.
Dat heeft NIETS met persoonlijke voorkeur te maken.
Nog vragen?
Citroen!
Ik denk even met je mee driver, volgende stap in jouw logica, LEVENSGEVAARLIJK met welk automobiel dan ook te rijden dan enkel die wagen die beschikt over de kortste remweg. Kom op zeg.